Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kohvikuketid vallutavad Tallinna
Skandinaavias juba aastaid edukalt tegutsev Soome kohviärimehele Robert Pauligile kuuluv Roberts Coffee avas Eestis oma esimese kohviku Tallinnas De la Gardie kaubamjas, nüüd on see kaubamärk esindatud ka Viru Keskuses. Firma juhi Erkki Makkoneni sõnul on sel suvel Tallinna tulemas veel üks ja sügisel teinegi Robertsi kohvik. Silma on heidetud ka Tartule ja Läti poole. ?Kõik sõltub sellest, kuidas elu Eestis Euroopa Liidu koosseisus areneb, aga ka konkurentsist, mis kogu aeg suureneb,? lausus ta.
Eelmisel aastal avas Tallinnas oma esimese kohviku ka Skandinaavia suurim kohvikukett Wayne?s Coffee, mille aastakäive on 15 miljonit eurot. ?Oleme Eestis toimuvat mõnda aega jälginud, siinne elav ärikliima on muljetavaldav,? ütles Wayne?s Coffee Skandinaavia tegevjuht Lena Madison sel puhul.
Augustis tuleb Tallinna ka espresso- ja cappuccinokett Double Coffee, millel on juba kohvikud Vilniuses ja Riias. 2005. aasta lõpuks on Double Coffee omanike sõnul Riias juba 20, Vilniuses 12 ja Tallinnas 10 kohvikut. Keti eelmise aastakäive Lätis oli 12 miljonit krooni, selle aasta prognoos aga 30 miljonit krooni.
Coffee Plus on esimene Eesti erakapitalil põhinev kohvikukett. Praegu on sellel kohvik Ülemiste ostukeskuses ja lähiajal lisandub veel üks Tallinna kesklinnas. Kaubamärgi omaniku Esplanade Kohvikute juhataja Silver Ojametsa sõnul kulub ühe kohviku tegemiseks keskmiselt miljon krooni ja ligikaudu sama suur on ka selle aastane käive. ?Meie eesmärk on, et klient veedaks meie kohvikutes võimalikult rohkem aega, sellele vastavalt valime ka mööbli ja interjööri,? rääkis ta.
Café Peterson omanik Toomas Peterson rääkis, et kavatseb selle kaubamärgi 2-3 aastaga ka Eestist välja viia: esialgu Soome ja Rootsi ning Lätti ja Leetu, aga edaspidi ehk kaugemalegi. Petersoni sõnul lööb kohvikukultuuris läbi omanäolisus ning hinna ja kvaliteedi hea suhe.
Kohviku Moskva juhataja Timo Tirs ütles, et ei karda konkurentsi, sest Moskvas käib tuhat inimest päevas sellele vaatamata, et ümbruskonnas on palju erinevaid ajaveetmiskohti. ?Elu näitab, et uued tulijad lisavad vanadelegi käivet, nii et andku aga tuld!? ütles ta.
Kohvikupidamine on Eestis tulus äri. Selles osalejatelt saadud andmetel on ühe tavakohvi omahind kohvikus 1,5?3 krooni, müügihind aga 15?18 krooni. Kasum on suur, ehkki ka rendihinnad Tallinna kesklinnas kõrged.