Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liviko müük kasvas märtsis ligi viiendiku
Eesti alkoholituru liider Liviko suurendas märtsis eelmise aasta sama ajaga võrreldes müüki 18 protsendi võrra ja eksporti 19 protsendi võrra.
Ettevõtte teatel moodustas selle aasta kolme kuu kogumüük 1 825 464 liitrit, mida on üle kaheksa protsendi enam ning 155 744 liitri võrra rohkem kui 2003. aasta esimese kolme kuuga.
Liviko turundusdirektori Janek Kalvi sõnul on Liviko kavades esikohal oma
toodangu müük välisturgudele. Märtsis moodustas eksport ligi 22 protsenti Liviko kogumüügist ja kasvas veebruariga võrreldes peaaegu kaks korda. Aastataguse ajaga võrreldes kasvas nii viina kui ka muu kange alkoholi eksport.
Eesti turul on positsiooni hoidmine ja turuosa kasvatamine raske, tunnistas Kalvi. 'Kasv ei saa tulla uute tarbijate, vaid salaviina vähenemise ning
konkurentide arvelt,? lausus ta.
Kalvi sõnul ei saa nõustuda väidetega, et inimesed on hakanud rohkem jooma
kanget alkoholi - tegelikult kasvab kokteilide osatähtsus ja eelistatakselahjemaid jooke ning kange alkoholi tarbimine on pidurdunud.
Viina Liidu andmetel vähenes käesoleva aasta kahe kuuga kodumaise kange alkoholi tootmine umbes kuus protsenti.
Liviko müüs märtsis Eesti turule kokku üle 562 000 liitri, mis moodustab
kogumüügist umbes 78 protsenti. Kogumüük oli märtsis 719 371 liitrit, eelmise aasta märtsiga võrreldes kasvas müük 129 243 liitri ehk 18 protsendi võrra.
Liviko on vanim alkohoolsete jookide tootja Eestis ja turuliider, ettevõte kuulub valdusfirmale NG Investeeringud.