Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vähi kaasas sadamasse Peterburi ärimehed
Ajalehe Delovoje Vedomosti andmetel on tegu Andrei Katkovi ja Jevgeni Maloviga, kes said Sillamäe Sadama omanikeks Soome investeerimisfirmade Kaakon Kuljetussuunnitelu ja Kaakon Holding kaudu, millest kummalegi kuulub veerand sadama aktsiapakist.
Samas ajal uute firmade kaasamisega on Sillamäe Sadama aktsiakapital suurenenud 15 miljonilt kroonilt 428 miljonile. Ülejäänud 50% rajatava sadama aktsiaist kuulub Silmet Grupile, millest 51% on Vähi omanduses.
Vähi sõnul on neis Eestis registreeritud, kuid Soome investeerimisfirma poolt asutatud firmades omanikke tegelikult rohkem. Olen Katkovi ja Maloviga teinud aktiivselt koostööd viimane pool aastat ja loodan nende abile Sillamäele kaubavoogude toomisel, lisas ta.
See, et mehed on seotud Link Oiliga, on Vähi hinnangul igati positiivne. ?Pole ju saladus, et ida-läänesuunalise transiidi doonorriik on Venemaa ja selle esindajate meie sadama aktsionäride hulka kuulumine on igati tervitatav,? lausus ta. Vähi rääkis, et lähemal kümnel aastal Venemaal nafta tootmine kasvab, aga sealsete terminalide maht nii kiiresti ei suurene. Seetõttu tuleb sellel turul õigel ajal kohal olla, leidis ta. Sillamäe Sadam tuleb universaalne, kuid üks kaidest jääb kindlasti naftale. ?Nafta on lihtsalt töödeldav kaup ja me võtame seda nii palju kui võimalik,? ütles ta. Muugaga konkureerima Sillamäe Sadam tema sõnul ei hakka, vaid loodab tõmmata Eestisse täiesti uusi kaubavoogusid. Vähi hinnangul on Eestile üht transiidisadamat kindlasti juurde tarvis ja Sillamäe sobib selleks hästi.
Eesti Sadamaoperaatorite Liidu tegevdirektor Ago Tiiman ütles, et mida rohkem kaupa läbi Eesti liigub, seda kasulikum riigile, sest lisandub nii makse kui töökohti. Ta kahtles samas, kas Sillamäe suudab konkureerida Muuga transpordifirmadega, millel hästitoimivad struktuurid ja hea koostöö raudteega. Ta kahtles ka uute kaubavoogude tõmbamise võimaluses.
?Praegu ei tea ma küll ühtki firmat, kes oma kaupa läbi Sillamäe vedada tahaks,? selgitas ta. Teise probleemina märkis Tiiman talvist jäämurdmist Sillamäel.