Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konkurentsiamet süüdistab Tallinna Lennujaama

    Umbes aasta kestnud kriminaaluurimine sai alguse kahtlusest, et lennujaam pole osutanud kõigile klientidele teenust ühesuguste hindadega. Uurimise tulemusel leidis konkurentsiamet möödunud nädalal, et Tallinna Lennujaam korraldas raamatupidamist läbipaistmatult.
    Nimelt kohustab konkurentsiseadus eriõigustega või olulist vahendit omavat ettevõtjat hoidma raamatupidamises selget vahet põhi- ja lisategevusalade vahel. Kulud tootmisele, logistikale, turustamiseks ja muudeks lisategevusteks peavad olema olulist vahendit omava ettevõtte puhul iga tema pakutava teenuse või toote hinnas lahku löödud.
    Nii konkurentsiamet kui ka lennujaam jäid süüdistust kommenteerides napisõnaliseks.
    Tallinna Lennujaama juht Rein Loik ütles, et väidetavatel raamatupidamisvigadel põhinev süüdistuskokkuvõte pole veel temani jõudnud. ?Meie finantsdirektor käis konkurentsiametis ja talle öeldi, et esitatakse süüdistus. Kuni ma seda näinud pole, ei oska kommenteerida,? ütles Loik.
    ?Konkurentsiseadus ja lennundus on keerulised ja nii palju kui teada on, on raamatupidamine tõlgendamise küsimus. Enamik süüdistusi on konkurentsiamet aga uurimise käigus tagasi võtnud,? lisas Loik.
    Loik rääkis, et umbes poolteist aastat tagasi korraldas konkurentsiamet lennukite maapealse teenindamise turu-uuringu. Tallinna Lennujaam vastas konkurentsiameti küsimustele põhjalikult, kuid kriminaalmenetlusega päädinud turu-uuringut ennast pole ettevõttele seni tutvustatud.
    Konkurentsiameti peadirektori asetäitja Aini Proos ütles, et süüdimõistmisel võib rahaline karistus Euroopa Liidu eeskujul piirduda 10 protsendiga valitsevat seisundit kuritarvitanud ettevõtte aastakäibest. ?Vanglakaristust kohaldatakse siis, kui konkurentsirikkumine toimus juhi personaalsel süül,? lisas Proos. ?Ettevõtete sundlikvideerimiseks pole meie hinnangul põhjust, see halvendab konkurentsi.?
    Estonian Airi juhi Erki Urva sõnul on Tallinna Lennujaama kõrgete hindade ainsaks põhjuseks väike reisijate arv.
    ?Mis puutub Tallinna Lennujaama hinnataset tervikuna, siis loomulikult ei ole me sellega rahul ning peame neid hindu väga kõrgeteks,? kommenteeris Urva. ?Samas anname me endale aru, et viimase ligi 10 aasta jooksul tehtud investeeringud ning plaanitavad tulevikuinvesteeringud vajavad ressursse. Eesti riik ei ole pidanud vajalikuks täiendavalt investeerida oma ainsasse rahvusvahelisse lennujaama,? lisas Urva.
    Kuna tänu Estonian Airi uuele strateegiale on Tallinna läbivate reisijate arv hakanud tormiliselt kasvama, avaldas Urva lootust lennujaamatasude vähendamise ja hinnasoodustuste suhtes. ?Hetkel on kõik lennujaamatasud kõikidele lendajatele enam-vähem võrdsed,? ütles Urva.
    Urva ütles, et Tallinna Lennujaama üldist kõrget hinnataset aitaks leevendada soodustuste pakkumine neile lennufirmadele, kes toovad Tallinna rohkem reisijaid.
    Näiteks Londoni suuruselt teine lennujaam Gatwick kasutab, nagu Tallinna Lennujaamgi, üht lennurada. Samal ajal läbib Gatwicki aastas ligi 30 miljonit reisijat. ?Tallinnas on aga veel esimese miljoninigi pikk maa käia,? lisas Urva.
    Estonian Airile teadaolevalt ei uurinud konkurentsiamet mitte Tallinna Lennujaama põhitegevust, vaid nende osutatavaid maapealseid teenuseid, maapealsete teenuste hinna kujunemist ja teenuste osutamiseks tehtud kulude kajastamist teenuste hinnas.
    Peale Tallinna Lennujaama on konkurentsiamet algatanud veel kolm kriminaalasja ? Eesti Raudtee, V&K Holdingu ja Magnum Medicali suhtes ? millest kahe suhtes on ameti peadirektori asetäitja Aini Proos sõnul veel tänavu süüdistust oodata.
    Kriminaalmenetluse tõi kõigile kolmele kahtlus, et ettevõte kuritarvitab turgu valitsevat seisundit.
    Konkurentsiseadust rikkunud ettevõttele võib kohtus süüdimõistmisel määrata kuni 250 miljoni kroonise trahvi või ettevõte sundlikvideerida, ettevõtte juhte võib karistada kuni kolmeaastase vangistusega.
    Konkurentsiamet on algatanud kriminaalasja ravimimüüja Magnum Medicali suhtes, kahtlustades teda turgu valitseva ettevõttena apteekide ebavõrdses kohtlemises.
    ?Erinevaid tingimusi, sh soodustusi, saab turgu valitsev ettevõte klientide suhtes rakendada ainult siis, kui selleks on majanduslik põhjendus,? on konkurentsiameti peadirektori asetäitja Aini Proos selgitanud Postimehele.
    Magnum Medicali juhatuse esimehe Margus Linnamäe sõnul on ettevõte kindlal veendumusel, et konkurentsiseaduse rikkumisega kõnealusel juhul tegemist ei ole. Linnamäe sõnul lähtub firma ravimeid müües puhtmajanduslikust loogikast, mille kohaselt suur- ja püsiklientidele on võimalik suurema müügimahu ja stabiilse kliendisuhte alusel pakkuda kaupa odavama hinnaga.
    Eesti Raudtee kriminaalasi algas Edelaraudtee kaebusest
    Konkurentsiametis algatatud kriminaalasi Eesti Raudtee suhtes sai alguse Elektriraudtee kaebusest, kes leidis, et Eesti Raudtee nõuab neilt reisirongide perroonide valgustamise eest mõnisada tuhat krooni topelttasu.
    Mullu aprillis algatas konkurentsiamet kriminaalasja V&K Holdingu suhtes, kelle äritavade vastu protestis OÜ VideoClub.
    Viimase väitel surub mitme Hollywoodi filmistuudio ainuesindaja V&K Holding hinda peale ja keeldub filmide edasimüügist. Kuna vaadatavamad filmid määravad turu jaotuse videolaenutajate vahel, jaotati seesuguse piiranguga VideoClubi väitel oma suva järgi turgu ümber.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.