Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mercedese menumudel sai juurde sportlikkust

    Tõsi on, enamik uuendustest ei olegi silmaga nähtavad. Välimuses on muutunud vaid esipamper ja iluvõre, aga kui kaht autot kõrvu panna pole, ega siis seegi muudatus ei torka võhikule silma. Seevastu sisemuses on uuendused juba rohkem hoomatavad: autol on uus, hoopis teise taustavärviga näidikupaneel, uuenenud keskkonsool ja istmed. Kliimaseade lisandus kõikidele mudelitele juba baasvarustusse ning seda saab erinevalt eelmisest mudelist ka kütuse kokkuhoiu eesmärgil välja lülitada.
    Veelgi olulisemad muudatused on aga tehnilist laadi ja kõik nad kannavad ühist nimetajat: sportlikkus. Laiendati mootorivalikut, muudeti sportlikumaks rooliülekannet ning käiguvahetust, timmiti veermik jäigemaks, rööbet laiemaks ning ka rehvid on nüüd tolli võrra suuremad. Lisaks hakati C-klassi autosid värvima uue nanosüsteemiga, mis on 40 protsenti kriimustuskindlam. Hoolimata kõikidest neist uuendustest on uue C-klassi baashind senisest ligi 12 000 krooni madalam ning kupeevariandi saab kätte isegi vähem kui 400 000 krooni eest.
    Proovisõiduauto kapoti all oli uus 192 hj kompressormootor ja mudelinimeks C 230 K. Pea igaühe esimene reaktsioon on, et tegemist on C-klassi kereseeria autoga, mis varustatud 2,3-liitrise mootori ja kompressoriga. Aga võta näpust! Ehkki mudelinimi on C 230, on tegemist kõigest 1,8-liitrise mootoriga autoga, mille võimsus on kompressori abil aetud 200 hj lähedale, kuid mis tänu oma väiksele litraa?ile kulutab maanteel vaid 6?7 liitrit kütust 100 km kohta. Keskmiseks õnnestus saada 9 liitri kanti jääv kütusekulu.
    Mercedese kompressori eelis turbokompressori ees on eelkõige see, et ta töötab sõltumata pööretest. Teisisõnu, turbo rakendub alles siis, kui heitgaasid on suutnud turbiini tööle lükata (ca 1500 p/min), mootori väntvõllilt ajamit saav Mercedese kompressor töötab aga kogu aeg.
    Kiirendus on autol vägagi muljetavaldav ja mida rohkem temaga sõita, seda rohkem ta meeldima hakkab.
    Kui võrrelda teda näiteks 170 hj V6 mootoriga autoga, siis on tema kiirendus parem, kuid tippkiirust proovides kaob tal ressurss mingil hetkel ning alates 180 km/h kogub mootor end juba äärmiselt vaevaliselt. Ehkki tehniliste andmete järgi peaks kiiruse lagi tulema vastu alles kiirusel 240 km tunnis.
    Muljetavaldavad on Mercedesel ka vahetuva taustaga biksenoontuled, ehk nii kaug- kui ka lähituled on ühe ksenoonlahendusega lambi all, vaid reflektori taust muutub. Sellise autoga võib pimedas sõites tunduda nagu päeval, lisaks on appi võetud udutuled, mis valgustavad pöördel sisekurvi. Keerad rooli paremale, süttib parem udutuli, keerad vasakule, süttib vasak. Ja mitte lihtsalt plaks sisse, plaks välja, vaid ikka intelligentselt ja aeglaselt reostaadi abil.
    Ja mis veel: C-klassi tipmine mudel on nüüdsest suisa maanteemürsk. C55 AMG-l on võimsust 365 hj ja pöördemoment 510 Nm. Tegemist on ühe vähese Euroopas toodetava keskautoga, mille kapoti all müriseb V8 mootor. Kuid nagu AMG mudelitega ikka, maaletooja hinnakirjast sellist autot ei leia, kel aga raha rohkem kui tavakodanikul, pole probleemi.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.