Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestil tuleb oma logistilist võimekust tõsta

    Läänemeri on riike ühendav strateegiline veokoridor, seetõttu määrab laevaliikluse efektiivsus, meie sadamate läbilaskevõime ning logistiline infrastruktuur Eesti logistilise konkurentsivõime. Et Läänemerest on saamas euroliidu sisemeri, konkureerivad kaubaliikluse tõmbekeskused omavahel veelgi teravamalt.
    Praegu käib ligi 2/3 Venemaa ekspordist ja 3/4 impordist üle riigi lääne- ja edelapiiri ning ca 40% Vene väliskaubandusest liigub mööda Läänemerd. Samas on 97% Eestit läbivast transiidist Vene raudteetransiit. Läänemere piirkonna tähtsamad kaubasadamad käsitlevad aastas kokku ligi 400 mln t erinevaid kaupu. 2002. aastal oli nafta ja naftasaaduste veomaht Soome lahel 70 miljonit tonni, prognooside kohaselt kasvab see 2010. aastaks 130 miljoni tonnini. Veomahtude kasv Läänemerel jätkub ilmselt kuni Murmanskit läbiva vedelkütuste ekspordikanali valmimiseni.
    Läänemerel toimub suurima mahuga kaubavedu Saksamaa ja Venemaa vahel. Eestil on sellel suunal transiidi teenindamiseks ülisoodsad positsioonid, sest Venemaa sadamate läbilaskevõime ei võimalda praegu laevaliikluse korraldamist Saksamaalt otse Venemaale ning venelastel on talvel probleeme sadamate ja mereteede jäävabana hoidmisega. Ilmselt ei suuda Vene sadamad veel lähema 5-6 aasta jooksul kõiki oma ekspordi- ja impordivooge piisavalt teenindada ning seetõttu võistlevad Soome, Eesti, Läti ja Leedu sadamad ülejäänud kaubavoo pärast.
    Lähitulevikus teravneb konkurents Venemaa transiidivoogude teenindamiseks eelkõige Lõuna-Soome ja Eesti sadamate vahel. Kuna EL loob Läänemere riikidele sarnased konkurentsitingimused, saavutavad eelise sadamad, kes mõõduka hinnataseme ning ausa konkurentsi juures suudavad pakkuda stabiilset, usaldusväärset ja kvaliteetset teenust.
    Kesk-Euroopasse suunduvate kaupade transiidis on lähitulevikus tõusmas Poola osatähtsus. Gdanski ja Gdynia sadamate valmides on Läänemere laevaliikluses Rostocki ja Lüübeki kõrvale tekkimas uued võimsad veokanalid, sest Poola investeerib nimetatud sadamate läbilaskevõime suurendamisse ja infrastruktuuri.
    Soome on Venemaa kaubanduspartnerina saavutanud Balti riikide ees suure edumaa. Alates 2002. aastast on ainuüksi autotranspordiga veetud Soomest Venemaale ligi viis korda rohkem kaupu kui Eestist ja kaks korda rohkem kui Lätist. Veelgi drastilisemad on vastavad näitajad Venemaa ekspordivooge võrreldes ? Soome on veetud 12 korda enam kaupu kui Eestisse ja üheksa korda enam kui Lätti. Kuna Venemaal on maanteedevõrk viletsas olukorras, liikluskorraldus nõrk ning veoste turvalisus madal, pole lähiajal siiski sellel suunal oodata autotranspordi mahtude hüppelist kasvu.
    Soome sadamaid läbis möödunud aastal tunduvalt rohkem Vene transiitkauba konteinereid kui Balti riikide sadamaid kokku. Soomlased on edukad erinevate lisaväärtus- ja jaotusteenuste pakkumise toel.
    Euroopa majandusruumis on Eesti eelis logistiliselt väga atraktiivne asukoht. Eestil ja Lätil on Venemaa transiidi teenindamisel tunduvalt soodsam geograafiline positsioon kui näiteks Soomel või Leedul. Kui Läti geograafiline asend Venemaa transiidiväravana on parim Moskva ja Kesk-Venemaa suunal, siis Sankt-Peterburgi ja mujale Loode-Venemaale kulgeb lühim tee läbi Eesti.
    Soome riigiametnike arvates ei suuda Balti riigid lähiaastatel nõrgalt arenenud infrastruktuuri tõttu Venemaa transiidivoogude teenindamisel Soomele siiski teravat konkurentsi pakkuda. Selle arvamuse muutmine on Eestile tõsine väljakutse. Vene konteinertransiidi edukaks teenindamiseks oleks Eestil vaja kiirelt elimineerida kõik poliitilist laadi tõkked ning sõlmida lepingud, mis avavad tee konteinerite integreeritud transpordivõrgustiku rajamisele. Samuti tuleb igati tagada, et ei korduks taas 2003. aasta talve probleemid Eesti sadamate ja laevateede jäävabana hoidmisega.
    Loo vahendas Äripäevale Pindi Communications
    Autor: Ain Tulvi
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.