Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kahest rekordist ja nõustamisest
Tallinna börsi reedest päeva jäid iseloomustama kaks rekordit. Tallinna Kaubamaja aktsia ja Hansapanga aktsiad tõusid rekordkõrgele.
Kaubamaja aktsia hind tõusis väikeses tehingus 2,36 protsenti, 101,70 kroonile. Hansapanga aktsia tõusis reedel 3,62 protsenti, 402,90 kroonile. Päevasiseselt tehti aktsiaga koguni tehing 404,47 kroonil.
Reedeses Äripäevas ilmus suur ja laialdast vastukaja leidnud lugu Jevgeni Nurmla teekonnast investeerimisnõustajate vahet. Ka mina olen käinud oma rahaasjadega mitmes kohas nõustajate juures. Minu kogemused on 2:1 positiivse kogemuse kasuks. Investeerimisnõustaja tööd saab hinnata kahes kategoorias ? mõõdetuna müügis ja kliendirahulolu seisukohast. Kui klient pole kindel, on mõislik talle anda aega oma seisukoha kujundamiseks ja otsustamiseks. Võimalik, et miljonimängur ei esitanud nõustajate juures küsimusi teenustasude kohta, mistõttu võidi kundele anda mõtlemisaega. Minule agressiivne müük ei meeldi. Kui mina langetasin nõustaja info põhjal otsust, võtsin mõtlemisaega ja läksin nõustaja juurde tagasi. Iga hinna eest vahendeid valimata müügi lõpule viimist võis näha ühes Eesti telekanalis filmis ?Boiler Room?. Ma ei arva, et selline müük oleks normaalne. Kui hea on konkreetne investeerimisnõustaja, sellest annavad rahalise poole pealt hinnangu müügiedetabelid ja pilt autahvlil. Ma poleks üllatunud, kui pankades kontrollitakse aeg-ajalt kliendirahulolu testnõustamiste teel.
Kui iga müügipakkumine ei lõppe müügiga, on seda raske nimetada halvaks müügiks. Kui juhiloata ostja tuleb autosalongi uut mudelit vaatama ja lahkub ostuta, on raske öelda, et automüüja ei oska müüa.
Tõsine probleem on, et asjatundjad räägivad klientidega slängi ja erialaseid termineid kasutades, mille mõte ei jõua kundeni. Eesti probleem? Jah, aga mitte ainult ? Saksamaal visatakse nalja, et sealsed pankurid räägivad pangahiina keeles, millest keegi peale nende kolleegide aru ei saa. Ilmselt võib samasuguse kogemuse saada arvutisalongis.
Eksperimendi juures üllatas, et nõustajad ei proovinud müüa kõige kõrgemate teenustasudega tooteid.