Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Mercedese menumudel sai juurde sportlikkust

Tõnu Tramm 23. aprill 2004, 00:00

Tõsi on, enamik uuendustest ei olegi silmaga nähtavad. Välimuses on muutunud vaid esipamper ja iluvõre, aga kui kaht autot kõrvu panna pole, ega siis seegi muudatus ei torka võhikule silma. Seevastu sisemuses on uuendused juba rohkem hoomatavad: autol on uus, hoopis teise taustavärviga näidikupaneel, uuenenud keskkonsool ja istmed. Kliimaseade lisandus kõikidele mudelitele juba baasvarustusse ning seda saab erinevalt eelmisest mudelist ka kütuse kokkuhoiu eesmärgil välja lülitada.

Veelgi olulisemad muudatused on aga tehnilist laadi ja kõik nad kannavad ühist nimetajat: sportlikkus. Laiendati mootorivalikut, muudeti sportlikumaks rooliülekannet ning käiguvahetust, timmiti veermik jäigemaks, rööbet laiemaks ning ka rehvid on nüüd tolli võrra suuremad. Lisaks hakati C-klassi autosid värvima uue nanosüsteemiga, mis on 40 protsenti kriimustuskindlam. Hoolimata kõikidest neist uuendustest on uue C-klassi baashind senisest ligi 12 000 krooni madalam ning kupeevariandi saab kätte isegi vähem kui 400 000 krooni eest.

Proovisõiduauto kapoti all oli uus 192 hj kompressormootor ja mudelinimeks C 230 K. Pea igaühe esimene reaktsioon on, et tegemist on C-klassi kereseeria autoga, mis varustatud 2,3-liitrise mootori ja kompressoriga. Aga võta näpust! Ehkki mudelinimi on C 230, on tegemist kõigest 1,8-liitrise mootoriga autoga, mille võimsus on kompressori abil aetud 200 hj lähedale, kuid mis tänu oma väiksele litraa?ile kulutab maanteel vaid 6?7 liitrit kütust 100 km kohta. Keskmiseks õnnestus saada 9 liitri kanti jääv kütusekulu.

Mercedese kompressori eelis turbokompressori ees on eelkõige see, et ta töötab sõltumata pööretest. Teisisõnu, turbo rakendub alles siis, kui heitgaasid on suutnud turbiini tööle lükata (ca 1500 p/min), mootori väntvõllilt ajamit saav Mercedese kompressor töötab aga kogu aeg.

Kiirendus on autol vägagi muljetavaldav ja mida rohkem temaga sõita, seda rohkem ta meeldima hakkab.

Kui võrrelda teda näiteks 170 hj V6 mootoriga autoga, siis on tema kiirendus parem, kuid tippkiirust proovides kaob tal ressurss mingil hetkel ning alates 180 km/h kogub mootor end juba äärmiselt vaevaliselt. Ehkki tehniliste andmete järgi peaks kiiruse lagi tulema vastu alles kiirusel 240 km tunnis.

Muljetavaldavad on Mercedesel ka vahetuva taustaga biksenoontuled, ehk nii kaug- kui ka lähituled on ühe ksenoonlahendusega lambi all, vaid reflektori taust muutub. Sellise autoga võib pimedas sõites tunduda nagu päeval, lisaks on appi võetud udutuled, mis valgustavad pöördel sisekurvi. Keerad rooli paremale, süttib parem udutuli, keerad vasakule, süttib vasak. Ja mitte lihtsalt plaks sisse, plaks välja, vaid ikka intelligentselt ja aeglaselt reostaadi abil.

Ja mis veel: C-klassi tipmine mudel on nüüdsest suisa maanteemürsk. C55 AMG-l on võimsust 365 hj ja pöördemoment 510 Nm. Tegemist on ühe vähese Euroopas toodetava keskautoga, mille kapoti all müriseb V8 mootor. Kuid nagu AMG mudelitega ikka, maaletooja hinnakirjast sellist autot ei leia, kel aga raha rohkem kui tavakodanikul, pole probleemi.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:23
Otsi:

Ava täpsem otsing