Õllemüük kasvas esimeses kvartalis 18 protsenti

22. aprill 2004, 12:01

Esimeses kvartalis müüdi Eestis 19,7 miljonit liitrit õlut, mis on 18 protsenti enam kui 2003. aasta samal ajavahemikul.

Õllemüügi olulist tõusu võib põhjendada odavama klassi õllede senisest suurema turuletulekuga. Nimelt esmakordselt on kõik Eesti õlletehased oma tootevalikus esindatud plastiktaaras õlledega. Viimasena alustas plastiktaaras õlle müüki Tartu õlletehas, olles seda sunnitud tegema pärast konkurentide Saku ja Viru õlletehaste edu nimetatud valdkonnas.

2004. aasta esimeses kvartalis jagunes õlleturg Õlleliidu andmetel järgmiselt: Jätkuvalt on turuliider Saku õlletehas 41,9 protsendiga, järgnevad Tartu õlletehas 33,7; Viru õlletehas 17,1; Pärnu õlletehas 1,3; Nigula õlletehas 0,6; Saaremaa õlletehas 0,3 ja Sillamäe õlletehas 0,1 protsendiga. Importõllede osakaal moodustas 5,0 protsenti.

Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on suuremad kodumaised õlletehased oma müüki suurendanud, seda peamiselt tänu turumahu üldisele suurenemisele ning impordi vähenemisele.

2003. aasta sama perioodi turg jagunes järgmiselt: Saku õlletehas 44,2; Tartu Õlletehas 38,3; Viru õlletehas 6,0; Pärnu õlletehas 2,8; Nigula õlletehas 1,3; Saaremaa õlletehas 0,4; Sillamäe õlletehas 0,1 ja importõlu 6,9 protsenti.

Perioodi jooksul on jätkuvalt tõusnud odavama klassi ja kangete õllede osakaal turust. Sellest johtuvalt on mahuliselt tõusnud Viru õlletehase osakaal võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga, seda just odava plastpudelis oleva õlle tõttu.

Kodumaised tootjad on suutnud perioodi jooksul oluliselt vähendada importõllede müügi osakaalu turul. Eelmisel aastal konkurentsitult odavate õllede müügiliider olnud Obolon on leidnud Eesti tootjate poolt väärika vastuseisu ja oma positsiooni loovutanud.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing