Töökuulutuses piira nõudmisi ja lubadusi

Merike Lees 26. aprill 2004, 00:00

Fontese personaliotsingu ärisuuna juhi Kaire Suti sõnul peab tööandja silmas pidama, et töökuulutus on arvestatava mõjuga mainekujundaja, mis loob ettevõttest mulje olenemata sellest, kas otsustatakse tööpakkumisele reageerida.

See on ka põhjus, miks anonüümsed töökuulutused hästi ei tööta ? mida avatum ettevõte on, seda usaldusväärsema mulje ta võimaliku kandidaadi jaoks loob.

Õiget sihtgruppi saab püüda spetsiifiliste tööülesannete kirjeldamisega, rääkis OÜ Ariko ReServ konsultant Kersti Aave. Kui tööliik on ?müügitöö?, siis on kasulik lisada paar sõna kliendigrupi iseloomustamiseks. Ka võib märkida, kuidas müük toimub: kas arvukad ja rutiinsed kiirvisiidid või mahukad mitmekordsete läbirääkimistega seotud projektilaadsed müügiülesanded; kumbki neist eeldab erinevaid müügiisiksusi ja motivatsiooni, rääkis Aave.

Suti sõnul hindavad kandidaadid kõrgelt ametikoha kirjelduse osa. Tihtipeale jäetakse see aga üldse ära, eeldades, et igaüks ju teab, millega näiteks müügijuht või personalispetsialist tegeleb. Sarnaste ametinimetuste taga võivad olla erinevad rollid, töö eesmärgid ning iseloom. Ametikoha kirjeldus peaks olema selge, lihte ja täpne, siin tuleks kindlasti vältida üldsõnalisust, kantseliiti, pikki lauseid.

Adekvaatsuse nõue on tähtis ka kandideerija eelduste kirjeldamisel. Näiteks on levinud inglise keele valdamise nõue. Tööpakkujal tasub kaaluda, kas nimetatud võõrkeele oskus igapäevatöös on ikkagi vajalik või esitatakse nõue n-ö prestii?i pärast.

Inglise keele oskuse ületähtsustamisega kaasneb tööturul paraku ka selle nõude tuntav devalvatsioon: kuna kõik nõuavad, siis ka kõik kandidaadid pakuvad ja valdamise tase ei huvita kedagi.

Juhtub sedagi, et kandideerija innustub võõrkeele rääkimise võimalusest ning pettub hiljem, kui selgub, et seda saab kasutada vahel harva ja sedagi näiteks väga kitsalt uue toote tehniliste rakendusvõimaluste tõlkimisel. Kui nii on, siis võiks selle ka märkida, soovitas Aave.

Ülepingutatust esineb ka isiksuseomaduste osas, piisab ühest kuni kolmest konkreetsel ametikohal väga vajalikust omadusest.

Esile tasub tõsta spetsiifilisemat iseseisvust või loova mõtlemise võimet, mitte niivõrd kli?eelikke omadusi, nagu kohusetundlik, hea suhtleja, aktiivne ja initsiatiivikas. Vältida tuleks ebamääraseid nõudmisi ning ka spetsiifilisi termineid, nagu näiteks FMCG kogemus, soovitas Sutt.

Ettevõtte pakkumist kirjeldades võiks Suti hinnangul vältida triviaalseid väljendeid, nagu ?pakume konkurentsivõimelist palka?. Siin tuleks kasuks loovus ja isikupära. Aave sõnul kaldutakse töökuulutustes üle pakkuma ka koolitus-, karjääri- või arenguvõimalustega.

Viimasel ajal kasutatakse rohkem personaalset sina-vormis pöördumist konservatiivsema teie-vormi asemel, märkis Sutt.

Hea oleks kuulutuses ära märkida kontaktisik, kes on valmis huvitatuile konkursi ja ametikoha kohta lisainfot jagama, ning tema telefoninumber. Selline isik peab olema kättesaadav ja valmis vastama kümnetele või ka sadadele telefonikõnedele. Oluline on jätta inimesele enne avalduse saatmist piisavalt aega info kogumiseks, järelemõtlemiseks ja otsustamiseks.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:23
Otsi:

Ava täpsem otsing