Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus Astra ? hitt või PR-toode
Uue Volkswagen Golfi müük ei lähe Lääne-Euroopas nii, nagu loodeti, ning paljuski tuuakse põhjuseks uut Opel Astrat, mis pidi tulema Golfist parem ja mugavam. Näitusesaalis neid mõlemaid vaadates on tõesti Astra uhkem nii välimuselt kui ka sisekujunduselt. Materjalivalik on parem, lisaks auto lausa kubiseb tehnikaimedest, alates ainulaadsest IDSPlus-süsteemist, mis kontrollib nii auto vedrustust, külglibisemist, rooli keeramist kui ka kõike muud kuni multifunktsionaalse värvilise ekraaniga pardaarvutini välja. Pealegi on Opeli tootjad lubanud, et auto tuleb odavam kui Golf.
Kui asja aga pisutki realistlikumalt vaadelda, siis mitte midagi ei saa tekkida mitte millestki. Kui auto tuleb odavam, siis millegi arvel. Kui uus Golf arenes tehniliselt ja parandas sõiduomadusi, kuid hind jäi sisuliselt samaks, toimus see eeskätt sisu arvel, mis on muutunud odavamaks ja ilmetumaks. Kui uus Astra paneb rõhku välisele särale ja lisavarustusele, siis ka see peab tulema millegi arvel. Kas selleks on sõiduomadused?
Uue Astra esitlusel Prantsusmaal pakuti ?tehnikaime? ootuses ajakirjanikele täispaketti. Näiteks kaheliitrise turbo-mootoriga (170 hj) versioonil (tuttav Zafira OPC-lt, mis jättis kustumatu sõiduelamuse) on all sellised veljed (18 tolli), mis eales ei hakka tema baasvarustusse kuuluma, kuid mis näevad väga efektsed välja; varustus sisaldab pea kõike, mida Opeli loojad on suutnud välja mõelda, jne. Võimalus sellise autoga sõita paneb juba eemalt autot vaadates südame põksuma. Kiirteel jätabki auto igati positiivse mulje. Müratase salongis on hästi isoleeritud, kuuekäiguline käigukast lubab arendada piisavat kiirust, ilma et mootoripöörded häirivaks muutuks, roolivõimendi hoiab autot hästi kursil, tasemel audiosüsteem pakub rooli taga olles mõnusat äraolemist. Mulje uuest Astrast on igati hea. Kõik võtab aga teise pöörde, kui jõuame kurvilisele mägiteele ja tekib hasart katsetada autot sportlikumast küljest. Alles siis jõuab pärale, et tegelikkuses ei ole uus Astra sugugi nii uus. Jätkuvalt peab käigukangi liigutamiseks ühest astmest teise läbima rohmakalt pika vahemaa, mis nullib hetkega igasuguse sportliku sõiduelamuse.
Kümmekond kilomeetrit üritan poolvägisi panna omavahel klappima võimast bensiinimootorit ja ebasportlikku käigukasti, aga lootusetult. Lõpuks leian, et autol on piisavalt pöördemomenti ka madalamatel pööretel, lükkan sisse kolmanda käigu ja jätangi selle sisse. Kas viga on tõesti minus? Ilmselt mitte, sest ka kolleeg Lätist kirjeldab hilisemas vestluses täpselt samasuguseid tundeid.
See kõik ei tähenda veel, et uus Astra olekski vaid särav fassaad, mille taga peitub tühjus. Kaugel sellest! Järgmisel päeval testiks valitud uus 1,9-liitrise ja 150hobujõulise diiselmootoriga versioon jätab otsast otsani positiivse mulje. Sellise mootoriga sobib seesama kuuekäiguline käigukast nagu rusikas silmaauku. Diiselmootoriga auto on juba oma loomult rahuliku inimese auto, tema rooli taga istujal on küllalt aega käigukangi ühest asendist teise vahetada ja mitte miski ei häiri sõitmist. Pigem vastupidi, mootori jõuline kiirendus on vägagi muljetavaldav ning mida rohkem kilomeetreid, seda rohkem see auto meeldima hakkab.
Milline oleks lõppskoor nn Golfi-Astra omavahelises duellis? Sellel, kelle jaoks on oluline, et võimsa bensiinimootori ning rooli, siduri, piduri ja käigukasti omavaheline koostöö kiirel ja kurvilisel sõidul klapiks nagu kellavärk, ei tasu küll Golfi ostmisega viivitada ? Astra ei suuda seda kõike samal tasemel pakkuda. Kes aga hindab auto puhul stiilset välimust, mugavust, jõulist diiselmootorit ning rahulikku sõidustiili, sel tasuks veel oodata küll.
Tõnis Plaan, ASi Ascar Tallinn juhatuse esimees:
Oleme täna, 18. märtsil just Hispaanias Jerezi ringrajal uue Opel Astraga tutvumas ja esmamulje on küll igati positiivne. Baashinna ja -varustuse kohta ei ole meile siin veel paraku mingit ammendavat teavet antud, küll aga öeldi seda, et juba selle nädala lõpus jõuavad esimesed autod Saksamaal müüki. Esimesest maist muutub meie diilerisüsteem ning uue Budapestis asuva peakontori kaudu toimiva hakkav müügistruktuur lubab oodata esimesi autosid Eestisse juba juunis. Siiani, kui olime endises tehase müügisüsteemis, oli jutt alles sügisest, mis tähendab, et asjad liiguvad paremuse poole. Praeguse seisuga on juuni alguses oodata esimesi demoautosid ja klientide autosid on oodata ehk juuni lõpus, juuli alguses.
Kuidas asi tegelikkuses olema hakkab, näitab aeg. Hetkel on seis selline, et endine süsteem enam ei toimi ja uus süsteem ei ole veel tööle hakanud. Aga loomulikult ootame parimat ja usume, et Astrast saab arvestatav müügiartikkel ka Eesti turul.
Reigo Kuivjõgi, ASi Saksa Auto reklaamijuht:
Kui Euroopas mõjutab Astra ootus Golfi müüki üsna tuntavalt, siis Eestis ei ole küll aru saanud, et inimesed tahavad Golfi osta, aga ei ole seda teinud üksnes seetõttu, et uus Astra ei ole veel müügisaalidesse jõudnud.
Eks kindlasti on selle segmendi ostjate seas inimesi, kes on äraootaval seisukohal, ja Golfi müügis oleme selles osas arvestanud teatava arenguruumiga. Kuid ma usun, et see ruum võib täitsa vabalt täituda, sest Golfi müüginumbrid on iga kuuga ainult ülesmäge läinud.
See on selge, et igal autol ja igal margil on oma fännklubi, kes ainult seda autot tahavadki, ja see on kindlasti niiviisi ka nii Astral kui ka Golfil. Golfi vaieldamatu eelis on see, et tänu väga heale kvaliteedile langeb tema hind järelturul oluliselt aeglasemalt kui konkurentidel. Paljud ostjad aga lähtuvad siiani eeskätt auto soetushinna suurusest ega arvesta sisse seda kulu, kui palju on auto kaotanud oma väärtusest liisinguperioodi lõppedes. Sellises arvestuses on näitajad kindlasti Golfi kasuks, kuigi hetkel ei erine ka Golfi soetushind enam tema peamiste konkurentide hindadest.