Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus kord muudab sõidupäevikud populaarseks

    Järgmisest kuust muutub ametiautode maksustamine. Ettevõtete enne 1. maid soetatud autode pu-hul tuleb hakata pidama arvestust selle üle, kui palju auto kuludest on läinud isiklikuks tarbeks. Neilt kuludelt ei saa küsida riigilt tagasi käibemaksu.
    Äripäeva hinnangul on uus kord liiga bürokraatlik ja võib tekitada vaidlusi ettevõtjate ning maksuameti vahel. Lihtsam lahendus oleks see, et enne 1. maid soetatud autode puhul jääks kehtima vana kord.
    Lihtsamaks muutub olukord pärast 1. maid ostetud autodega. Nende puhul on ettevõttel võimalik käibemaks täies ulatuses tagasi saada. Samuti on võimalik täiel määral tagasi küsida bensiini ja remondikuludelt tasutud käibemaksu. Vastukaaluks peab ettevõtja hakkama erisoodustusmaksu summalt tasuma käibemaksu, mida pole võimalik riigilt tagasi saada.
    Enne 1. maid soetatud autode puhul ei lisandu erisoodustusmaksule käibemaks, sest seni kehtis käibemaksu tagasi saamisel 2/3 piirang. Kui enne 1. maid ostetud autode puhul lisada erisoodustusmaksule käibemaks, mida riigilt tagasi ei saa, siis tekiks olukord, kus ettevõtja maksab käibemaksu topelt. Et sellist ebaõiglust vältida, peavadki ettevõtjad määrama kindlaks erasõitude osatähtsuse, mis on järgmisest kuust alates aluseks käibemaksu tagasi küsimisel.
    Analoogne kord kehtib praegu füüsilisest isikutest ettevõtjate puhul, kes määravad kindlaks ameti- ja erasõitude vahekorra ning vastavalt sellele osale saavad oma maksustatavaid tulusid vähendada. Samas on FIEde puhul tekkinud just selle vahekorra määramisel maksuametiga vaidlusi.
    Maksukonsultant Olavi Kärsna soovitab FIEdel pidada sõidupäevikut. See aitab probleeme vältida, sest on ebareaalne, et autoga ei tehta üldse erasõite. Samas on maksuamet nõudnud erasõitude osakaaluks koguni kuni 50%, mis samuti ei pruugi olla põhjendatud. Sõidupäevik võimaldab ametisõite paremini tõendada.
    Sama soovitust peaksid järgima ka need osaühingud ja aktsiaseltsid, kes on ostnud ametiauto enne 1. maid. Nendel võib analoogselt FIEdega tekkida samuti maksuametiga vaidlusi erasõitude osatähtsuse üle. Kui nad ei suuda kõiki ametisõite tõendada, siis peavad nad tagantjärele maksud tasuma.
    FIEdel on arvestuse pidamine lihtne, sest tõenäoliselt on enamikel üks-kaks autot. Suure autopargiga ettevõtetes on aga sõidupäevikute pidamine arvestatav lisatöö raamatupidajatele. Lisatöö muidugi juhul, kui üritatakse korrektselt seadust täita ning kõik ametisõidud fikseeritakse.
    Äripäeva arvates on parem lahendus see, kui enne 1. maid ostetud sõidukite puhul jääks ettevõtjale valikuvõimalus, kas toimida vana või uue korra alusel. Ettevõte võiks soovi korral edaspidi rakendada 2/3 piirmäära ning bensiini ja remondikuludelt selle määra alusel käibemaksu tagasi küsida. Ühtlasi ei peaks ettevõte aga enne 1. maid soetatud autodelt tasutavale erisoodustusmaksule lisama käibemaksu, mida riigilt tagasi küsida pole võimalik.
    Kui ettevõtja on nõus aga pidama sõidupäevikut või on tal muud moodi lihtne tõestada ära ameti- ja erasõitude suhe, siis võiks tal olla võimalik saada kütuse- ja bensiinikuludelt käibemaks tagasi enda poolt kindlaks määratud ameti- ja erasõitude suhte kohaselt.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.