Enim toovad maikuus uusi teenuseid kullerifirmad

Rivo Sarapik 13. aprill 2004, 00:00

TNT Eesti turundus- ja PR-juht selgitas, et ELis muutub TNT transport kiiremaks ja alates 1. maist saab firma pakkuda klientidele kellaajaliselt garanteeritud pakkide ja kaupade kohaletoimetamise teenust.

1. maist saab kullerifirmade kaudu saata ka suuremaid pakke, nii et need jõuavad järgmise päeva hommikul juba enne kella 9 või 12 Euroopa suurimatesse ärikeskustesse. ?Varem sai varajast kättetoimetamist kasutada ainult dokumendisaadetiste puhul,? selgitas UPS Eesti müügi- ja turundusjuht Roman Lossman. Pakksaadetiste kiirem kohaletoimetamine saab võimalikuks tolliprotseduuride kadumise tõttu Euroopa Liidu sees. Lisaks ei pea 1. maist alates saadetisega pakki dokumente kaasa panema, piisab saatelehest.

Lisaks pakutakse alates 1. maist klientidele vedaja vastutuse laienemise teenust. Rahvusvaheliste konventsioonide järgi on vedaja vastutus saadetise kaotsimineku või vigastumise korral piiratud lennutranspordi puhul 17,66 SDR (ligikaudu 335 kr) kilo kohta ja autotranspordi puhul 8,33 SDR (umbes 160 kr) kilo kohta. Kui klient kasutab TNT teenust ITLL (Increase to Limits of Liability), siis suureneb TNT vastutus lennuvedude puhul kahekordselt ja autovedude puhul neljakordselt.

DHL pakub alates 1. maist Euroopa Liidu liikmesriikidesse lähetatud kullersaadetiste transpordiks uut ekspressteenust, mis asendab senised dokument- ja pakksaadetiste teenused Euroopa Liidu riikides asuvate sihtkohtade puhul. Lisaks hakkab DHL pakkuma firma müügi- ja marketingijuhi Salmen ?oisi sõnul nii ekspordil kui ka impordil garanteeritud transpordiaegadega teenust raskematele kaupadele, mille hinnad on kullersaadetiste omaga võrreldes soodsamad.

UPS laiendab teenuste valikut ning hakkab rahatagastuse garantiid pakkuma kõigile teenustele. Lisaks tuleb firma turule uute teenustega, mis on soodsama hinnaga ja vähem ajatundlikele kaupadele. Veel muutub 1. maist see, et saadetise saab varahommikuks Euroopas kohale lähetada ka suurlinnadest eemal olevatesse linnadesse.

Meretransporditurul suuri muutusi ilmselt oodata ei ole. CF&S Agentide ASi juhataja Ants Ratas selgitas, et Eesti turul on juba paar aastat kõik suuremad tegijad esindatud ja uusi tegijaid esialgu tulemas näha ei ole. ?Uusi firmasid, keda siiani Eestis pole olnud, võib siia tulla siis, kui Eesti veoturu maht suureneb. Siiani on paljud firmad Eestis esindamata ainult seetõttu, et Eesti turu maht on nende jaoks liiga väike,? lisas Ratas. Põhiline muutus on see, et kaob tollimine kaubavahetuses ELi riikidega.

Lennuvedude turul on 1. maist oodata uute tegijate lisandumist, sest rakendub avatud õhuruum, mis tähendab, et liikmesriikide vahel lendamiseks ei ole vaja enam kahepoolseid kokkuleppeid. ASi Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik rääkis, et läbirääkimised on käimas mõnede lennufirmadega. Näiteks avab mais lennufirma Volare liini Tallinnast Milaanosse. Lisandub ka Estonian Airi lend Tallinnast Münchenisse.

OÜ Jaotuskeskus turundusdirektor Tauno Tuisk leidis, et üheks võimalikuks lisateenuseks, mida koostööpartnerile pakkuma hakatakse, on kaubavarude optimeerimine ja uuendamine.

Tootjad ja hulgimüüjad hakkavad tema sõnul üha enam teadvustama logistikakulude osatähtsust kauba hinnas. Seetõttu peab teenusepakkuja olema valmis detailseks aruandluseks ja analüüsiks, mis võimaldab välja selgitada, kui palju mingi toote või kaubagrupi käitlemine maksab.

Tänaseni on logistikakulutusi Tuisu hinnangul vaadeldud üldkeskmiste näitajate baasil. ?Toon näite: oletame, et hulgimüüja toob maale ja müüb joogivett ning alkoholi, tema üldkeskmine logistikakulu on olnud n% kaupade müügi netokäibest. Kui nüüd aga detailselt analüüsima hakata, siis jõuame järeldusele, et joogivee logistikakulu on keskmisega võrreldes tunduvalt suurem, kuna tegu on võrdlemisi odava ja mahulise kaubaga. Nii saame, et joogivee tegelik logistikakulu on (n+2)%; alkoholi puhul on aga vastupidi (n-2)%. Selline detailne ja kulupõhine analüüs võimaldab tootjal või hulgimüüjal edaspidi õiglasemalt kalkuleerida erinevate tootegruppide müügihindu, mis omakorda hajutab riske, juhul kui erinevate tootegruppide müügiproportsioonid peaksid paigast nihkuma,? selgitas Tuisk.

Seoses klientide vajaduste pideva muutumisega peab ka logistikateenuse pakkuja olema valmis muutuma ja juurutama uusi teenuseid. ?Üheks muudatuseks saab lähiajal see, et teenusepakkuja peab suutma partnerile pakkuda terviklikku lahendust, mis hõlmab lisaks kohaliku turu teenindamisele ka näiteks kaupade välistransporditeenuseid,? nimetas Tuisk.

Teiseks oluliseks mõjuteguriks, mis ajendab laiendama teenuste valikut, on erisugused müügikampaaniad. ?Tihti kohtab kauplustes spetsiaalpakendeid, komplekte, kooslusi erinevatest toodetest, mis kõik on koondatud ühtsesse pakendisse. Selline müügiks ettevalmistamine jätkub tulevikus kindlasti ning siinkohal juurutatakse järjest uusi ja atraktiivsemaid lahendusi.?

Enne 1. maid soovitab Tuisk klientidel varuda veidi kannatust ja olla valmis võimalikeks ajutisteks tõrgeteks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:21
Otsi:

Ava täpsem otsing