Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kumb on parem, Mercedes või Mercedes?

    Mercedes-Benz Vito on mahtautode turul juba n-ö vana tegija ja populaarne nii kaubikuna kui ka mahtautona. Seda nime kandvaid reisisõidukeid leiab nii tehaseversioonis kui siinsamas kohapeal ümberehitatud variantidena. Mis imeloom see Viano aga on?
    Tegemist on sama nähtusega nagu eelmise mudelipõlve juures oli V-klass. Ehk siis Vito luksusliku mahtautoga, mis juba tehases toodetud reisimiseks kõrgema nõudmisega tarbijaskonnale. Varustustase sisaldab kõike, mida reisil vaja võib minna: mugavad nahkistmed, tagareisija konditsioneer, vajadusel isegi katusetelk ja köök. Viimast pakub Marco Polo versioon, mis ka Eestis saadaval. Loomulikult väljendub erinevus ka hinnas. Vito saab kätte alla 380 000 krooni, Viano eest peab välja käima vähemalt 450 000 krooni.
    Mercedes erineb teistest markidest eeskätt seetõttu, et ta on oma loomult justkui lego. Teda on võimalik komplekteerida just selliseks, nagu ostjale meeldib, kombineerides erinevaid varustustasemeid, erinevaid mootoreid, käigukaste ja kerepikkuseid.
    Mercedese ostmine on justkui omaette ajaviide, mille käigus ostjad sobitavad kokku erinevatest osakestest koosneva sõiduki, et siis pärast omavahel võrrelda, kellel paremini välja kukkus. Sestap ei tähenda tema baashind reeglina suurt midagi. Uue Vito puhul on asjalood aga juba pisut teised. Baasvarustus on tal selline, mis peaks vähemnõudliku ostja vajadused ära katma küll. Lühikese kere ja 88 hj diiselmootoriga Vito Kombi 380 000kroonine baashind sisaldab näiteks juhi ja kaasistuja turvapatja, ABS-pidureid, vejõukontrolli, stabiilsuskontrolli ESP, elektriliselt reguleeritavaid peegleid ja aknatõstukeid, kassettraadiot nelja kõlariga, salongi lisasoojendust.
    Tõsi, meie kliimas kuluks hädasti ära ka istmesoojendus ja kliimaseade, mis kokku maksavad koos käibemaksuga 29 000 krooni. Ning eks ka 88 hj jääb sellise sõiduki jaoks pisut lahjaks. Ning kui juba mahtauto, siis parem juba keskmise kerepikkusega versioon. Selline harju keskmine variant ? 109 hj diiselmootor koos ligi 5 meetri pikkuse kerega, varustatud kliimaseadme ja istmesoojendustega ? maksab ca 445 000 krooni, mis on mahutavust arvestades üks soodsamaid. Paraku on automaatkäigukast Mercedese puhul asi, millest paljud kõrge hinna tõttu loobuvad. Nimelt tuleb selle eest koos käibemaksuga välja käia tervelt 28 000 krooni.
    Kuid saab ka ilma, sest Vito müüki ei rehkendata Eestis ammu enam ühe käe sõrmedel, vaid appi tuleb võtta vähemalt varbad. Tõsi on, et üks populaarsemaid variante on Vito Mixto kaubik, ehk kaubik, milles viis istekohta ja selle taga veel ligi 4 kuupmeetrit kaubaruumi. Sellise sõiduki baashinnaks on 330 000 krooni ja mida muud ühel keskmisel Eesti ettevõtjal veel vaja.
    Vana V-klassi ja Vitoga võrreldes on autol täiesti uus välimus, sisemuses on kasutatud Mercedese C-klassi detaile (rool, armatuurlaua kujustus jms) ja mis peamine, nii uus Vito kui Viano on eelkäijast erinevalt tagaveolised. Paljud peavad seda tõsiasja miinuseks, sest teada on, et tagaveoline kaubik (eriti kui ta on tühi), ei kipu talvetingimustes just parima läbitavusega auto olema. Esiveolise auto vedavad rattad haakuvad mootori raskuse tõttu teepinnaga paremini ning sestap seisavad nad kindlamalt teel ega jää niisama lihtsalt lumehange kinni.
    See on probleem, mis puudutab aga paraku vaid meid, põhjamaalasi. Eurooplastele on täiesti ükskõik, kas veavad tagumised või esimesed rattad. Ainsa vahega, et kui veavad esimesed, on auto pöörderaadius oluliselt väiksem. Milleks siis üldse teha esiveolist kaubikut, mille puhul on manööverdamisvõime sageli määrava tähtsusega? Liiati on tagavedu Mercedese üks kaubamärke ja lõviosa turust asub Lääne-Euroopas, kus lund niikuinii ei ole! Mis seal salata, manööverdusvõime on sellisel autol tõesti silmapaistev. Temaga krutib ringi ka sellistes kohtades, kus tavalise väikeautoga hakkama ei saa.
    Kui Vito on mõeldud eeskätt praktiliseks töömasinaks, siis Viano on puhtal kujul vabaajasõiduk. Saadaval on neli erinevad baasvarustust, kõige lahjema nimetus on Fun, kõige rikkalikuma nimeks Marco Polo. Funi saab kätte 447 000 kroonise baashinnaga. Tegemist on lühikese kere ja 109 hj mootoriga versiooniga, mille baasvarustusse kuulub kõik hädavajalik. Küll aga peab ka Vianot ostes maksma eraldi istmesoojenduste ja kliimaseadme eest, mistõttu on mõttekas valida juba järgmine varustusaste Trend, millel kliimaseade juba olemas ja hinnavahe vähem kui 10 000 krooni. Lisaks saavad Trend-varustusega autos tagaistmetel reisijad ise kliimaseadet juhtida ja tunda end mugavalt neljas käetugedega istmes. Siin on aga eelduseks, et need neli mugavat reisi nautivat inimest ööbivad hotellis, sest neid istmeid enam voodiks keerata ei saa.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.