Ettevaatust, ID-pileti saab osta firma kulul

Kristiina Randmaa 22. aprill 2004, 00:00

Nii juhtus näiteks Äripäevaga, kelle müügiesindaja ostis teadmatusest ID-pileti tööandja arvel. Firma lauatelefonilt helistades selgus alles pileti tellimise lõppfaasis, et 77kroonine arve lisatakse tööandja telefoni kuuarvele.

Tallinna ühistranspordi ID-piletisüsteemi haldava sertifitseerimiskeskuse kinnitusel ongi nii, et helistades lauatelefonilt ID-pileti tellimise numbrile 1312 ja ostes selle kaudu endale ID-pileti, liidab süsteem automaatselt piletiarve kasutatud telefoni kuuarvele, seda nii füüsilise kui ka juriidilise isiku puhul. Sama toimib ka mobiiltelefonide puhul.

Pileti lunastamine võib ebaõnnestuda vaid kahel põhjusel ? täis on ühe telefoninumbri 500kroonine ID-pileti kuulimiit või telefoninumbril on peal piiraja, mis keelab eritariifsetele teenustele helistamise. Viimane võib paljudel suurematel oma kodukeskjaamaga firmadel veel reguleerimata olla.

Sertifitseerimiskeskuse andmetel on nendega ühendust võtnud umbes 20 inimest, kes on tööandja telefoninumbrile ID-arve teinud, kuid veel rohkem neid, kes ei tea, et koduse telefoni ID-arve taga on pereliige. Lisaks on ka üks mobiiltelefoni juhtum, kus ID-pilet telliti varastatud telefonilt ? kuna varas sisestas piletit tellides enda isikukoodi, lahendas politsei varguse eriti kiiresti. Kuigi märtsi telefoniarved saadeti laiali juba paar nädalat tagasi, pole siiani ükski ettevõte veel kisa tõstnud.

?Massiline see olla ei saa, sest siis ma teaksin,? ütles hetkel ainsa fiksvõrguoperaatorina Tallinna ühistranspordi pääsmeid müüva telefonifirma Elioni ID-pileti projekti juht Andrus Novoseltsev. Tema sõnul on firma telefoniarvel ID-pileti kulusid võimatu mitte märgata, sest sõnaühend ?ID-pilet? seisab arvel eraldi real.

Novoseltsevi sõnul ei ole teada, kui paljudes ettevõtetes on ID-pileti ja teistele eritariifsetele teenusenumbritele helistamine välistatud, selle kohta statistikat ei tehta. Elioni teenust kasutavad firmad saavad kasutada 12 piirangukategooriat, millest seitse laieneb ka ID-piletile.

Sertifitseerimiskeskuse kommunikatsioonijuht Jaanus Kase võrdles ID-pileti telefonil helistamist tasuliste erootikaliinidega, soovitades neil telefoni valdajatel, kes ei soovi erinumbritel helistamist, see lihtsalt ära keelata. Märtsi algusest käigus olnud ID-pileti telefoni teel tellimist ta probleemiks siiski ei nimeta.

  • Jaanus Kase, Sertifitseerimiskeskuse kommunikatsioonijuht:
    Kui on selgunud, et töötaja on tellinud firma telefonilt ID-pileti, on kõige loogilisem on telefoniarve alusel raha sisse nõudmine otse inimeselt, kinni saab pidada näiteks palgast.

Kui ID-pilet pole veel kehtima hakanud, saab selle tühistada ka otse ID-piletisüsteemis, pöördudes meie poole telefonil 1777 või e-aadressil info@pilet.ee. Hetkel hakkavad telefoniga tellitud ID-piletid kehtima järgmisel päeval, tulevikus aga hakkavad telefoniga tellitud piletid kehtima samal päeval ning siis pole meiepoolne tühistamine enam võimalik.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing