Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aprill püstitas automüügirekordi
Senised automüügi rekordid pärinevad 2002. aastast, mil aprillis ja mais müüdi Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) andmeil vastavalt 1661 ja 1578 uut sõiduautot. Kui n-ö tavalistel aastatel kasvab autode müük hüppeliselt mais, siis tänavu toimus hüpe juba märtsis, mil AMTELi andmeil müüdi 1453 uut sõiduautot.
Automarkidest müüdi aprillis kõige rohkem Toyotasid, 163 tükki.
?Nagu rahvas ostis kokku soola, nii osteti ka autosid,? ütles AMTELi juht Jaak Uudla aprilli sõiduautode müügi tulemusi kommenteerides. ?Samas selline müük oli oodatav, sest teada ju on, et väljastpoolt ELi toodavatele autodele lisandub maist alates tollimaks.?
Uudla hinnangul võib uute sõiduautode müük kõrgel püsida ka mais, sest automüüjatel on laod täis.
Toyota Balticu marketingidirektori Üllar Lanno sõnul suurendas autode müüki lisaks kõhedaks tegevale 1. maile ka väga tihe konkurents ning palju konkureerivaid pakkumisi, samuti palju uusi mudeleid. ?Lätis-Leedus oli rabamine veelgi suurem kui meil siin,? ütles Lanno.
Olulist müügilangust Lanno lähema paari kuu jooksul ei karda, kuna automüüjad on endale soetanud korralikud varud.
?See on küll võimas tulemus,? ütles Opeleid ja Chevrolet?sid müüva ASi Viking Motors müügidirektor Tiit Mägi tänavuse aprilli automüüginumbrit kuuldes. ?Kindlasti on sellise suure müügi üheks põhjuseks ka see, et inimesed kartsid hinnatõusu alates maist.?
Sõiduauto mudelitest oli aprillis müüdavaim Opel Meriva, mida müüdi 103 tükki. Mägi sõnul osteti Opel Merivat tõesti väga hästi ning üheks põhjuseks oli teadmine, et mais need autod kallinevad. ?Auto standardvarustusse lisanduvad ABS-pidurid ning see lisab auto hinnale 7?8 protsenti,? ütles Mägi. ?Et Merivate hinnatõus oli ette teada, siis neid autosid meil laos praegu pole.?
Tulevased hinnamuutused olid ka põhjuseks, miks samuti Viking Motorsi müüdavad Chevrolet?d eriti kaubaks ei läinud. ?Euroopa autodiilerid on hinnatõusu eel omal laod neid autosid täis ostnud ning meile lihtsalt ei jätku neid,? ütles Mägi.
Mazdade müüja ASi Esma Auto müügidirektori Hindrek Männiku sõnul oli kartus, et autod kallinevad mais, kindlasti üks põhjus, miks müük oli nii aktiivne. ?Palju andis juurde ka nüüdseks tavaliseks muutunud süsteem, et uute autode müüja ostab kliendilt tagasi tema kasutatud auto,? rääkis Männik.
Ka Männik pidas loogiliseks, et autode müügis ei tule lähiajal mingit väga suurt tagasilangust. ?Varud on müüjatel ikka kolossaalsed,? ütles Männik. ?Juunis-juulis võib ennustada ka hinnarallit, sest varud tuleb ju maha müüa.?