Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sõidukite käibemaks võib väheneda

    Kui enne ELiga liitumist kehtiva KMSi järgi maksustatakse imporditud sõidukeid vastavalt kehtivale kataloogihinnale, siis pärast liitumist makstakse käibemaksu vastavalt tolliväärtusele, milleks on üldjuhul tehinguväärtus.
    ?Tehinguväärtus on see väärtus, mille isikud ise oma ostu-müügidokumentidesse sisse kirjutavad,? ütles maksu- ja tolliameti vanemspetsialist Krista Tutt.
    Praegu kehtivad kataloogid võeti sellepärast kasutusele, et välistada olukorda, kus isikud ise panevad dokumentidesse väga madalad hinnad, näiteks auto maksumus 100 eurot, ja vähendavad sellega maksusummat.
    Lisaks käibemaksule võib kolmandast riigist sissetoodavale kaubale osaks langeda ka tollimaksuga maksustamine, see sõltub kaubakoodist. See tähendab, et käibemaksuga maksustatav summa kujuneb kauba hinna ja tollimaksu summana ning see ei pruugi ausa deklareerija puhul olla väiksem summa kui senini, märkis maksu- ja tolliameti tariifide talituse juhataja Sirje Põldre.
    ?Maksustamisega on veel nii suur segadus, et täna ei tea keegi, mismoodi neid makse maksma hakatakse,? ütles Honda Europe?i Baltimaade müügidirektor Tõnu Vahtel.
    Esma Auto müügidirektori Hindrek Männiku sõnul puudutab muudatus kasutatud autode müüjaid, mitte uute autodega kauplejaid.
    Kui importija poolt deklareeritud kauba tolliväärtus ei ole tollile vastuvõetav ja on põhjendatud kahtlus deklareeritava tolliväärtuse õigsuses, võib toll mitte aktsepteerida tehinguväärtust tolliväärtusena. Importijale antakse võimalus tõendada deklareeritav tolliväärtus teatud tähtaja jooksul, mille järel teeb toll tolliväärtuse määramise otsuse ühe aasta jooksul asjaomasele isikule lisateabe andmiseks määratud tähtpäevast arvates.
    Pärast 1. maid väljastpoolt Euroopa Liitu imporditud sõidukite puhul kuulub tasumisele nii tolli- kui ka käibemaks. Üldine reegel on, et enne liitumist EList või liituvatest riikidest Eestisse eksporditud kaubale rakendatakse selle vabasse ringlusse lubamisel enne liitumist kehtinud KMSi sätteid. Täpsemalt tähendab see, et liitumise hetkel vabatsoonis, transiidil, tolliladustamisel, seestöötlemisel, tollikontrolli all töötlemisel, ajutisel importimisel, ajutisel ladustamisel või pärast ekspordiformaalsuste läbimist transportimisel rakendatakse enne liitumist kehtinud KMSi sätteid. Kuna ELis olles uusi katalooge ei koostata, võetakse enne liitumist tolliprotseduuri võetud sõidukite puhul maksustamise aluseks viimase kataloogi hinnad. Kui kaup on enne liitumist sisse veetud kolmandatest riikidest, rakendatakse enne 1. maid kehtinud KMSi sätteid. Nii maksustatakse tolliladustamisel olev sõiduk, mis enne liitumist läbis ekspordiformaalsused Saksamaal, pärast liitumist vabasse ringlusse lubamisel kataloogihinna alusel. Tolliladustamisel olev sõiduk, mis enne liitumist läbis ekspordiformaalsused Venemaal, maksustatakse pärast liitumist tolliväärtuse alusel.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.