Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autokaubamaja rajamine ülikulukas

    Sügisel muutub uute autode kaubandus ELi liikmesriikide vahel vabaks ning räägitakse n-ö autokaubamajade tekkest, kus müügil palju erinevaid uusi automarke. Automüüjate hinnangul on selline stsenaarium üsna vähetõenäoline, sest ka autokaubamajadele kehtivad kõik needsamad reeglid, mida peavad praegu täitma ametlikud esindused.
    Eriti hästi tunneb euronõudmisi omal nahal AS Info-Auto, mis esindab nelja automarki: Fordi, Volvot, Land Roverit ja Jaguari. ?Seda, et lähemal ajal Eestis massiliselt autokaubamajade taolisi moodustisi tekkida võiks, ei julge küll prognoosida,? tunnistab ASi Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu, kelle sõnutsi on põhjuseid selleks mitu: esiteks müügiruumide vastavus tehasestandarditele, teiseks teeninduse või lepingulise teenindaja olemasolu ja kolmandaks tasuvus.
    ?Autokaupluse-firmaesinduse avamiseks ei piisa mõnesajast ruutmeetrist plaaditud põrandaga kaubanduspinnast ja hulgast agarast autohuvilisest müügipersonalist,? lausub Lillipuu ja lisab, et tootjapoolsed müügikeskkonnale esitatud standardid kirjutavad ette kõige väiksemate detailideni selle, kui suur peab müügipind olema, milline peab see pind välja nägema, kuidas peab olema sisustatud konkreetse margi müügisaal, erinevad abiruumid, samuti hoone ja krunt tervikuna, milline on müügisaalis eksponeeritavate ja proovisõiduks kasutatavate sõidukite kohustuslik hulk ja nomenklatuur, kuidas peab toimuma müügiprotsess ja milline väljaõpe peab olema personalil.
    Kui autokaubamajal puudub teenindus kohapeal, peab tal olema leping autotootja volitatud margiteenindusega. Samas puudub volitatud margiteenindusel kohustus selline leping autokaubamajaga sõlmida. Siiamaani on margiteenindused valdavalt volitatud autoesinduste juures, kes on planeerinud teenindusvõimsuse vastavalt enda müüdavale autode hulgale ning seetõttu ei pruugi lisanduv töömaht üle jõu käia. Jäävad üle autotootja poolt volitatud eraldi remonditöökojad, mida senini pole tekkinud, sest ka siin kerkib küsimus suuremahulistest investeeringutest.
    ?Muidugi ei välista see täielikult võimalust, et ELiga liitumise järel võib teatud hulk halli äri ajavaid tegelasi üritada siinsel turul tolmu üles keerutada ning n-ö uut moodi autoäri loosungite all rahvast lollitada,? nentis Lillipuu.
    Eestis Mercedes-Benzi, Chryslerit, Jeep?i ja Mitsubishit esindav AS Silberauto avas hiljuti Tartus Eesti esimese auditeeritud autokaubamaja, kus müügil korraga neli marki.
    ?Kõigi nüansside tehaste etteantud tingimustega vastavusse viimine läks meil Tartu autokaubamajas maksma üle 40 miljoni krooni, ehk keskmiselt 10-15 miljonit krooni iga margi kohta,? tunnistab ASi Silberauto PR-juht Raivo Murde.
    Vähe sellest, et tehased näevad ette näiteks erinevate reklaamsiltide asukohad, mõõdud jms, peavad kõik ametlikud müüjad tellima need sildid ka ühest ja samast reklaamibüroost, mis asub näiteks Prantsusmaal. Vaatamata sellele, et ka kohalikud reklaamifirmad suudaksid needsamad asjad sama hästi valmis teha ja seda märksa odavamalt.
    Tehaste nõudmised laskuvad Murde sõnul juba selliste detailideni, mis määravad näiteks sentimeetri täpsusega ära autode vahe salongis, rääkimata nende arvust, firma e-posti kirjastiili, mööblistiili ja -tootja (mis reeglina asub kusagil Lääne-Euroopas ja mille toodang maksab meie mõistes väga palju) jms.
    ?Neid nõudmisi jagub kümnetele lehekülgedele ja nende täitmine on vägagi kulukas,? nendib Murde.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.