Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ettevõtted ei oska ennast müüa
Eesti on uhke oma infotehnoloogiasaavutuste üle. Nende ärakasutamisega võib ta aga hätta jääda. Ettevõtteil tuleb alustada oma interneti kodulehekülgede ümbertegemisest.
Eesti majanduskasvu eeldust nähakse Euroopa turule sisenemises. Praegu tundub, et Eesti ettevõtted ei tahagi Eesti turust kaugemale vaadata. Seni on koostöö toimunud peamiselt isiklike kontaktide baasil. Kuid ELi liikmesriigid on hakanud üha rohkem kasutama ka konsultatsioonifirmade teenuseid, kes uurivad siinseid äritegemisvõimalusi. Kui meie ettevõtted ennast kodulehekülgedel müüa ei oska, ei leita neid üles.
Praegu käsitletakse turuna enamasti kaupade turgu, ettevõtete turg on kõrvale jäetud. Väheste ettevõtete kodulehtedelt leiab tooteid ja teenuseid tutvustava teabe kõrval ka potentsiaalsetele investoritele või koostööpartneritele suunatud informatsiooni. Otstarbekas on koondada äritegevuse edendamisele suunatud info ühele kodulehele. Täna ettevõtjate liitude kodulehtedel olev info ei arvesta sektori arengupotentsiaali teadvustamise vajadusi, mis peaks hõlmama analüüse, raporteid ning statistilisi ülevaateid.
Eestis tegevuse alustamise peamine kriteerium on kohaliku regulatsiooni tundmine. See on praegu esitatud riigiasutuste kodulehtedel, kuid potentsiaalsetel investoritel või koostööpartneritel oleks lihtsam seda leida vastavate valdkondade kodulehtedelt.
Info peaks olema kättesaadav ka inglise või mõnes muus enamlevinud keeles. Kui ei suudeta ennast internetis isegi teadvustada, siis ei suudeta ka IT kaudu äritegevust laiemalt toetada. Ja võimalikud kontaktid liiguvad nende juurde, kes ennast müüa oskavad.
Autor: Raigo Puusep