Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Edukat ja edutut töötajat eristab mõtteviis
Edukal töötajal on sisemine motiiv teha oma tööd võimalikult hästi. Ilma sisemise motiivita tööd tehes võivad kolleegid ja ülemused leida uusi motivatsioonivorme, kuid need osutuvad vaid lühiajalisteks motivaatoriteks.
Edukuse puhul on väga oluline protsessile orienteeritus ehk pidev enesetäiendamine ja olukorrale vastav paindlik muudatustega kohanemine. Kui orienteeruda ainult töö tulemusele, siis kaob igapäevaste toimetuste protsessis olev rõõm. Suutes innustuda oma igapäevastest töistest toimetustest, mõjutakse positiivselt kõigile inimestele, kellega kokku puututakse.
Edukuse üheks nurgakiviks on julgus vigu teha ja vigadest õppida. Eksimine on inimlik ning seeläbi on võimalik saada väärtuslikke kogemusi. Praktilised kogemused on väga olulised, kui soovitakse saavutada edu.
Suuremas jaos ametites on oluline suhtlemine kolleegidega. Töötajad, kes oma mõtetes suudavad tähele panna ja arvestada teiste inimestega, on oluliselt edukamad kui inimesed, kellel puudub empaatiavõime. Inimene, kes peab oma tööd oluliseks ja väärtustab seda, on oma tulemustes edukam kui inimene, kes seda ei hinda.