Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kõige edukamalt müüsid Suzuki ja BMW
Uusi Suzukisid müüdi esimeses kvartalis 138 tükki, mis on 126 protsenti enam kui mullu samal perioodil. Omaniku leidis 74 BMWd, müügi kasv 72 protsenti. Järgnevad Renault, Volvo ja Volkswagen, kes kõik kasvatasid müüki enam kui poole võrra. Kõige enam vähenes Fiati, Seati ja Saabi müük.
?Aprill tuleb veelgi parem,? rõõmustas Japauto müügidirektor Erki Ots. Suzuki müügiedule pakkus ta kaks põhjust: selle aasta sisse jäi veel osa eelmisel aastal riigihanke kaudu müüdud autode üleandmine ning uue mudeli Suzuki Liana suur müügiedu.
?Lianat esitlesime alles Motorexil ning müüsime peamiselt märtsis. Tundub, et turg ootas sellist autot,? ütles Ots.
BMWsid müüva United Motorsi turundusjuht Toomas Pärna mäletab eelmist sellist tõusu ajast, mil avati uus müügisalong, ettevõte kasvatas esimeses kvartalis käivet 53 protsenti. Ka tema ootab aprilli tulemusi, tõotab tulla järjekordne hea kuu.
Samuti käibele 53 protsenti lisanud Saksa Auto müügidirektor Toomas Kuusk peab edu võtmeks uut Volkswagen Golfi. ?Eelmistel aastatel elasime eksklusiivsemate mudelite müügist, kui inimesed tahavad ikka tavalist rahvaautot,? selgitas ta.
Mercedeseid müüva Silberauto avalike suhete juht Raivo Murde aga tunnistas, et sõiduautode müük ei olnud esimeses kvartalis just parim, Mercedeste müük kahanes 12 protsenti.
Märtsi lõpus jõudis müüki uus C-klassi Mercedes, mis peaks Murde kinnitusel teise kvartali tulemusi parandama. Hästi lähevad müügiks aga kaubikud ja Leedus täitis Silberauto veoautode 9 kuu müügiplaani juba esimese kolme kuuga.
Esimese kvartali 9protsendine turu kasv annab automüüjaile põhjust positiivselt tulevikku vaadata. ?Raske öelda, kas aasta ka samamoodi jätkub, kuid üle viie protsendi peaks kasv kindlasti tulema,? prognoosis United Motors. Saksa Auto loodab müüa 200 autot rohkem kui eelmisel aastal ja Jap-Auto ootab kuni kümnendiku suurust kasvu.
Sõiduautode hinnad automüüjate hinnangul Euroopa Liidu mõjul oluliselt ei kasva, küll aga on oodata maasturite kallinemist 3?8 protsendi võrra.