Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pakendatud valmistoode meelitab äriinimesi ostma

    Remedia juhatuse liikme Ülle Kirsi sõnul on ta südamest Prisma- ja Citymarketi kontseptsioonide vastane, sest äriinimesena on tema aeg väga kallis.
    ?Kui ma kell 6.30 surmani väsinuna kodu poole sõidan, siis tahan ma oma leiva, piima ja poolfabrikaadid ruttu kätte saada ning see, et pean voodipesuriiulite vahel laveerima (mida ma ostan vahest kord-kaks aastas), teeb mind maruvihaseks. Ja need tohutud riiulivahed ? jookse nagu idioot poe kaugeimasse otsa ja siis, raske korv käe otsas - kolm liitrit piima, 1 liiter keefiri + 1 kilokgramm leiba,? nentis Kirss.
    ?Minu meelest kasutab poeomanik minu aega kurjasti ja peale selle tunnen, et mind püütakse manipuleerida, püüdes kaela määrida asju, mida mul pole vaja,? lisas Kirss.
    Prisma juhataja Leena Laitineni sõnul on Prisma astunud esimese sammu kiirema teeninduse poole. Pilootprojekti raames lõpetati veebruari keskpaigast Sikupilli Prismas lahtise salati müük. Kuna salateid saab nüüd osta pakendatult jääb ära eraldi järjekorras seismine.
    Kui projekt ennast õigustab lõpetame ka teistes Prismades salati käsimüügi, lisas Laitinen. ?Tänase seisuga võib öelda, et projekt on olnud igati edukas ? müük on olnud hea ja kardetavat tagasilööki salatimüügile ei tulnud,? ütles Laitinen. Samas müüginumbreid Laitinen ei avalikustanud.
    Citymarketi juht Riho Maurer usub, et lähitulevikus liigub kogu kulinaaria sh ka vorsti ning lihatooted lahtisest letist pakenditesse. Käsimüüki jäävad vaid üksikud kallid delikatess tooted.
    Muudatuste taga pole Maureri sõnul lihtsalt ostuprotsessi kiirendamine vaid ka kulude kokkuhoid.
    ?Järjekorrad tekivad tipptunnil ja kauplused on sunnitud kiirema teeninduse nimel palkama lisatööjõudu. Samas on aga pakendamine mitu korda odavam kui palgata paariks tunniks lisatööjõudu. Lisaks on veel ka valmistoodetel pikem säilivusaeg ja seetõttu ka pikem müügiaeg,? selgitas Maurer.
    Kui kiiresti jaekaubandus sellega kaasa läheb sõltubki Maureri sõnul kõik tööjõu hinnast. Täna igatahes Citymarket jätkab letiteenindust, kuna siiski väga paljud kliendid eelistavad ise näpuga näidata, millist salatit ja kui palju nad täpselt tahavad.
    Kaupade paremat ja loogilisemat paigutamist jälgitakse jooksvalt, kuid nt leiva ? ja piimatoodete toomist kassale lähemale pole siiski võimalik. Kõik tooted võiksid ju olla kassa juures, kuid suurtes kauplustes pole see lihtsalt võimalik, nentis Maurer. Suurte võimalus on panustada teeninduskvaliteeti.
    Ka Rimi Eesti OÜ turundusjuhi Ruta Kallaspooliku sõnul pole RIMI-l plaanis letimüüki lõpetada. Need, kes soovivad kiiresti kauba kätte saada, võivad valida valmispakendatud tooteid. Ajanappuses klientidele pakub RIMI ka laia valikut sooje valmistooteid ? suppe, putrusid, vorste, lihasid, mida saab kodus kohe lauale panna.
    AS A-Selver teenindusdirektori Kadi Küti sõnul sõltub Selveris kaupade väljapanek klientide seas läbiviidud uuringust, millest selguvad kõige nõutavamad kaubad, kauba valiku suurus ning kõige loogilisem asukoht. Ostmise muudab kiiremaks ka valmistoodangu ettetellimisvõimalus.
    Toomas Leis, Klementi juhatuse esimees:
    Teen reeglina sisseostud kaubanduskeskustest, kuna väikeste kaupluste kaubavalik ei rahulda. Ka paljudel kaubakeskustel on valik, kas piiratud või jätab siis näiteks värske juur-ja puuvilja letis oleva kauba kvaliteet kõvasti soovida. Ainsa vähegi rahuldava liha/kala, juur-ja puuvilja letiga on Stockmann.
