Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aprill püstitas automüügirekordi

    Senised automüügi rekordid pärinevad 2002. aastast, mil aprillis ja mais müüdi Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) andmeil vastavalt 1661 ja 1578 uut sõiduautot. Kui n-ö tavalistel aastatel kasvab autode müük hüppeliselt mais, siis tänavu toimus hüpe juba märtsis, mil AMTELi andmeil müüdi 1453 uut sõiduautot.
    Automarkidest müüdi aprillis kõige rohkem Toyotasid, 163 tükki.
    ?Nagu rahvas ostis kokku soola, nii osteti ka autosid,? ütles AMTELi juht Jaak Uudla aprilli sõiduautode müügi tulemusi kommenteerides. ?Samas selline müük oli oodatav, sest teada ju on, et väljastpoolt ELi toodavatele autodele lisandub maist alates tollimaks.?
    Uudla hinnangul võib uute sõiduautode müük kõrgel püsida ka mais, sest automüüjatel on laod täis.
    Toyota Balticu marketingidirektori Üllar Lanno sõnul suurendas autode müüki lisaks kõhedaks tegevale 1. maile ka väga tihe konkurents ning palju konkureerivaid pakkumisi, samuti palju uusi mudeleid. ?Lätis-Leedus oli rabamine veelgi suurem kui meil siin,? ütles Lanno.
    Olulist müügilangust Lanno lähema paari kuu jooksul ei karda, kuna automüüjad on endale soetanud korralikud varud.
    ?See on küll võimas tulemus,? ütles Opeleid ja Chevrolet?sid müüva ASi Viking Motors müügidirektor Tiit Mägi tänavuse aprilli automüüginumbrit kuuldes. ?Kindlasti on sellise suure müügi üheks põhjuseks ka see, et inimesed kartsid hinnatõusu alates maist.?
    Sõiduauto mudelitest oli aprillis müüdavaim Opel Meriva, mida müüdi 103 tükki. Mägi sõnul osteti Opel Merivat tõesti väga hästi ning üheks põhjuseks oli teadmine, et mais need autod kallinevad. ?Auto standardvarustusse lisanduvad ABS-pidurid ning see lisab auto hinnale 7?8 protsenti,? ütles Mägi. ?Et Merivate hinnatõus oli ette teada, siis neid autosid meil laos praegu pole.?
    Tulevased hinnamuutused olid ka põhjuseks, miks samuti Viking Motorsi müüdavad Chevrolet?d eriti kaubaks ei läinud. ?Euroopa autodiilerid on hinnatõusu eel omal laod neid autosid täis ostnud ning meile lihtsalt ei jätku neid,? ütles Mägi.
    Mazdade müüja ASi Esma Auto müügidirektori Hindrek Männiku sõnul oli kartus, et autod kallinevad mais, kindlasti üks põhjus, miks müük oli nii aktiivne. ?Palju andis juurde ka nüüdseks tavaliseks muutunud süsteem, et uute autode müüja ostab kliendilt tagasi tema kasutatud auto,? rääkis Männik.
    Ka Männik pidas loogiliseks, et autode müügis ei tule lähiajal mingit väga suurt tagasilangust. ?Varud on müüjatel ikka kolossaalsed,? ütles Männik. ?Juunis-juulis võib ennustada ka hinnarallit, sest varud tuleb ju maha müüa.?
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.