Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiidi kallinemine vähendab kasumit

    Sadamaoperaatorite liidu tegevjuhi Ago Tiimani sõnul mõjutab transiidiketi ühe lüli, milleks infrastruktuuri kasutamine on, kallinemine kogu transiidi hinda, aga transiidikoridoride osas on Läänemere piirkonnas praegu väga terav konkurents. Kaubasaatjad võivad sel juhul hakata otsima odavamaid teid ning lätlased ja soomlased rõõmustavad, lisas ta. Tiimani sõnul vajaks saadavad tulud-kulud hoolikat analüüsi: ?Katsetamine on ohtlik, sest riskid on suured.?
    Pakterminali juhatuse esimees Sulev Loo ütles, et ta on oma klientide ees üsna rumalas olukorras: ?Mai on kohe käes, aga ma ei tea, kas käibemaks tuleb transiidile või infrastruktuurile või mõlemale või ei tule üldse. Oma Venemaa partneritele anname jälle narrimiseks põhjust,? kirjeldas ta olukorda.
    ?Transiidi käibemaksustamine oleks jõuline samm, mis kindlasti suunaks osa kaupu Eestist naaberriikidesse, sest Lätis, Leedus ja Soomes transiiti ei käibemaksustata,? ütles Eesti Raudtee tegevdirektori kohusetäitja Riivo Sinijärv.
    Transiidiassotsiatsiooni tegevjuht Andrus Kuusmann olukorda nii mustades värvides ei näinud ja ütles, et tegu on uue seaduse tõlgendamisega. Ükski Eestis transiidiga tegelev raudteefirma praegu infrastruktuuri kasutamise tasu ei maksa ja kui ka maksaks, saaks käibemaksu riigilt tagasi. Probleem tekib tema sõnul siis, kui siinne firma peab esitama arve Venemaal raudteeoperaatorile, sest siis tuleb lisada käibemaks 18% ja Venemaa firmal puudub võimalus seda tagasi küsida.
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium muudatust ei toeta. Minister Meelis Atonen ütles, et tema arvates pole praegu mõistlik raudteeinfrastruktuuri kasutamist transiitvedudel käibemaksustada, nagu sätestab Riigikogus arutusel olev seaduseelnõu. ?Kuna meie naabrid seda ei tee, kahjustaks selline samm meie konkurentsivõimet,? lisas ta.
    Rahandusminister Taavi Veskimägi ütles, et ministeerium analüüsis, kuidas maksustatakse transiitvedude korraldamist naaberriikides ning leidis, et Soome ja Lätiga võrdsete konkurentsitingimuste tagamiseks tuleb Eesti-sisene transiitvedu vabastada käibemaksust. Samas avaldas ta arvamust, et kavandatavast korrast laiem maksuvabastus, mis puudutab raudtee kasutamist, ei ole õigustatud, sest annaks ühele sektorile liigselt eeliseid.
    Käibemaksuseaduse muutmise eelnõu kohaselt vabastatakse välistransiidil oleva kauba Eesti-sisene vedu. Uus käibemaksuseadus vabastab transiitveod käibemaksust ainult juhul, kui osa sellest toimub ühendusevälises riigis. Kui näiteks vedur haagib vagunid taha Narvas ja sõidab Narvast Muugale, on see Eesti-sisene vedu, mis läheb uue seaduse alusel käibemaksuga maksustamisele kui täielikult Eestis toimuv vedu. Raudteeinfrastruktuuri tasu ei võimalda eurodirektiiv ära jätta, sest teenus on seotud Eestis asuva kinnisasjaga ja tuleb seega ka maksustada Eestis.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Hollandi firma plaanib Pärnusse miljarditehast Riisalo: kui saame neid kuidagi aidata, siis teeme seda
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse.