Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liikmesriikide vahel kaob ajutine sissevedu

    Enne ELiga liitumist ajutisele impordile allutatud kaubad jäävad ka peale liitumist edasi tolli järelevalve alla ning tolliprotseduur tuleb lõpetada vastavalt ELi õigusaktidele. Toll käsitleb neid kaupu välisriigi kaupadena.
    Kuna tootmisvahenditele ELis täielikku tollimaksuvabastust rakendada ei saa, ei vasta 1. maist nende kasutamine sellistel tingimustel ühenduse tolliseadustiku tingimustele ja protseduur tuleb lõpetada ELi sätete kohaselt. Küll lubatakse jätkata sellist protseduuri kuni loa kehtivuse lõpuni. Siinkohal on tarvis eristada ELi liikmesriigi tollistaatusega ja mitteliikmesriigi tollistaatusega tootmisseadmeid.
    ELi liikmesriigi tollistaatusega tootmisseadmed ? ELi liikmesriikide territoorium on ühtne tolliterritoorium ning ühes liikmesriigis toodetud seadmeid või vabasse ringlusesse lubatud seadmeid käsitletakse vabas ringluses olevana ka teistes liikmesriikides. Sellest johtuvalt ei kasutata tolliprotseduurina ?ajutist importi? ühest liikmesriigist teise seadmete saatmisel, vaid ühes liikmesriigis vabas ringluses olev kaup või seadmed on vabas ringluses ka teises liikmesriigis. Seega on loogiline, et näiteks Soomest praegu ajutiselt toodud seadmete selline protseduur tuleb lõpetada.
    ELi tollistaatusega seadmete ajutise impordi lõpetamine pärast loa kehtivusaja lõppu on võimalik kahte moodi: kas saata seadmed tagasi või deklareerida Eestis vabasse ringlusesse. Kuna paljusid seadmeid ei saa kergelt tagasi saata, käsitleme esmajärjekorras vabasse ringlusesse deklareerimist.
    Nimetatud protseduuri sooritamine pärast 1. maid ja pärast loa lõppu avaldab mõju nii käibemaksuarvestusele kui ka tollimaksuarvestusele.
    Pärast 1. maid tootmisseadmete, mis on Eestisse toodud enne 1. maid ELi liikmesriigist ja millel on ELi tollistaatus, deklareerimist vabasse ringlusesse käsitletakse kauba impordina, mis toob kaasa käibemaksu arvutamise kohustuse seadmete tolliväärtuselt. Kui pärast 1. maid ei suudeta tõestada seadmete ühenduse tollistaatust, kuuluvad need maksustamisele tollimaksudega.
    Kui aga seadmed tuuakse Eestisse pärast 1. maid rentimiseks, on tegu teenuse ostu, mitte kauba impordiga nagu oleks enne 1. maid toodud seadmete vabasse ringlusesse deklareerimisel, mida siis maksustatakse pöördkäibemaksuga teenuse ostmise käibe tekkimise aja ja maksustatava väärtuse reeglite kohaselt. ELi tollistaatusega kauba/seadmete Eestisse toomisel ei kuulu ka tollimaksud rakendamisele.
    Seega kui näiteks saata seadmed pärast 1. maid liikmesriiki tagasi ning tuua uuesti Eestisse rentimise eesmärgil, on ka tegu teenuse ostmisega, mitte kauba ühendusesisese soetamisega ning siis kuulub renditasu maksustamisele pöördkäibemaksuga ning, kui tegemist on ühenduses vabas ringluses olevate seadmetega, ei kuulu ka tollimaksud rakendamisele.
    Mitteliikmesriigi tollistaatusega tootmisseadmed ? pärast 1. maid jääb tolliprotseduurina ajutine import alles mitteliikmesriikide suhtes. Nii võivad mitteliikmesriikide tollistaatusega seadmed olla ajutisel impordil. Seega mitteliikmesriigist toodud seadmete osas ei ole tarvilik pärast 1. maid lõppeva loa tähtaja lõppu ilmtingimata lõpetada selline tolliprotseduur, vaid on võimalik taotleda uut luba, mis väljastatakse ühenduse tollieeskirjades sätestatud tingimustel. Juhul kui aga pikendamine ei ole võimalik, tuleb jällegi seadmed kas tagasi saata (re-eksport) või deklareerida vabasse ringlusesse, mis tekitab käibemaksu- ning tollimaksukohustuse, kuna seadmed on toodud kolmandast riigist.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Lähis-Ida pinged kütavad naftaturge: Iisraeli rünnakutele järgnesid hinnatõusud
Naftahinnad sööstsid reedel 3 dollari võrra barreli kohta. Samal ajal tõusis järsult ka turvasadamana tuntud kuld.
Naftahinnad sööstsid reedel 3 dollari võrra barreli kohta. Samal ajal tõusis järsult ka turvasadamana tuntud kuld.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.