Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Klient vastutab takso sõitjateruumi võetud pagasi kahjude eest

Rivo Sarapik 20. aprill 2004, 00:00

Tulika Takso juhatuse esimees Anne Rebane selgitas, et taksoga sõites on kliendi pagasi eest vastutaja määratud sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, takso- ja pagasiveo eeskirjaga. ?See ütleb, et ühissõiduki salongis veetavate käsipakkide eest vastutab sõitja. Pagasiruumi paigutatud pagasi eest vastutab vedaja,? lisas Rebane. Seega, kui taksoteenust kasutades kaob kott ära istmelt, vastutab klient, kui pagasiruumist, siis taksojuht või -firma.

Seda, kes varguse korral kahjud hüvitab, tuleb Rebase sõnul iga juhtumi puhul eraldi vaadata. ?Iga juhtum tuleb läbi vaadata eraldi ja tuvastada süüdlane,? selgitas Rebane.

Linnatakso juhataja Guido Mandre soovitas kliendil kahju korral pöörduda taksofirmasse, mille logoga takso teenust ta kasutas. ?95% Tallinna taksojuhtidest on küll FIEd ja töötavad tööettevõtulepingu alusel, kuid lihtsam on kliendil leida teda sõidutanud juhti läbi taksofirma, kui ise omal käel linnas otsides,? leidis Mandre. Kuigi pöörduda tuleb operaatori poole, lasub lõppvastutus Mandre hinnangul siiski taksojuhil.

Mandre, kes on taksonduses töötanud 1988. aastast, ei suutnud meenutada ühtegi juhtu, kus Eestis oleks pagas taksost kaduma läinud. Küll on tavaline, et järjest väiksemaks muutuvaid mobiiltelefone kaotatakse. ?Kas need just kindlasti taksosse on jäänud, ei ole alati muidugi selge,? selgitas ta. Pooltel juhtudel on Mandre sõnul kadunud telefon siiski leitud ja tagastatud.

Rebane soovitab kliendil, kellel pagas on taksost ära varastatud, nagu iga vargusegi korral, pöörduda avaldusega kohe politseisse. ?Kahju kannatanu peab tõestama oma kahju suurust ja vaidluste korral lahendab kahju suuruse kohus,? lisas Rebane.

  • Rivo Sarapik, toimetaja:
    Selle loo idee sündis elust enesest. Kord taksoga sõites astusin poest läbi. Takso tagaistmele jäi mind ootama kott sülearvuti ja fotovarustusega, asjade väärtust sai mõõta kuuekohalise summaga.

Poes kulus kümmekond minutit. Naastes nägin, et taksojuht oli läinud eemale ametikaaslastega juttu ajama. Nad asusid tema autost mõnekümne meetri kaugusel. Ootasin auto juures, sest arvasin, et uks on lukus ja auto valve all. Kui ta mind märkas ning auto juurde tagasi tormas, selgus, et uksed polnudki lukus. Ka võtmed olid autol ees. Oleks saanud takistamata kas või koos autoga minema sõita.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:22
Otsi:

Ava täpsem otsing