Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aristokraatlik Jaguar trügib pereautode mängumaale
Sestap läks Äripäev suure põnevusega kohtuma selle ?pühaduserüvetusega?. Kohtumine toimus Prantsusmaal Alpides, kus oli võimalik autot katsetada nii kuival asfaldil kui ka lumistel mäenõlvadel. On siis asi tõesti nii hull, kui arvatakse? Tagantjärele võib öelda, et ega ei ole küll. Jaguar ei ole kuskilt otsast teinud allahindlust kvaliteedis ja sõiduomadustes ning Fordilt pärit 2-liitrine diiselmootor osutus proovisõidul sümpaatsemakski kui tipmine 3-liitrine V6 versioon.
Tootjad ise ei näe universaalkerega Jaguaris kõige vähematki probleemi margi imagole. Ka aristokraat tahab aeg-ajalt perega suusatama või niisama puhkusereisile sõita, ehk mõnda suuremat kaupa vedada, mis sedaankerega autosse kohe kuidagi ei mahuks. Kogu materjalivalik on kõike muud kui odavale pereautole omane ja ei jää milleski alla näiteks C-klassi universaalkerega Mercedesele.
Jaguari tagaluuk näiteks avaneb kahes osas: kas kogu luuk või ainult klaasiosa. Poest pakkidega naastes piisab kergest vajutusest tagumise kojamehe all asuvale nupule ning klaas tõuseb ise üles ja kompsud saab üsna kerge vaevaga autosse asetada. Tõsi, universaalkerega X-Type?i tagaosa disain on paraku küll veidi igavavõitu ja ei rõhuta kuigivõrd seda, et tegemist on Jaguariga. Tema järel sõites meenub esmalt eelmise põlvkonna Volvo V40 ja ega palju puudu pole ka Suzuki Balenost. Seda eeskätt tagatulede keskel asuva valge riba tõttu. Auto disainerid ise rõhutasid esitlusel eeskätt küljejoont, mis täpselt järgib Jaguari disainipoliitikat. Kuid ega selles osas keegi neile vastu vaielnudki.
Kui üldjuhul on uued ühisanumsissepritsega diiselmootorid bensiinimootoritest kallimad, siis Jaguari puhul on risti vastupidi. Diiselmootoriga autod hakkavad maksma Eestis vähem kui bensiinimootoriga Jaguarid. Näiteks on kõige odavama Jaguari baashind (diiselmootori ja sedaankerega X-Type) 404 000 krooni, 2,1-liitrise bensiinimootoriga sama auto hind aga 428 000 krooni. Universaalkere ja diiselmootoriga auto baashinnaks tuleb 449 000 krooni, bensiinimootoriga universaalil 473 000 krooni.
Soodsamate hindadega harjunud bensiinimootorite austajatele pole see küll parim uudis, kuid vähemalt allakirjutanule sümpatiseeris diiselmootoriga Jaguar rohkem kui isegi tipmine 3,0 V6. Viimase puhul sai määravaks harjumatult äkiline sidur ja kui tahes sujuvalt käike vahetada ka ei üritanud, ikka jäi selline tunne, justkui istuks esimest korda elus autoroolis. Iga kord läbis käiguvahetuse ajal autot selline jõnksatus, et ennastki ehmatas. Mida kõrgem käik, seda vähem jõnksatus tunda andis, aga esimese ja teise ning teise ja kolmanda käigu vahel oli tunne suisa ebameeldiv. Kas see iseärasus tulenes nelikveost, mis 3,0-liitrise mootoriga kaasneb, või millestki muust, ei osanud ka tootjad hilisemas vestluses öelda. Igatahes järgmisel päeval diiselmootoriga auto rooli istudes polnud järsust sidurist enam jälgegi. Siduri, käigukasti, gaasipedaali ja rooli koostöö oli kurvilistel mägiteedel sõites vaat et ideaalilähedane ning kui siia lisada ka piisavalt jäik vedrustus, paranes arvamus ?pühaduserüvetusest? oluliselt. 130 hj Fordilt pärit 2-liitrine diiselmootor töötab Jaguari kapoti all vaikselt, kiirendus on muljetavaldav ja käiguvahetus meeldivalt täpne. See kompenseerib paljuski ka tõsiasja, et diiselmootoriga versioonile pole võimalik lisada automaatkäigukasti.
Internetist Eestis müüdavate Jaguaride kohta infot otsides juhatab tehase kodulehekülg veel endise esindaja juurde, kuid eeldatavasti tuleval nädalal avatakse uus kodulehekülg aadressil www.jaguar.infoauto.ee.
Jaguari müügi käivitamist Info-Autos asus juhtima senine Fordi müügidirektor Toomas Putmaker.
Info-Auto annab endale aru, et Jaguar ei valluta kunagi müügitabelite tippe, kuid ta annab Fordi kontserni kliendile võimaluse soetada endale luksuslik ja elegantne sõiduk.
X-Type 2,0D Estate?i põhikonkurendid:
- mootor: 1,9 Tdi
- võimsus: 130 hj- pöördemoment: 285/1750 Nm/rpm- kiirendusvõime 0?100 km/h: 10,1 s- keskmine kütusekulu: 5,6 l/100 km- hind alates 419 900 kr
- mootor: 2,0 D
- võimsus: 150 hj- pöördemoment: 330/2000 Nm/rpm- kiirendusvõime 0?100 km/h: 9,3 s- keskmine kütusekulu: 5,7 l/100 km- hind alates 476 200 kr
- mootor: 2,2 CDi
- võimsus: 143 hj- pöördemoment: 315/1800 Nm/rpm- kiirendusvõime 0?100 km/h: 10,7 s- keskmine kütusekulu: 6,7 l/100 km- hind alates 483 800 kr