Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Järgmine nädal tuleb logistikas segane

    ASi SP Transit tegevjuht Roman Loov soovitas logistikateenuse tarbijal koos teenusepakkujaga vaadata läbi kogu oma tarneahel, et selgitada välja võimalikud probleemid ja leida neile aegsasti lahendused.
    Seda sellepärast, et ELiga liituvate riikide ametkonnad, aga sageli ka äriettevõtted ise ei ole Loovi hinnangul piisavalt ette valmistunud ELi laienemisege kaasnevate muutusteks rahvusvahelisel kaubaveol.
    ACE Logistics ASi juhataja Andres Matkur leidis, et suure tõenäosusega on mai alguses toimuva üleminekuga tavapärasest segadust rohkem nii tollis kui ka tollimaaklerite töös.
    Üldjoontes peaksid kauba eksportöörid ja importöörid Matkuri sõnul teadma üksikuid aspekte, mis puudutavad 1. maist tingitud muutusi. ?Kõikidele enne 1. maid teele pandud kaupadele tuleb tollivormistus läbi viia, ka juhul kui kaubad saabuvad sihtkohta peale 1.maid,? selgitas Matkur. ?Lisaks asendab ELi siseliikluses asendab tollivormistust statistiline aruandlussüsteem Intrastat, mille osas peavad kliendid otsustama, kas seda hakatakse ise tegema või kelleltki teenuse osutajalt sisse ostma.?
    Sisseostu huvi korral oleks Matkuri sõnul mõistlik enne maid või kohe mai alguses teenuseosutaja välja valida ja kokkulepped sõlmida, et töö mööduks tõrgeteta. ?Kindlasti ei tasu jätta seda otsustamist viimasele hetkele nendel klientidel, kelle kaubavood on sagedad, sest puht füüsiliselt võib see statistika aruande täitmine lühikese aja jooksul üle jõu käia,? lisas Matkur.
    Transpordi osas Matkur olulisi muutusi ette ei näe, kui siis ainult klientidele paremuse suunas, näiteks lühenenud transiitajad. ?Hinnatõusu transpordi osas vähemalt esialgu samuti ette näha ei ole,? selgitas Matkur.
    Loov ennustas aga seoses kütuseaktsiisi ja üldise naftatoodete hinna tõusuga maailmaturul survet veohindade tõusuks. ?See puudutab eriti sisevedusid ja rahvusvahelisi vedusid lähipiirkondades, kus veotöö teostamiseks kasutatav kütus ostetakse täielikult või valdavalt Eestist,? lisas Loov. Kaugemate vedude osas on mõju kahtlemata samuti olemas, aga see on distantsist sõltuvalt mõnevõrra väiksem.
    Lisaks ootab kolmandate riikidega kauplevatel klientidel tollivormistusega seoses toimuvad muutused, valmis tuleb olla, et tollivormistus muutub senisest keerulisemaks ja aeganõudvamaks. ?Muutub tolli jaoks riskikaupade nimistu, kuhu lisanduvad senisest olulisemalt suuremal määral põllumajandustooted. Riskikaupadega tegelemisel peavad ettevõtjad endale selgeks tegema kõik dokumentidele esitatavad nüansid, piirangud, kvoodid ja nii edasi,? lisas Matkur.
    Matkuri andmeil tekitavad klientide hulgas täna küsimusi kolmandate riikidega kauplemisel kehtestavad tollimaksud ja kvoodid. Muid olulisi segadust tekitavaid valdkondi ma ei näe.
    GNT Eesti ASi logistikajuht Annika Korjus leidis, et GNT on ühinemiseks nii valmis kui valmis hetkel võimalik. ?Meie valdkonda puudutava infot oleme püüdnud selgeks teha, kohendamist vajab veel pisut Intrastati aruande automaatseks koostamiseks kasutusel olev infosüsteem,? lisas Korjus. ?Ideaalis näeme, et pärast 1.maid saadetiste tarneajad ELi liikmesriikidest lühenvad ning tolliformaalsustega seotud tööde mahud kahanevad.?
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.