Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ministeerium salastas konkursi komisjoni liikmete nimed
Eesti kõige suurema tehnilise abi projekti, millega ühendatakse Tallinna sadamad Pärnu ja Narva maanteega, komisjoni liikmete nimed ja ametikohad otsustas rahandusministeerium jätta avalikustamata.
Rahandusministeerium oli otsuse kaitsmisel segaduses. Esialgu teatas ministeerium, et komisjoni liikmete isikute salastatuse nõue tuleneb Euroopa Liidult.
Euroopa Komisjoni Delegatsioon Eestis aga kinnitas, et nende poolt sellist nõuet pole. ?See on rahandusministeeriumi otsus,? ütles delegatsiooni infonõunik Pille Vaher.
Seejärel teatas rahandusministeeriumi välisfinantseerimise osakonna juhataja Kadi Reinthal, et tegemist on ministeeriumi enda otsusega. ?Eesmärk on vältida hankes osalevate firmade võimalust mõjutada hindajate otsuseid,? ütles Reinthal.
Kuigi ministeerium väldib salastatusega korruptsiooni, pöördus Äripäeva poole ettevõtja, kes juhtis tähelepanu huvide konflikti võimalusele. Ettevõtja soovis jääda anonüümseks, sest konkurss on veel käimas.
Käimasoleval konkursil pole võimalik jälgida, kas otsuseid tegeva komisjoni liige on samal ajal konkursil osaleva ettevõtte juhtkonna liige.
Konkursist võtab osa riigi aktsiaselts Teede Tehnokeskus, mille nõukogus on rahandusministeeriumi juhtivtöötajad. Rahandusministeerium on ka projekti tellija ja komisjoni liikmete määraja.
Selle tulemusel võib tekkida huvide konflikt, mille vältimise nõue on kirjutatud korruptsioonivastasesse seadusesse ja ka Euroopa Liidu konkursi korraldamise nõuetesse.
Sadamaid Pärnu ja Narva maanteega ühendavate teede projekteerimise konkurss on käimas Tallinna linna taotlusel, 75 protsenti sellest rahastab Euroopa Liit ISPA-fondi kaudu.
Lepingu sõlmija ja konkursi korraldaja on rahandusministeerium. Konkursi võitjaga sõlmitakse leping eeldatavalt mai lõpus.
Sadamate ühendusteede projekteerimine maksab 30 miljonit krooni, ehituse lõppmaksumuseks arvestatakse 1,2 miljardit krooni. Oluline osa ehitustöödest algaks juba tuleval aastal, ehituse lõpptähtajaks on arvestatud 2008. aasta.