Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa tarnete ajad lühenevad paari päeva võrra

    OÜ Võru Trans juhataja Hanno Järv selgitas, et Eestist Euroopasse ja tagasi tarnete ajad lühenevad nende ennustusel sõltuvalt riigist kuni kaks päeva. ?Varem seisid veokid kohati piiridel järjekordades 24 ja 48 tundi, see jääb nüüd ära ning sealt tulebki ajavõit,? lisas Järv. Suurimad ajaröövlid olid Poola piiripunktid.
    Nii ennustas Järv, et Saksamaa ja Prantsusmaa ning Itaalia vedude ajad lühenevad päev kuni kaks. ASi Arco Trans juhata Peeter Kuusik leidis, et marsruudil Eesti?Saksa või Saksamaa?Eesti kahaneb veoaeg päeva võrra, Prantsusmaa ja Itaalia marsruudil aga poolteise päeva võrra.
    AS Allando Trailways kasutab Saksamaale ja Prantsusmaale kaupade vedamisel laevaliine. See tähendab, et kui laev väljub esmaspäeval, siis orienteeruv mahalaadimise aeg Saksamaal on neljapäev, tarneaeg seega neli päeva. ?Sellel marsruudil me veoprotsessi kiirenemist ei ennusta,? selgitas ASi Allando Trailways Kesk-Euroopa suunaliste vedude ekspedeerija Maiki Virt.
    Küll ennustas ta, et päeva võrra lühenevad Ungari tarnete ajad, kuid seda pärast uute reeglitega harjumist, mis tema sõnul ei toimu kindlasti kohe pärast 1. maid. Täna saab Eestist Ungarisse saata kauba viie päevaga, tulevikus peaks selleks kuluma neli päeva.
    Kuusiku arvates hakkab uus süsteem kohe toimima, sest põhiline piiripidur oli ju tolliamet. ?Eks esimestel päevadel on suur segadus, aga usun, et paari päevaga see loksub paika,? ütles Kuusik.
    Järv nii sujuvas üleminekus kindel ei olnud. ?Eks tasub esimestel päevadel oodata üllatusi ja kindlasti võtab mõne aja aega, kuniks protseduurid paika loksuvad,? leidis ta. Sama meelt oli ka Virt. Täna on tema sõnul veel ebaselge, kuidas hakkavad toimuma tolliprotseduurid. ?Kes ja kus lõpetab näiteks TIR carnet?i (TIR-märkmik ? toim.), kui carnet on avatud enne 1. maid,? lisas Virt. Kindlasti tekitab tema sõnul segadust ka 1. maist kehtima hakanud uus käibemaksusüsteem.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.