Reede 24. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Krõbeda tunnihinnaga renditöötaja sobib firmasse lihtsamate tööde tegijaks

Merike Lees 29. märts 2004, 00:00

?Kuna meil ei olnud renditöötajatele kõrgeid nõudmisi, siis oleme nendega rahule jäänud,? ütles personalirendi teenust kasutanud Stoneridge Electronicsi personalijuht Piia Laurimaa.

Stoneridge Electronics rentis paariks päevaks sekretäri ja finantsosakonna assistenti, kes sisestas arveid. Mõlemad said Laurimaa sõnul hakkama, kuid hind, mida nende eest küsiti, vajas tingimist. Nii õnnestus neil sekretär rentida 80 krooni ja assistent 60 krooni eest tunnis, mis oli Laurimaa hinnangul soodne.

Piia Laurimaa sõnul ei saa renditöötajale usaldada firmaspetsiifilisi ülesandeid ja selles mõttes ei saa renditöötajalt oodata samasugust tööpanust kui alaliselt töötajalt. ?Ta ei ole ikka täie töötaja eest väljas,? märkis Laurimaa.

OÜ Varumeesteenindus konsultant Kuldar Lugna ütles, et rendipersonali eelis on eelkõige selles, et ta vabastab tööandja aja ja raha kulutamisest töötaja otsimisele. Eriti oluline on see olukorras, kus personalivajadus on lühi- või hooajaline ja firma ei soovi töötajat alaliselt palgata, selgitas Lugna.

Töötaja töösoorituse eest vastutab tema rentija, personali rentiv firma vastutab sobiva töötaja leidmise eest, mis tähendab, et sobimatuks osutunud töötaja asemel leitakse uus. See leevendab probleemi, kus pikka aega tööta olnud spetsialist on minetanud oma oskused. Samas tuleb aga ka sellise töötaja töötunnid siiski kinni maksta, kinnitas Lugna.

Personalirendi firma Manpower OÜ tegevjuht Heigo Kaldra sõnul on nende eesmärgiks töötaja täiuslik sobivus firmasse, kuhu teda renditakse. Teenuse pakkuja tutvub eelnevalt põhjalikult firmaga, et selgitada välja, millised on ettevõtte väärtused ning otsib nende väärtustega kõige enam sobiva töötaja. ?Kui töötaja ei sobi, siis loodetavasti inimlike faktorite tõttu, professionaalsed oskused peaksid tal tagatud olema,? märkis Kaldra.

Taoline põhjalik eeltöö venitab sobiva töötaja otsimise protsessi pikemaks, kuid pikaajalise kliendisuhte puhul tuleb see lõpuks kasuks, selgitas Kaldra. Väga spetsiifilise töötaja leidmiseks võib kuluda kuid.

Renditöötaja leidmise keskmine aeg on Varumeesteeninduses kaks päeva, kuid sekretäre on leitud ka kahe tunniga. Pakutakse kõiki ametimehi: koristajast keskastme juhini välja. Renditöötajate hinnakirja Varumeesteenindus välja ei paku. Lugna sõnul on seda võimatu teha, sest see oleneb nii töötaja oskustest ja kogemustest kui ka tema küsitavast hinnast, samuti sellest, kui pikaks perioodiks firma soovib töötajat rentida.

Ühe indikaatorina ütleb Lugna sekteräri hinna: inglise, saksa ja vene keelt valdava sekretäri tunnihind on 85 krooni pluss käibemaks. ?Töötaja palgatase tundub kõrge, kuna tegu on lühikese perioodiga, pikema perioodi korral palgatase nii kõrge ei ole,? selgitas Lugna.

Manpowerist on sekretäri võimalik saada veidi odavamalt, kuid mitte alla 80 krooni tund, tunnistas Kaldra.

  • Tiiu Vilms, Reval Hotel Olümpia personalijuht:
    Minu jaoks on renditöötaja kallis ja ma kahtlen tema usaldusväärsuses. Tööandja mure ei piirdu rendihinna maksmisega: renditöötaja tööohutuse eest peab vastutama, ohutusnõudeid tuleb talle tutvustada, hankida töövahendid ja vormiriietus, mis talle sobiks, tutvustada töökultuuri ja pärast teostada tema töö üle järelevalvet.

Ma ei arva, et rendisekretär on võimeline tegema midagi muud peale telefonitoru tõstmise ja firmanime ütlemise, sest midagi muud ta ei tea. Meie peame väga oluliseks väljaõpet ja seetõttu ei saa sellest teenusest aru. Samas agentuurid ja outsource-teenus on midagi muud: seal firma valdab töölõiku ja vastutab selle täitmise eest. Renditöötaja puhul kerkib ka usalduse küsimus, sest materiaalset vastutust on palju. Võibolla tuleme me sellisest ühiskonnast, mis tegi meid usaldamatuks ja me alles areneme selle teenuse suunas.

  • Malle Heerde, Äripäeva Kirjastuse personalijuht:
    Sekretäri tunnitasuna on 85 krooni palju ? 9000kroonise kuupalgaga sekretär saab tunnis 49 krooni, kusjuures see on keskmisest kõrgem palk. Renditav sekretär, kes ei tunne firma spetsiifikat, on kasutu, sest ainult ümbrikute kleepijat pole vaja. Oluline on, et sekretär valdaks kogu maja töökorraldust, teaks, kes millega tegeleb, kelle juurde suunata. On nii palju firmaspetsiifilisi ülesandeid, mida ei jõua renditavale sekretärile selgitada.

Kui ma saaks alati sama sekretäri rentida, siis ma mõtleksin sellele teenusele, aga praegu pean seda võimatuks. Rendihind peaks olema ka tunduvalt madalam, praegune hind ehmatas mind.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing