Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maanteeameti energia koondub Pärnu ja Narva maanteele
Kokku on tänavu plaanis lappida 1000 kilomeetri osas asfaltteid, 350 kilomeetrit kruusateid. Suurematel maanteedel tehakse kapitaalremonti 265 kilomeetri ulatuses, sellest umbes pool Tallinna?Narva ja Tallinna?Pärnu maanteel, milleks raha tuleb ISPAst ja Maailmapanga laenuprogrammist.
?Tallinnast Narva sõitjad peavad varuma täiendavalt aega oma 30?45 minutit,? ütles maanteeameti europrogrammide osakonna juhataja kohusetäitja Urmas Konsap. ?Pärnusse jõudmiseks peab varuma 30 minutit lisaaega.?
Tööd Tallinna?Pärnu maanteel läksid lahti eile, Narva maanteel alustati juba mõned nädalad tagasi. Tööde arvestuslik lõppkuupäev on 31. august.
Lähima paari aasta maanteeremondi põhiprioriteetideks ongi olemasolevate maanteede hädavajalik hooldus ja põhimaanteede remont. Alles seejärel tulevad maanteeametis kõne alla teekatete säilitamine, tugi- ja kõrvalmaanteede remont ning kruusateede katete ehitus.
?Kruusateed hooldada on odavam kui väga tugevasti amortiseerunud asfaltkatet,? ütles eilsel pressikonverentsil maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus. ?Kui raha on vähe, siis pole õige, et teeme ainult 10?15 kilomeetrit väga korralikku remonti,? lausus Sõrmus, tõdedes samas, et põhimaanteede osas liiguvad asjad paremuse poole, sest nende keskmine vanus on viimaste aastate jooksul vähenenud. ?See on eelkõige seotud Euroopa Liidu rahaga ja Maailmapanga laenulepingutega.?
Kokku on sel aastal maanteeameti eelarves riigimaanteede remondiks ette nähtud umbes 2 miljardit krooni, millest peaaegu pool kulub põhimaanteede ehitusele ja remondile.