Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Esimene Eesti hõljuk valmib selle aasta lõpus

    Airlift Europe?i juht Andrus Miller ütles, et kavatseb hõljukite koostamisse Eestis investeerida tänavu kolm kuni kuus miljonit krooni.
    Miller selgitas, et investeeringu täpne suurus selgub lähitulevikus. Hõljukite koostamine tehnoloogiasiirde teel nõuab minimaalselt kolme miljoni kroonist investeeringut. Esialgu rendib ettevõte tootmispinnaks viilhalli ja võtab tööle viis-kuus inimest. ?Oma tootmishoonet me ehitama ei hakka,? ütles Miller. ?Üürime ühe Tallinna äärelinna hästivalvatud viilhalli.?
    Edasi laieneb Airlift Europe hõljukimudelite kaupa. Kui esimese seitsmekohalise mudeli tootmine on käivitatud ja turustamine Euroopas ning Venemaal sisse töötatud, asub Airlift Europe tootma 30?35kohalist hõljukit, plaani kohaselt 2005. aasta teisel poolel.
    Augustis jõuab Eestisse näidishõljuk. Milleri sõnul tutvustas Airlift Europe hõljukeid juba poolteist aastat, kuid enne hõljuki katsetamist pole keegi söandanud tellimust esitada. Pärast tutvustusmudeli Eestisse jõudmist loodab ettevõte saada kohe vähemalt kolm tellimust. Kolme-nelja aasta jooksul loodab Airlift Europe Eestis müüa kümmekond hõljukit, ülejäänud lähevad raja taha.
    Võrreldes kaatriga on hõljuk praktilisem. ?Kui kaatriomanik saab sõita kuus kuud aastas ja ülejäänud aja maksab lihtsalt liisingut, siis hõljukiga saab sõita aasta läbi,? ütles Miller.
    Miller rääkis, et idee hakata hõljukeid kokku panema pärineb mere kaldal möödunud lapsepõlvest. ?Mäletan, et ei saanud kuidagi liikuma,? kirjeldas ta nõrka jääd sügisel ja kevadel.
    Austraalia hõljukitootja Airlift Hovercraft oli teinud plaane Euroopasse minekuks, kuid puudus kohalik esindaja. ?Siis hakkasime suhtlema ja olime õigel ajal õiges kohas,? kirjeldas Miller, kuidas ta sai koos oma äripartneritega Austraalia hõljukite müügiõiguse Euroopas ja Venemaal.
    2002. aastal asutatud Airlift Europe OÜ teine osanik on Märt Marits. Ettevõtte ametliku juhina kuulub hõljukite maaletoojate meeskonda Sirje Põllu.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Spotify prognoosib suuremaid marginaale ja plaanib tõsta hindu
Spotify teatas kasumi tõusust esimeses kvartalis, lubab hindade korrigeerimist ja veelgi edukamat teist kvartalit.
Spotify teatas kasumi tõusust esimeses kvartalis, lubab hindade korrigeerimist ja veelgi edukamat teist kvartalit.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.