Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa Liidu vaeseimad riigid kõige kiirema kasvuga

    Balti riikides kasvab majandus tänavu ja tuleval aastal 5?6% tempos, küündides Leedus ligi 7 protsendile, kirjutas Euroopa Komisjon läinud nädalal avalikustatud kevadprognoosis. Suurima kiirendusega on aga Poola majandus, mis aastal 2002 kasvas alles 1,5% tempos. Eurotsoonile ennustab sama raport selleks aastaks vaid 1,7% majanduskasvu.
    Uute liikmesriikide majanduskasvu peamine mootor on eratarbimine, mis on eriti tugev Balti riikides (mullu kasv 8?9%) ning Ungaris ja T?ehhis. Ostujõudu on lisanud ka suhteliselt madal inflatsioon, mis läinud aastal oli liituvates riikides keskmiselt 2,1%. Samuti reaalpalga kasv, mis on kiireim olnud Eestis (mullu 8%), Lätis, Ungaris, Slovakkias ja Sloveenias. Ainsana langes eratarbimine mullu Slovakkias.
    Eratarbimine jääb tugevaks, kuid kasv aeglustub koos palgatõusu aeglustumise ja inflatsiooni kiirenemisega. Viimane on tingitud sellest, et Euroopa Liiduga ühinemine toob mitmete kaudsete maksude (käibemaks, aktsiisid) tõusu ja rea kaupade kallinemise. See peaks deflatsioonist ehk hindade langusest välja tooma ka T?ehhi ja Leedu.
    Kui eratarbimise kasv aeglustub, siis investeeringute tempo peaks oluliselt kiirenema. Kui mullu kasvasid investeeringud uutesse liikmesriikidesse vaid 1,9% (erandiks Balti riigid), kajastades muu hulgas reformide aeglustumist, siis aastal 2004 ja 2005 ennustab Komisjon investeeringute kasvu uutesse liikmesriikidesse vastavalt 5,75% ja 7,25%. Investeerimist ergutavad soodsad laenutingimused, uute riikide vajadus parandada oma infrastruktuuri ning samuti ELi fondide avanemine.
    Üllatavalt hästi, arvestades põhituru Euroopa Liidu majanduskasvu stagneerumist, on läinud liituvate riikide ekspordil, millel nüüd, maailma majanduskasvu paranedes, peaks minema veel paremini.
    Probleemiks uutes liikmesriikides on kõrge tööpuudus, mis on kiirest majanduskasvust hoolimata visa taanduma. Tööpuudus alaneb, kuid jääb 10% piirile ka Balti riikides, sest tõrkeks on vajalike oskustega tööjõu puudumine.
    Samas ei ole Balti riikidel probleeme riigieelarve defitsiidiga, mis jääb alla eurotsoonis lubatud ülempiiri 3% SKTst.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.