Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ametnikud täidavad pabereid, maanteed üha lagunevad

    Alles hiljuti tühistas valitsus senise teehoiukava, kuna suur osa seal kunagi sinisilmselt suure euroraha saamise lootuses püstitatud eesmärkidest olid muutunud utoopilisteks. Võeti vastu uus kava, nüüd juba vaoshoitumas perspektiivis, aastateks 2004?2006.
    Lõviosa teedeehitusse paigutatavast riigi rahast peab tulema mootorikütuse aktsiisimaksust. Kui tee-ehitajate käsutuses olev rahakott kokkuvõttes üha paisub, siis laenuraha kasutamisele on riik kavatsenud pidurit tõmmata ? teehoiukava sätestab, et 2004. aastal ei kulutataks meil teede hooldamiseks enam ühtegi laenatud krooni.
    Vastukaaluks laenurahast loobumisele loodab riik rahastada teeprojekte edaspidi üha rohkem Euroopa Ühtekuuluvusfondi ja regionaalarengu fondi (ERDF) allikate kaudu ? 2006. aastal peaks tagastamatut abi laekuma üle 500 miljoni, edaspidi 600?700 miljonit krooni aastas. Maanteeamet on siiani taotlenud ISPAst abiraha ühe miljardi krooni ulatuses, Euroopa Komisjon on kõik taotlused heaks kiitnud ? Eesti riik on saanud teede heaks Euroopast kõik, mis küsitud. Kõik näikse korras olevat ja teedeehitust ainult ühekülgselt ? paberil ? käsitledes ongi. Kuid siiski
    Üldiselt on meie teedevõrk heal tasemel ja katab kogu riigi territooriumi sääraselt, et ainuüksi teede puudumise tõttu ei jää ükski kaup sihtpunkti toimetamata. Põhilised probleemid seisnevad teede umbeminekus suurte linnade lähedal, mistõttu maanteeamet ongi eesmärgiks seadnud ennekõike Tallinna, Pärnu ja Tartu ringteede rekonstrueerimise ja nn pudelikaelu vältivate uute ristmike väljaehitamise. Plaanid on paberil ilusad ja paljulubavad, aga reaalselt on siiani teostatud vaid tühine osa plaanitavast. Just neid ringteede ümberehitamisi pole veel alustatudki, ilmselt ei jõuta sel aastal ka ISPA suurprojekti ? Maardu-Valgejõe ligi pool miljardit krooni maksva lõigu rekonstrueerimiseni. Sidus- ja kõrvalmaanteede parandamisest rääkimata. Samal ajal, kui ametnikud pabereid täidavad, teed aina lagunevad. Ja teedeehitusega tegelevad ettevõtted kurdavad tööpuuduse üle.
    Euroopas eraldatakse teede hooldustöödeks 3?7% riigieelarvest, meil vaid 1,7?2%. Mis omakorda tähendab, et äsja ehitatud teed vajavad ebapiisava hoolduse tõttu varsti jälle kapitaalremonti.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.