Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hansapanga aktsia tekitas börsil segadust

    Kauplemisel Hansapanga aktsiaga oli eile palju segadust, õigemini segadust ei olnud kauplemise enda, vaid fondiemissioonist tekkinud tulemuste kuvamisega. Nii näitas Tallinna börsi kodulehekülg kogu päeva, et Hansapanga aktsia hind oli langenud umbes 75%. Analoogilist langusnumbrit näitas esimese tunni jooksul ka Äripäeva börsiveeb. Õigete indeksite kuvamine ei õnnestunud ei börsil ega ka Äripäeval.
    Kartus, et Hansapanga aktsia hinnaks jääb vähem kui 100 krooni, osutus ekslikuks. Hommikul kehtestas Tallinna börs Hansapanga aktsia hinnaks 98,10 krooni. Selle määramisel võttis börs aluseks kolmapäevase sulgemishinna ning välja makstavad dividendid, sest Talse indeksi arvutamisel võetakse arvesse ka dividende.
    Võrreldes kolmapäevase sulgemishinnaga, Hansapanga aktsia hind tegelikult hoopis kerkis. Sulgemishind oli kolmapäeval 399,15 krooni, mis pärast fondiemissiooni taandus 99,79 kroonile. Eile kallines väärtpaber 0,31%, 100,14 kroonile, seda esimesel päeval pärast dividendiõiguse kaotamist.
    Samas oli Hansapanga aktsia käive tagasihoidlikult 6,3 miljonit krooni. Arvestades eilset veerand miljardi krooni suurust aktsia käivet, on see äärmiselt väike. See, aga tähendab, et hiigelkäivet on oodata homme ja esmapäeval.
    Käibe poolest oli Hansapangale tõsiseks konkurendiks Eesti Telekomi aktsia, mille käive oli 5 miljonit krooni. Tõsi, aktsia hind jäi muutmatult 120,48 kroonile.
    Börsisüsteemi ainsateks kallinevateks väärtpaberiteks olid Norma ja Merko ehituse aktsiad. Norma aktsia hind kerkis 0,74%, 106,40 kroonini, Merko Ehituse aktsia kallines 0,68%, 230,01 kroonini. Merko aktsia käive oli üle 800 tuhande krooni. Merkost sai nüüdseks ka numbriliselt kõige kallim aktsia Tallinna börsil. Ilmselt tuleks peagi fondiemissioonile või split?ile mõelda ka Merko Ehitusel, ehkki nii olulist likviidsuse paranemist, kui on Hansapangal, Merko aktsiatel pole. Võrreldes Hansapangaga, on Merkol märkimisväärselt vähem aktsionäre ning tehingute aktiivsuse poolest ei anna neid omavahel üldse võrreldagi.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.