Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    E-Kindlustus alustas internetis lepingute sõlmimist

    Idee, et kindlustust saab internetis müüa, tekkis paar aastat enne projekti tegelikku sündi. Ideevälgatusele järgnevalt mängiti paberil ja peas läbi erinevaid stsenaariume, kuidas ja mida müüa. ?Eks me vaatasime natuke ringi ka ? Ameerikas oli analoogseid asju veidi tehtud,? räägib E-Kindlustuse juht Risto Rossar. Päris üks-ühele sealt asja siiski üle võtta ei saanud.
    Tegevuse käimalükkamine eeldas kokkuleppeid tähtsamate partnerite ehk kindlustusseltsidega ? ilma selleta poleks olnud suurt mõtet projekti investeerida. Kokkulepete saavutamine nõudis omajagu lobitööd, sest uut lahendust algul veidi kardeti. Siiski kandis see vilja ning süsteemi sai ehitama hakata. ?Umbes kolmandal katsel saime selle IT-firma Webmedia abiga ka valmis,? kirjeldab Rossar. ?Algul mõtlesime küll, et lihtne asi ? korrutame tariifidega läbi ja trükime poliisi välja. Aga mida sügavamale läksime, seda keerulisemaks asi läks. Eks me ehitame ja täiustame süsteemi siiamaani.?
    Algne äriidee, et klient saab kodust lahkumata interneti kaudu kindlustuslepinguid sõlmida, töötab siiani hästi, olgugi et see moodustab praegu vaid ca 10% müügist. Lisaks müüakse kindlustust ka personaalse teeninduse kaudu ja koostööpartnerite abil. Statoil, Lukoil ja ARK müüvad kindlustust läbi E-Kindlustuse e-süsteemi. Ettevõtte loodud keskkond on lisaks sellele, et klient ise interneti kaudu kindlustust osta saab, ka keskkond kindlustuse müüjale. Nii ollakse Rossari hinnangul väärtusahel müüja ja kindlustusseltsi vahel, tehes müüja elu lihtsamaks ? ta ei pea aruandlust tegema 4?5 seltsiga, vaid tal on üks partner. Sedalaadi koostööd laiendatakse ? leping on sõlmitud ka Sampo Liisinguga. Liisingfirmade jaoks on väljaarendamisel erimoodul, mis võimaldab süstemaatiliselt hallata liisingvarade ja pankade tagatisvara kindlustuskatet. Selle juurutab E-Kindlustus liisingfirmadest koostööpartnerite juures - Sampo Liising, Siemens Investeeringud, Balti Investeeringute Grupp ja 3 Step IT.
    E-Kindlustuse maakler Ando Kivilaid peab nende internetikeskkonda ka kontaktipüüdjaks. ?Keskkonda tullakse vaatama, mis toimub, ja kui on keerulisem küsimus, jõutakse meie maaklerite personaalse teenindamise juurde,? selgitab ta. ?On ka teistpidi võimalus ? olles suhelnud maakleriga, leitakse teinekord, et palju asju on lihtsam ise internetis ära teha.? Nii on reisi-, kodu-, liikluskindlustus lihtsamad tooted, samas nt vastutuskindlustus on keerulisem ja pole internetis väga hästi müüdav. Samuti sõltub palju kindlustusmakse suurusest ? kui makse on juba 10 000?15 000 kr, siis on kliendi valmisolek seda internetis teha väiksem.? Nii annab e-keskkond lihtsamate toodete puhul kokkuhoiu ja võimaluse kindlustust odavamalt müüa.
    ?Reisikindlustus on internetis kõige lihtsam,? räägib Kivilaid. ?See on üks väheseid tooteid, kus on vaja vaid kokkulepet. See töötab väga ilusti.?
