Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
E-hanke abil saab kõik IT-kaubad ühest kohast
Eesti turul tegutseb neli suuremat ja mitu väiksemat IT-toodete hulgiladu, kogu nende poolt pakutav tootevalik hõlmab enam kui 20 000 toodet. IT-hanketeenus ühendab maaletoojate andmebaasid üheks suureks andmebaasiks. Niiviisi luuakse veebikeskkond, mille suure info- ja tootevalikuga ei suuda konkureerida ükski klassikaline IT-hankekanal.
Kahtlemata on IT-hanketeenuse kasutamise eelis aja kokkuhoiu võimalus. Veebikeskkonna abil on võimalik teha ostud kontorist lahkumata. Kui tellitud kaup on laos, tuuakse kaubad ettenähtud aadressile veel samal päeval. Tarned liiguvad hulgiladudest otse kliendi asukohta, läbimata edasimüüjate vaheladusid.
Ettevõtetes võib olla paljudel töötajatel IT-toodete tellimise vajadus. Sageli valitseb olukord, kus sekretär hoolitseb igapäevaselt kuluvahendite varude eest, finantsjuht soovib aktiivselt kaasa rääkida oma uue arvuti parameetrite suhtes ja keegi töötajatest on tellinud tarvikuid, mille vajalikkus ettevõttele on kaheldav.
Tavaliselt on sellise segaduse üle raske kontrolli saavutada, kuid IT-hanketeenuse abil on see üpris lihtne. Igal registreeritud ettevõttel on administraator, kes saab anda teistele töötajatele õigusi IT-hanketeenuse kasutamiseks. Administraatoril on võimalik delegeerida õigused nii tellimuse koostamiseks kui ka tellimuse kinnitamiseks.
E-hanke stabiilsuse ja kiiruse saavutamiseks on suur osa kogu tellimuse käsitlemise protsessist tehtud automaatseks. Pärast tellimuse esitamist edastatakse see automaatselt hulgilattu, kust soovitud tooted saadetakse kliendile. Just sellega, et kogu süsteem töötab iseseisvalt, saavutatakse suur kiirus ja soodne toote lõpphind.
Kliendi erisoovide või suuremate hangete korral sekkub hankeprotsessi IT-hanketeenuse konsultant. Seega võib klient olla kindel, et arvesse võetakse tema palved ning vajadusel pakutakse kliendile alternatiivseid või parema saadavusega tooteid.
Lisaks otsimisele peaks olema kliendil võimalus kasutada toodete võrdlemist. Siiski võib sobiva toote leidmine tunduda keeruline, sest suures tootevalikus orienteerumine vajab mõningaid IT-alaseid eelteadmisi. Sellepärast tuleks kasutajatel mõista, et reaalselt töötavad süsteemi taga abivalmis ja kompetentsed inimesed, kes oskavad abistada.
Võib öelda, et IT-hankekeskkonna mugavuse ja tootevalikuga ei suuda klassikalised IT-hankekanalid enam võistelda.
Autor: Toomas Lindma