Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kindlustusfirma tippmüüjad lahkusid koos klientidega
Nimelt võtsid If Eesti Kindlustuse tippkliendihaldurid Tõnis Laks ja Tiit Tänav poolteist kuud tagasi töölt lahkudes kaasa kahe nädala jao väljatrükitud kindlustuspoliise, et need endi sõnul isiklikult klientidele kohale toimetada. Laks ja Tänav olid äsja asutanud oma vahendusfirma Aadel Kindlustusmaakler. Ifi poliisid viisid värsked ettevõtjad viimase nõudmisel küll kohe tagasi, kuid sellest hoolimata tühistas If Kindlustus maaklerfirmaga koostöölepingu ning esitas finantsinspektsioonile maaklerite tegevuse korrektsuse kohta järelpärimise. Viimane ei kommenteeri üksikjuhtumeid.
?Enamjaolt me teenindamegi kliente füüsilise kontaktiga, postitamist oleme harva kasutanud,? seletas Tõnis Laks. Tema sõnul ei olnud tegu info kaasavõtmisega, vaid kliendi huvide kaitsmisega, kes ?oleks kindlustuskaitse alt välja langenud?.
If Eesti Kindlustuse juht Olavi Laido sõnul kuritarvitasid Laks ja Tänav endise tööandja usaldust. ?Ei seaks esile majanduslikke huvisid, vaid eetilisi,? ütles ta ja lisas, et alguses toetas If Kindlustus oma firmat igati. ?Meil ei ole suhteid,? oli Laido tänase olukorra suhtes napisõnaline.
Veidi enam kui kuu ajaga on Aadel Kindlustusmaakler suutnud hankida umbes sada lepingut ja teha 700 000kroonise käibe. Seda suures osas tänu vanadele klientidele, tunnistas Laks. Tema hinnangul moodustavad endised Ifi kliendid portfellist 95%, kelle lepinguid on Ifi tootega pikendatud umbes 400 000 krooni eest, ülejäänud 300 000 krooni on läinud neljale teisele kindlustusseltsile. Kuna koostööleping katkes, siis vahendab Ifi tooted hetkel sõltumatu agent.
?See on meie isiklik traagika,? ütles Laks. ?Isegi kui me Ifi lepinguga hetkel sentigi vahendustasu ei teeni, on meil klient teenindatud.? Lisaks märgib ta, et kokku on vanadele klientidele saadetud umbes 450 teavituskirja, kus kutsutakse neid üles uue maaklerfirma teenuseid kasutama.
?See on loomulik, et kui klient on Ifile lojaalne olnud läbi minu või Tiidu, siis ta tahab, et meie jätkaksime teenindamist,? märkis poole aasta pärast 1,5 mln kroonist kuukäivet ootav maakler. Otsene koostöö Ifiga loodetakse taastada kuu aja jooksul. ?Me ei eeldanudki, et kõik läheb lepase reega.?
Salva kindlustusdirektori Urmas Kivirüüdi sõnul on tavaliselt kliendid seotud pigem müüjate kui firmaga. ?Fakt on see, et müügiinimene ja selts ei oma klienti ? klient on oma valikutes vaba,? rääkis ta. ?Kui agent lahkub ja järgmisel kuul tuleb tema kliendil lepingu pikendamise kuupäev, siis reeglina pakub pikendust seltsi teine haldur. Kuid kui ka vana agent pakub oma teenust, siis tekib konflikt.?
Kivirüüdi hinnangul on tegu kindlustusseltsi ja tema töötajate siseasjaga, mis on eetiline küsimus mõlemalt poolt vaadates.