Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mercedes uuel lainel!
Kuidas kavatseb Mercedes üha suureneva konkurentsi tõttu tulevikku vaadata? Juba eelmise põlvkonna M- ja S-klassiga alustades muudeti identiteeti, disain läks pehmeks ja soliidseks. Võib-olla peeti silmas BMW 7. seeria edu, mis seisnes lakoonilisuses (Audi ei läinud isegi praegu sellega kaasa, kuna keegi peab ka ju vanale ?heale raskepärasele? klientuurile luksusetunnet pakkuma).
Pärast S- ja M-klassi muudeti ka C- ja E-klass sportlikumaks ning BMW-likumaks. Ühed viimased sportmudelid SL ja CLK pakkusid juba lausa lustlikku disaini, kaugel-kaugel tuntud saksa funky-disainist. Eriti antisportlikuna mõjusid nende tagatuled. Mercedese disainerid said ka ise sellest aru, uutest kavanditest on need kadunud.
Kuid kuidas edasi areneda ajal, mil klientuur juba harjunud pehmete Mercedestega? Kindlasti ei muudeta stiili nii kardinaalselt kui BMW ja Citröen, vaid lastakse liinile ikka sedasama Mercedest. Lihtsalt aina sportlikumas vormis.
Kõige tõenäolisemalt jõuab esimesena turule A-klass, mis vanast mudelist suurt millegi muu silmapaistvaga ei erine kui üksikud edasi arendatud stiililahendused. Teljevahe on suurem ja auto mõjub tunduvalt mahukamana.
Kuna C-klass on MB tähtsaim ja müüduim toode, nagu ka 3. seeria BMW-l ja A3-seeria Audil, siis pingutatakse tugevasti, et anda hoop A3-le ja 3. seeria Compactile. Üks uusi versioone ongi ülivoolava ja hoogsa joonega C-klassi kupee, mille alumise osa aken asetseb tulede vahel.
Praeguseks on juba kõik autotootjad aru saanud, et linnamaasturi ehk SUVi esmane idee oli pakkuda linnakeerises harjunud ärimehele võimalust endale tähelepanu tõmmata, pluss efektset jalgratta/suuskade transporti.
Vähetähtis pole muidugi ka võimalus maastiku ligidusse jõudes ringi kihutada. Kuna M-klass oli liiga suur, siis siinne versioon ongi BMW X3 konkurent, mis peaks kliente paeluma sportlikkusega. Samuti on Mercedesel seekord suur võimalus kasu lõigata, kuna X3 näib oma koledusega lausa eemalepeletav.
Praegu ongi Mercedes oma disainis teelahkmel, kus midagi kardinaaselt uut oleks mõttetu luua, kuid samas vormikeele mängud pole veel läbi ja peaks ideid pakkuma veel mitmeks mudeliks.
Mercedes on ja jääb veel mõneks ajaks liidriks, tundes kõige paremini oma õige sihtrühma maitset, kuid ei lähe kaua, kuni BMW ja Volkswagen väga lähedale jõuavad.
Autor: Björn Koop