Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suzuki tegi Liana lihtsate vahenditega uueks autoks
Suzuki on suutnud teha siiani veidi kummalise olekuga Lianast täiesti korraliku auto ja seda suhteliselt lihtsate vahenditega. Autol on uue kujuga põrkerauad, küljelaiendid, uus iluvõre jms, mis jätab temast sootuks teise mulje.
Mis puudutab auto sisemust, siis see on täiesti uus. Siin ei ole endisest kõvast plastmassist veidra disainiga armatuurlauast ega elektroonilise kiirusenäiduga tabloost enam midagi järel. Tegemist on soliidse ja kvaliteetsest materjalist sisemusega, mis autosse istudes jätab autost hoopis meeldivama mulje. Enam ei pane tähelegi neid pisipuudusi, mis seniselt mudelilt alles jäänud: kallimate konkurentidega võrreldes pisut kõrgem müratase ja Suzuki kombel ülikerge gaasipedaal. Tagaistmelegi mahub vabalt pikemat kasvu kodanik vaatamata sellele, et auto ise on suhteliselt väike. Peale on kõrgust küll ja enamgi veel ja põlveruumi on piisavalt. Kahju vaid, et rooli saab liigutada üksnes üles-alla, suuremat kasvu inimene sooviks, et see käiks ka sisse-välja. Et käte asend roolil mugav oleks, ei saa istet väga taha lasta, parem jalg hakkab tihkelt vastu laia keskkonsooli nühkima.
Kuid see on probleem, mis ei puuduta kaugeltki iga sõitjat, märksa laiemale publikule on olulisem hoopis see, et auto on hea varustusega, talle saab ka nelikvedu ning et ta hind on igati mõistlik. Baasmudel (1,3) maksab 169 900 krooni, varustuses on 2 turvapatja, 4 elektrilist aknatõstukit, elektriliselt reguleeritavad peeglid, roolilt juhitav integreeritud CD-stereo, istme- ja peeglisoojendused jms. 1,6-liitrise mootoriga variandile lisandub ABS+EBV, 4 turvapatja ja baashinnaks on 189 900 krooni, koos konditsioneeriga 199 900 krooni. Liana 4WD mudel maksab 219 900 krooni, autol on baasvarustuses konditsioneer ning 15tollised valuveljed. Kes nelikvedu ei soovi, võib sama raha eest osta automaatkäigukastiga auto, kui aga see on siiski vajalik, siis mõlemad korraga maksavad 235 900 krooni.
Mis aga proovisõidul veel silma torkas: vähemalt uuena on Liana märksa janusem, kui tehnilistes andmetes märgitud. Keskmine kulu kippus vägisi jääma 10 liitri lähedale 100 km kohta, kuid see on põhjendatav sellega, et mootor ja nelikveosüsteem olid veel sisse sõitmata.
Motorexil ulatas Japauto tegevdirektor Felor Pärnpuu Urmo Aavale ja tema kaardilugejale Kuldar Sikule üle uue Suzuki Liana võtmed. Suzuki Ignisega MM JWRC sarjas sõitvate meeste senine tänavasõiduauto oli Suzuki Grand Vitara, mille Japauto andis neile kasutada möödunud aastal.
Nimi Liana ei tulene lihtsalt ilusast naisenimest, vaid tal on ka konkreetne tähendus. See on lühend väljendist life in a new age, mis tähendab elu uues põlvkonnas. Paljudes on Liana tekitanud küsimuse, mis klassi auto ta on. Justkui luukpära, aga ei ole ka, justkui mahtuniversaal, aga ei ole ka. Tootjad kirjeldavad teda järgmiselt: järskpära dünaamiline välimus, universaali mahukas pakiruum ja mahtuniversaali avar siseruum. Kokkuvõttes peetakse teda aga siiski väike-MPVks, ehk väikeseks mahtuniversaaliks.