EPL: Hansapank peab end soodsaimaks perepangaks

21. aprill 2004, 07:56

Hansapangas valminud uuringust selgub, et kõige tavalisemate, loomulike pangateenuste kasutamise korral on Hansapank Eesti soodsaim pank.

Hansapanga konkurendid peavad uuringut odavaks PR-trikiks ning päästerõngaks, sest suurim pank kaotab kliente, kirjutas Eesti Päevaleht.

?Seni ei ole perekonna kui terviku kulutusi pangateenustele vaadatud, kuid just sellest ilmnevad selged erinevused pankade vahel,? ütles Hansapanga suhtekorraldusjuht Ando Noormets.

Pank valis uuringuks Emori abiga perekonna ? ema, isa, 9-, 16- ja 20-aastased lapsed ning vanaema ? enim kasutatavad pangateenused ning võrdles pankade hinnakirjade järgi nendele kulutatavaid rahasummasid. Uuringust selgub, et Hansapanga teenuste kasutamine on sellel peretüübil Nordeast ligi 6,5 korda, Sampost ligi 4,5 korda ning Ühispangast ligi neljandiku võrra soodsam.

?Hansapanga uuringu näol on tegemist kas tellija- või siis täitjapoolse ettekujutusega Eesti pankade klientide tarbimisharjumustest,? ütles Nordea panga jaepanganduse juht Toivo Annus. ?Samahästi võiks tellida ja teha testi, mille tulemusel saaks selgeks, kas valge auto sõidab kiiremini kui must auto,? lisas ta.

Annuse sõnul on uuringu probleem selles, et esitatud on vaid Hansapangale soodsad tooted ja täiesti väljamõeldud arvud. Statistika näitab tema sõnul, et kahe deebetkaardi kohta tehakse Eestis ühe kuu jooksul 7 tehingut, mitte 10 tehingut. Nordea, kel endal pangaautomaate ei ole, lubab aga oma võtmeklientidel teha kuus kuni 8 sularahaautomaaditehingut tasuta. Lisaks on internetipanga maksed Annuse sõnul Nordeas tavakliendile sama kallid kui Hansapangas, püsi- ja võtmeklientidele aga soodsamadki.

Sampo panga turundusdirektori Ranno Pajuri sõnul tekib Hansapanga uuringu põhjal korduvalt küsimus, miks peaks klient just nii käituma, kui tal oleks võimalik muul viisil sama toimingut mugavamalt ja soodsamalt teha.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing