Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Enamik kuldmune jäi jagamata

Eda-Liis Kann 06. aprill 2004, 00:00

Kui möödunud aastal liikus galal ringi kümneid hapu näoga reklaamitegelasi, ka võitjaid, kes rääkisid haruldaselt nigelast aastast, siis tänavu loobuti lihtsalt auhinnakoha täitmistest.

?ürii esimehe Joel Volkovi sõnul anti kuldne auhind vaid neile teostele, mis on omas kategoorias teed rajavad ning ?ürii arvates ka laiemas maailmas läbilöögivõimelised. Seega jagati kuldmune 12 kategooriast vaid viies.

Kuldmuna sai Ameerika Hääle raadioreklaam ja infotelefoni 1188 trükireklaam. Mõlemad tööd teostas Kontuur Leo Burnett.

Kuldmuna said ka reklaamiagentuur Tank viina Kihnu Mark fotode eest ning reklaamiagentuur Division restorani Ö graafika ning Estonian Airi avatud Tallinna?Pariis liini reklaami illustratsiooni eest.

?ürii liikme Tanel Tomsoni sõnul jäi paljudes kategooriates sel aastal Kuldmuna välja andmata, et omamaist reklaamiauhinda rohkem väärtustada. Pole ju tähtis täita auhinnakohta igal juhul, ka parima halvaga, nagu seda seni on tehtud, nentis Tomson. ?ürii eesmärk oli anda reklaamitegijatele, -tootjatele ja -tellijatele auhindade kaudu sõnum sellest, milline võiks olla hea, see tähendab eristuv, tähelepanu köitev reklaam.

Loovaima reklaamiagentuuri tiitli ? aasta agentuur 2003 ? sai Kontuur Leo Burnett, numbriliselt kõige rohkem mune kogus teist aastat järjest Tank ? kokku üheksa muna. Peale ühe kuldmuna võitis Tank viis hõbe- ja kolm pronksmuna.

Division võitis kokku kaheksa muna: kaks kuldmuna, neli hõbe- ja ühe pronksmuna. Kontuur võitis kokku viis muna: kaks kuldmuna, kaks hõbe- ja ühe pronksmuna.

Lisaks väljakuulutatud kategooriates tunnustuse jagamisele anti välja ka kolm erakorralist auhinda. Trükimuna võitis reklaamiagentuur Rakett luuleraamatu eest, Stiilimuna võitis Adell Reklaam Kristiine Keskuse reklaami eest ja Sotsiaalmuna võitis Division Põhja-Eesti regionaalhaigla suitsetamisvastase kampaania eest.

Eriauhinna andis välja ka Eesti Ekspress. Ekspressmuna võitis If Elukindlustus.

Hindamata jäeti aga interneti bännerreklaami kategooria tervikuna, kuna laekunud tööde hulk ja tase ei andnud adekvaatset ülevaadet sellest reklaamiliigist Eestis.

Reklaamiagentuuride liidu presidendi Rein Iida sõnul oli tänavune TV-reklaami auhinnakolmik läbi aastate ilmselt üks nõrgemaid.

?Väga olulise näo annab reklaamidele kliendipoolne suhtumine oma reklaamitegevusse. Kui reklaamid on lahjad, siis tasub lisaks agentuuri tegelastele otsa vaadata ka kliendi turundusosakonnale ja firma juhtkonnale. Nemad on need, kes oma lõppsõnaga asju fikseerivad,? nentis Iida.

Iida arvab, et parema tulemuse saavutamiseks peaksid ka turundajad olulise kvalitatiivse hüppe tegema.

Idea juht Paavo Pettai leiab, et nõrga telereklaami põhjustab selle alafinantseeritus. Vähese rahaga üritatakse saada võimalikult head tulemust. Teatud piirini on see mõistlik, aga selgelt on tunda, eelarveline ahistatus ahistab ka agentuuride loomingulist mõtlemist, nentis Pettai.

- Parim trükireklaam vastas suurepäraselt kõige olulisemale nõudmisele ? hea tekst. Kiitust väärib ka see, et tegemist ei olnud ühe välgatusega, vaid seeriaga, mis oli ühtlaselt tugev. Kliendi jaoks väga hea lahendus, kuna kampaania avas kogu 1188 võimaluste arsenali. Autor Kontuur LB.

- Pakendikategoorias Hõbemuna võitnud Kihnu Margi reklaam on veidi äraspidine, kus elu põhitõed on vahetuses või kummaliselt moonutatud. Umbes samamoodi, nagu see on Kihnus. Mehed panevad napsi ja käivad merel ? naised teevad kogu ülejäänud töö. Autor Tank.

- Restorani Ö firmagraafika on mõnusalt minimalistlik. Süngel taustal kujundatud Ö-täht on hästi stiliseeritud. Reklaami autor Division.

- Illustratsioonikategooria võidutöö on mõnus ja pikaajaliselt nauditav. Igatahes see ?salvrätisirgeldus koos kohvitassi jäljega? sobis igale poole. Reklaami autor on Division. Visuaali vt allpool

- Sotsiaalmuna võitnud Põhja-Eesti regionaalhaigla suitsetamisvastane kampaania on hästi õnnestunud. See, et suitsule järgneb suitsiid, on hästi välja mängitud. Reklaami autor Division.

- ?ürii hinnangul on Asko Künnapi luuleraamatu ?Ja sisalikud vastasid? puhul tegu erakordse tööga ja kuna see auhinnakategooriate raamidesse ei mahtunud, anti välja erakorraline auhind Trükimuna.

Oluline pole, mitu muna on mehel, vaid kui kõvad need munad on, ütles Kontuur Leo Burnetti loovjuht Urmas Vilmann selgituseks, miks aasta agentuuri tiitli võitja ei saanud kõige rohkem mune.

Kontuur Leo Burnett võitis esimest korda välja antud loovaima agentuuri tiitli ? aasta agentuur 2003. ?Kuna turunduses ja reklaamis on ülitähtis jõuda positsioonidele esimesena, siis oleme eriti õnnelikud,? ütles Vilmann.

Vilmanni sõnul oli 2003. aasta Kontuuris kuulutatud loovuse aastaks, see eesmärk sai täidetud ja nüüd saab ümber lükata ka Kontuuri kohta liikuvad müüdid.

Eesti reklaamiagentuuride kohta on kaks müüti: Division on loominguline ja Kontuur on tehas. Nüüd võib öelda, et Kontuur on loov tehas ja mitte lihtsalt ideede, vaid töötavate loovlahenduste kombinaat.

Reklaam oli võrreldes teiste infotelefonide reklaamidega selgelt eristuv ? seda nii must-valge värvilahenduse kui ka kahemõtteliste farsside poolest. Reklaami eelarve (välireklaam, meediaost ja tootmine) oli 200 000 krooni.

Kindlasti kavatseme seda stiili firma reklaamis ka hoida.

  • Epp Alatalu, Estonian Airi pressiesindaja:
    Kuigi Estonian Airi uue lennuliini reklaamile on nii vastakaid arvamusi, töötas see hästi. Aastal 2003 lendas Tallinna?Pariisi liinil 17 672 reisijat ehk kolmandiku võrra enam, kui plaanitud oli.

Kui vaadata vaid eestlasi/Eestist ostetud pileteid, siis see arv oli veel rõõmustavamalt suurem. Neid piletioste tuli poole võrra enam, kui julgesime oodata.

Oleme liiniga rahul ja loodame, et Pariisi avastajaid jätkub veelgi. Sel aastal on Pariisi lennanud üle 5000 reisija.

Kasutasime seda joonistust ka oma lennuajakirjas In Time ja raamatukaupluses Rahva Raamat suurepärase kampaania ajal.

  • Armin Mähhar, ASi Prike Marketing direktor:
    Kuigi täna oleme müügiplaanidest 20% maas, plaanime aasta lõpuks jõuda graafikusse. Müüginumbreid ei avalikusta.

Kuna Prike ei ole tootja, vaid brändi omanik, siis eraldi tootearenduskulud puudusid. Otsesed turundusinvesteeringud (meediakampaania, reklaammaterjalid jne) olid aastal 2003 kokku ca 0,5 mln krooni. Kaudsemad turundusinvesteeringud (brändi väljatöötamine jne) olid meie brändi välja töötanud agentuuri Tank kanda.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:20
Otsi:

Ava täpsem otsing