Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennujaama projekteerija käibe nõue varasemast väiksem

    Euroopa Komisjoni Eesti esinduselt saabunud info kohaselt oli käibenõue 2 miljoni eurot (31 mln kr) nii lennujaama reisiterminali rekonstrueerimise kui ka lennuliiklusradade kaasajastamise projektikonkursil. Esimene konkurss lõppes 3. veebruaril ja selle eelarve oli 500 000 eurot (7,8 mln kr). Teise konkursi tähtaeg kukkus möödunud aasta 10. oktoobril ja selle maht oli 400 000 eurot (6,2 mln kr).
    Kummalegi konkursile Eesti arhitektuuribürood ega projekteerimisfirmad ei kandideerinud, kuna neile teadaoleva info kohaselt nõuti kandideerijatelt vähemalt 15 miljoni euro (234 mln kr) suurust aastakäivet. Selle nõude täitmiseks poleks piisanud isegi 10 juhtiva projekteerimisfirma sündikaadist.
    Kokku esitas konkursile pakkumise 23 välisfirmat. Eesti firmadest teeb välisfirmadega koostööd Kalle Rõõmuse arhitektuuribüroo. Kalle Rõõmus on lennujaama praeguse reisiterminali lahenduse autor.
    ?See on nüüd üllatav,? kommenteeris väljareklaamitust märksa väiksemat tegelikku nõuet arhitekt Indrek Allmann büroost Kolde Grupp. Tema sõnul oleks väiksema nõude alusel saanud konkursil osaleda Eestist kaks projekteerimisfirmat: ETP Grupp ja K-Projekt.
    Arhitekt Kalle Rõõmus ütles, et ka talle tuleb väiksem nõue üllatusena. Tema sõnul ei aidanuks ka pisem nõue, sest arhitektuuribürood poleks ka väiksema nõude alusel konkureerima pääsenud.
    Rõõmus ütles, et talle tuli seoses lennujaamaga 13 pakkumist üle Euroopa. Tema sõnul valis ta kandidaatide seast välja ühe Inglise firma, kellega suudeti sõlmida leping, kus tehtav töö ja raha on enam-vähem tasakaalus. Rõõmus tunnistas samas, et Eesti firma peab sisuliselt tegema ära kogu töö ja välisfirma võtab raha ainult selle eest, et vastab kandideerimise tingimustele.
    Rõõmus ütles, et Eesti firmad oleksid tööga väga hästi hakkama saanud. ?Meie kontor on teinud kõiki asju peale tuumaelektrijaama,? rääkis ta. Tema sõnul on kavas hakata tõsisemalt Eesti projekteerijate huvide eest seisma.
    Ametlikult pole Tallinna Lennujaam veel pakkujate nimesid avalikustanud. Samuti pole veel teada, kes pääsesid edasi teise vooru.
    Äripäev kirjutas möödunud nädalal, et Eesti arhitektid jäid Euroopa Liidu ISPA abiprogrammi rahastatavatest Tallinna lennujaama projekteerimishangetest kõrvale karmide nõudmiste tõttu hanketingimustes.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.