Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ka tipptegija vajab tunnustust
Ausalt öeldes ei suuda ma seda ette kujutada. Paraku on igapäevases elus tihti just selline olukord, kus inimesed on saanud hakkama millegi suurepärasega, kuid juht ei pane seda tähele, arvab, et see on normaalne või lihtsalt unustab tunnustada.
Kes meist ei teaks tuntud eesti vanasõna ?Kiida lolli, loll jookseb nahast välja?. Paraku on paljud rahvasõna ära unustanud või lihtsalt ei usu sellesse. Kui nüüd sõnumit mitte just sõna-sõnalt võtta, siis on seal päris palju tõtt, mida igaüks meist saaks meeldivalt ära kasutada.
Miks me seda ei tee? Ehk peame inimesi piisavalt tarkadeks ja arvame, et küll nad ise aru saavad, et nad tublid on, mis neid ikka kiita? Või ehk peame inimesi lihtsalt lollideks ja kardame, et nad tõepoolest nahast välja jooksevad ja siis jääme neist ilma?
Tunnustamine ja kiitmine on oluliselt juhtimist hõlbustav tehnika, mille võimalusi paljud juhid paraku ebapiisavalt realiseerivad.
Sellised olulised näitajad nagu pühendumine tööle, lojaalsus ettevõttele ja meeskonnale, entusiasm, enesekindlus, soov areneda ja pingutada on otseses sõltuvuses sellest, kuivõrd tehtut tunnustatakse. Eriti oluline on see inimeste puhul, kes alustavad-õpivad midagi uut, ja inimestele, kes on saavutanud piisava professionaalsuse tipptasemel.
Autor: Mats Soomre