    Äärmiselt oluline on ka kaubavaliku stabiilsus, mitte nii, et kunagi ei tea kas konkreetset toodet on või ei ole (eriti puudutab see kala, liha, vilju.)
    Ideaalne toidukauplus minu jaoks oleks: kindlasti mugava parkimisega ja sobiva asukohaga. Oluline on ka korralik ja värske! Kaubaga varustatud juur-ja puuvilja lett (mööndustega a la Stockmann). Samuti korraliku värske kala valikuga kalalett (Eestis polegi). Kindlasti peaks olema ka kvaliteetne sushi lett (a la Stockmann).
    Kindlasti peab olema ka laia valikuga värske liha lett (mööndustega a la Stockmann), hea juustu lett (a la Stockmann), värskete küpsetiste/saiade lett (a la Stockmann), korralik maitseainete lett (mööndustega a la Stockmann) ning lai veini valik.
    Muu kauba nagu piimatooted, konservid, joogid jne osas on Eestis kõik suuremad keskused korralikud.
    Olaf Orgse, OVS Ehituse AS juhatuse esimees:
    Toitu ostab põhiliselt abikaasa. Kaupluste suhtes pole hetkel ju eriti valikut, domineerivad suured kaubanduskeskused, selt ka põhilised sisseostud.
    Säästumarketist (kuna see asub logistiliselt lähedal) ostame vahel esmavajaliku (piim, või, leib), aga sortiment on liiga kitsas.
    Väike toidupood oleks tõesti mõnus, aga nädalalõpul, kus aega rohkem ja muud träni ka vaja, on hüpermarket igati OK. Tegelikult kui tööajal marketisse minna, saab ka vajalikud asjad kiiresti kätte.
    Ideaalis kangastub muidugi hubane külapood, kus sõbralik poodnik koheselt kui uksest sisse astud, naeratades juba vajalikke asju kotti laduma hakkab, teades mu tahtmisi ja soove ette.
    Urbaniseerumine on need marketid sünnitanud ja ega siin midagi erilist vist ei muuda, eriti meie kasvavas tarbimisühiskonnas.
    Viktor Siilats, Info Auto juhatuse esimees:
    Põhiliselt teeb sisseostud abikaasa, kuid olen ka ise süüa ostnud.
    Eelistan Selverit sest et valik ja kvaliteet on tuntud ja hea. Kauba leidmisega probleeme pole, samas pole tõenäoliselt piire logistika edasiarendamiseks. Miks mitte luua eraldi osakond esmatarbekaupale? Ise sellist küll ei vaja, kui ikka väga kiire on, ajab Statoil samuti asja ära.
    Parkimisvõimalused on poeskäigul peaaegu et määrava tähtsusega. Järve Selveris ja Stockmannis on võimalik poeskäik ühendada millegi muuga, kuna seal on palju kauplusi ja teenindusettevõtteid üheskoos.
    Sirje Potisepp, Remedia kommertsdirektor:
    Kaupluse valikul pole hind minu jaoks kõige suurem argument. Hoopis suuremat tähtsust omavad minu jaoks näiteks suur kaubavalik, kaupade kvaliteet ja võimalus teha kõik ostud ühest kohast.
    Samuti kaupluse asukoht ja parkimisvõimalused: kas kauplus jääb minu koduteele, kas on normaalne (tasuta) parkimine.
    Vihkan juba viimasel ajal kesklinna, sest lihtsalt ei ole kohta kuhu parkida. Seal kandis aga on minu kaks lemmikut: Kaubamaja ja Stockmann. Veel mõjutab mind ka lahtioleku aeg mõnel õhtul väga tähtis ning muidugi teeninduse kiirus ja viisakus, mida üha rohkem viimasel ajal hindan.
    Kui vajan ainult nt leiba-saia ja piima, mida ei saa kuidagi nädalaks ette osta, siis tõepoolest ei viitsi suurt kaubanduskeskust läbi kapata.
    Seetõttu ei imesta sugugi, et Statoil on olulisel kohal jaeturul.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.