    E-Kindlustuse juhid turvalisuse probleeme ei pelga. Rossari sõnul on nad enda arvates kõik mõistlikud lahendused turvalisuse tagamiseks rakendanud. ?Me raha ju läbi keskkonna ära ei võta, maksma läheb klient ikka internetipanka ja seal on õnneks turvalisuse aste väga kõrge,? räägib ta. ?Meie võtame kliendi isikuandmed, kodu andmed, võib-olla andmed, millal ta reisil on. Meie puhul on vaja turvata info liikumist kliendi brauseri ja meie andmebaasi vahel ja seda me turvame nii, nagu hetkel on võimalik maksimaalselt turvata.?
    Oma suurimaks saavutuseks peavad E-Kindlustuse juhid elektroonilise süsteemi rakendumist ? programmi, mis kindlustusvahendaja jaoks teeb kõik asjad alates lepingu sõlmimisest kuni raamatupidamiseni ära. Lisaks toimib online-aruandlus kindlustusseltsidega. Ära jääb hulk paberitööd ja ressurssi jääb üle müügitöö jaoks.
    ?Me suudame ka väga suurte klientide väga väikesed asjad kontrolli all hoida,? räägib maakler Ando Kivilaid. ?Meil ei ole vaja selleks raista aega, süsteem teeb ise asjad ära. Ta hoiab meeles ka isegi ühekroonise kindlustuse, ei lase sel lõppeda, ei lase võlgu jääda jne.?
    Üheks õnnestumiseks peab ettevõtte juht Risto Rossar ka seda, et koostöös seltside, Liikluskindlustuse Fondi ja IE Tarkvaraga saadi paika süsteem, kus väljastatakse liikluskindlustusi E-Kindlustuse blankettidel.
    Tankla näitel oleks mõeldamatu müüa nelja seltsi kindlustusi neljal erineval blanketil. Nüüd läheb kindlustus olenemata seltsist ühele samale blanketile, arvestust peab E-Kindlustus.
    ?Tänu sellele on meie käes üks suuremaid liikluskindlustuse müügi kette, 60 müügipunkti üle Eesti, kusjuures kuskil ei ole paigas meie töötaja, vaid seda tehakse n-ö hot-dog?i müügi kõrvalt, asi on niivõrd lihtsaks tehtud,? räägivad E-Kindlustuse mehed.
    Toivo Voit, Kindlustusabi direktor:
    Minul on E-Kindlustuse kohta väga positiivne arvamus, nad on tublid kindlustuse müüjad. Suur osa kindlustusest on interneti teel müüdav. Inimene sisestab parameetrid ja kohe näeb, millised variandid tal on. Kui ta läheb kontorisse ja ei saa sealt head pakkumist, võib ta hakata arvama, et äkki nägu ei meeldinud. Elektrooniline müük võtab sellised kahtlused ära. Tean, et nende süsteem toimib väga hästi, kuna olen paar poliisi sealt ka ise ostnud ? veel enam olen hindade teadasaamiseks lihtsalt proovinud.
    Urmas Kivirüüt, Salva Kindlustuse kindlustusdirektor:
    E-Kindlustusega oleme koostööd teinud nende tegevuse algusest alates ja koostöösuhet hindame viljakaks. Firma alustas tegevust, pakkudes kindlustusportaali teenust. Kliendini püüti jõuda inimvahenduseta. Siis oli ja ka praegu on portaalimaaklerlus väga edumeelne idee, kuid igal lennukal ideel on varjuküljed.
    Minu hinnangul ei ole Eestis piisavalt potentsiaalset klientuuri, kes oleks valmis massiliselt kindlustusteenust ostma portaalist, kuna inimeste teadmised kindlustustoodetest ei ole veel väga head.
    Kui inimene ei tunne ennast teenuse ostmisel kindlalt, siis pigem ostab ta inimese vahendusel kui internetist. Sellest tulenevalt on ka E-Kindlustus tegutsenud teiste klassikalisemate vahendusteenuste arendamisel eesmärgiga kasvatada käive tasemele, mis lubaks kulusid katta ja investeerida. Puhas internetivahendus on tänaseks vaid üks ja mitte suurim osa nende ärist.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.