Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aristokraatlik Jaguar trügib pereautode mängumaale

    Sestap läks Äripäev suure põnevusega kohtuma selle ?pühaduserüvetusega?. Kohtumine toimus Prantsusmaal Alpides, kus oli võimalik autot katsetada nii kuival asfaldil kui ka lumistel mäenõlvadel. On siis asi tõesti nii hull, kui arvatakse? Tagantjärele võib öelda, et ega ei ole küll. Jaguar ei ole kuskilt otsast teinud allahindlust kvaliteedis ja sõiduomadustes ning Fordilt pärit 2-liitrine diiselmootor osutus proovisõidul sümpaatsemakski kui tipmine 3-liitrine V6 versioon.
    Tootjad ise ei näe universaalkerega Jaguaris kõige vähematki probleemi margi imagole. Ka aristokraat tahab aeg-ajalt perega suusatama või niisama puhkusereisile sõita, ehk mõnda suuremat kaupa vedada, mis sedaankerega autosse kohe kuidagi ei mahuks. Kogu materjalivalik on kõike muud kui odavale pereautole omane ja ei jää milleski alla näiteks C-klassi universaalkerega Mercedesele.
    Jaguari tagaluuk näiteks avaneb kahes osas: kas kogu luuk või ainult klaasiosa. Poest pakkidega naastes piisab kergest vajutusest tagumise kojamehe all asuvale nupule ning klaas tõuseb ise üles ja kompsud saab üsna kerge vaevaga autosse asetada. Tõsi, universaalkerega X-Type?i tagaosa disain on paraku küll veidi igavavõitu ja ei rõhuta kuigivõrd seda, et tegemist on Jaguariga. Tema järel sõites meenub esmalt eelmise põlvkonna Volvo V40 ja ega palju puudu pole ka Suzuki Balenost. Seda eeskätt tagatulede keskel asuva valge riba tõttu. Auto disainerid ise rõhutasid esitlusel eeskätt küljejoont, mis täpselt järgib Jaguari disainipoliitikat. Kuid ega selles osas keegi neile vastu vaielnudki.
    Kui üldjuhul on uued ühisanumsissepritsega diiselmootorid bensiinimootoritest kallimad, siis Jaguari puhul on risti vastupidi. Diiselmootoriga autod hakkavad maksma Eestis vähem kui bensiinimootoriga Jaguarid. Näiteks on kõige odavama Jaguari baashind (diiselmootori ja sedaankerega X-Type) 404 000 krooni, 2,1-liitrise bensiinimootoriga sama auto hind aga 428 000 krooni. Universaalkere ja diiselmootoriga auto baashinnaks tuleb 449 000 krooni, bensiinimootoriga universaalil 473 000 krooni.
    Soodsamate hindadega harjunud bensiinimootorite austajatele pole see küll parim uudis, kuid vähemalt allakirjutanule sümpatiseeris diiselmootoriga Jaguar rohkem kui isegi tipmine 3,0 V6. Viimase puhul sai määravaks harjumatult äkiline sidur ja kui tahes sujuvalt käike vahetada ka ei üritanud, ikka jäi selline tunne, justkui istuks esimest korda elus autoroolis. Iga kord läbis käiguvahetuse ajal autot selline jõnksatus, et ennastki ehmatas. Mida kõrgem käik, seda vähem jõnksatus tunda andis, aga esimese ja teise ning teise ja kolmanda käigu vahel oli tunne suisa ebameeldiv. Kas see iseärasus tulenes nelikveost, mis 3,0-liitrise mootoriga kaasneb, või millestki muust, ei osanud ka tootjad hilisemas vestluses öelda. Igatahes järgmisel päeval diiselmootoriga auto rooli istudes polnud järsust sidurist enam jälgegi. Siduri, käigukasti, gaasipedaali ja rooli koostöö oli kurvilistel mägiteedel sõites vaat et ideaalilähedane ning kui siia lisada ka piisavalt jäik vedrustus, paranes arvamus ?pühaduserüvetusest? oluliselt. 130 hj Fordilt pärit 2-liitrine diiselmootor töötab Jaguari kapoti all vaikselt, kiirendus on muljetavaldav ja käiguvahetus meeldivalt täpne. See kompenseerib paljuski ka tõsiasja, et diiselmootoriga versioonile pole võimalik lisada automaatkäigukasti.
    Internetist Eestis müüdavate Jaguaride kohta infot otsides juhatab tehase kodulehekülg veel endise esindaja juurde, kuid eeldatavasti tuleval nädalal avatakse uus kodulehekülg aadressil www.jaguar.infoauto.ee.
    Jaguari müügi käivitamist Info-Autos asus juhtima senine Fordi müügidirektor Toomas Putmaker.
    Info-Auto annab endale aru, et Jaguar ei valluta kunagi müügitabelite tippe, kuid ta annab Fordi kontserni kliendile võimaluse soetada endale luksuslik ja elegantne sõiduk.
    X-Type 2,0D Estate?i põhikonkurendid:
    - mootor: 1,9 Tdi
    - võimsus: 130 hj- pöördemoment: 285/1750 Nm/rpm- kiirendusvõime 0?100 km/h: 10,1 s- keskmine kütusekulu: 5,6 l/100 km- hind alates 419 900 kr
    - mootor: 2,0 D
    - võimsus: 150 hj- pöördemoment: 330/2000 Nm/rpm- kiirendusvõime 0?100 km/h: 9,3 s- keskmine kütusekulu: 5,7 l/100 km- hind alates 476 200 kr
    - mootor: 2,2 CDi
    - võimsus: 143 hj- pöördemoment: 315/1800 Nm/rpm- kiirendusvõime 0?100 km/h: 10,7 s- keskmine kütusekulu: 6,7 l/100 km- hind alates 483 800 kr
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.