Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlaste viis lemmikut ostetuimast autoklassist

    Mazda3 juhikoht on üks mugavamaid kõnealuste seas. Istet saab liigutada üles-alla, samuti liigub rool nii sisse-välja kui ka üles-alla. Paremale käele on keskkonsoolis käetugi, ka vasak käsi istub ukseõnaruses hästi. Autost sisse-välja käimine on muretu, roolisammas ei sega.
    Tagaistmel on suuremal mehel juba pisut kitsas. Põlveruumi on napilt sentimeetri jagu, autost väljumisel on ka jalalabadele vähe ruumi: ukseposti ja tagaistme vahe on vaid 25 cm. Seevastu on enamikul Mazda3 varustusvariantidel tagaistme keskel käetugi ja kui kord juba tagaistmel oled, siis lausa ebamugav ka ei hakka.
    Ehkki kirjade järgi on suurima pagasiruumiga selles viisikus Honda Civic, ei jää tegelikkuses Mazda3 talle kuigivõrd alla. Vahe tuleb sellest, kas autotootja arvestab pagasiruumi mahuks kogu mahutavuse kuni laeni või kuni aknani ehk sinna, kus on pagasiruumi kate. Mazda3 pagasiruumi põhi on 2 cm pikem kui Civicul, laius on sama, kuid Mazda3 põhi on erinevalt Civicust ilma ühegi ?mügarikuta? ehk ühtlane kogu ulatuses. Ka üleval katte kohal on Mazda3 pakiruum kõikide seast pikim, küll aga on tema kõrgus põhjast katteni 5 cm väiksem kui Civicul.
    Istmete kokkupakkimine käib ühe liigutusega, ei mingit peatugede eemaldamist ega istmepadja ülestõstmist. Moodustuv põrand võimaldab vedada kuni 1,5 meetri pikkuseid asju, kui diagonaali sättida, siis veel pikemaidki. Kuna istmepadi jääb oma kohale, tuleb lõivu maksta kõrguses ? vahe põrandast laeni on väikseim võrreldavast viisikust. Samuti on Mazda3 tagaluugi ülaserva ja põranda vahe väikseim, teisisõnu saab temaga vedada vaid kuni 76 cm kõrguseid esemeid, samas näiteks VW Golf mahutab ära ka kuni 85 cm kõrguse eseme.
    Pagasiruumi põhi on Mazda3-l topelt, esmalt vaatab vastu laekaid täis plastikriiul, alles seejärel ilmub nähtavale tagavararatas. Paraku küll mitte enam täismõõdus, vaid nn võrriratas.
    + Rooli saab liigutada sisse-välja
    + Üks suurimaid pagasiruume istmed üleval asendis, samuti üks pikemaid, kui istmed on all+ Tagaistmete kokkupakkimine käib ühe liigutusega
    - Tagaistmele ronimine pisut ebamugav ukseposti ja tagaistme kitsa vahe tõttu
    - Madalaim kaubaruum istmed all asendis
    Juhikoht on Corollal mugav, ehkki rooli saab liigutada vaid üles-alla. Keskkonsoolis on käetugi ja ka vasak käsi sobitub hästi ukseõnarusse. Käigukang istub pihku täpselt ning sobiva sõiduasendi leidmine ei ole probleem. Tõrge tekib autost väljumisel, sest roolisammas jääb paremale põlvele häirivalt ette, lükka jalga nii sirgeks, kui vähegi annab.
    Tagaistmel on põlveruumi ca 6 sentimeetri jagu ja ka ukseposti ning istme vahel on laiust piisavalt, et mugavalt sisse-välja käia. Laeni on pearuumi samuti mitme sentimeetri jagu.
    Pagasiruum on istmed üleval asendis Corollal üks pisemaid, mahutades kuni pagasiruumi katteni 289 l. Mitmed autotootjad toovad veel välja pagasiruumi mahu kuni laeni, mistõttu jääb Corolla pagasiruumi maht tehnoandmetes eriti mannetuks. Tegelikkuses pole asi siiski nii hull. Tehniliste andmete järgi suurima pagasiruumiga Honda Civicu pakiruumiga võrreldes on Corolla pakiruumi põhi lühem ja kitsam vaid 2 cm, küll aga on ta 9 cm lühem üleval pakiruumi katte juures, sest Corolla tagaosa on laugem kui Civicul.
    Tagaistme seljatugede allalaskmiseks peab Corollal peatoed eemaldama, moodustuva pagasiruumi põhja pikkus on 140 cm, mis on koos Renault Megane?iga selle viisiku väikseim. Seevastu annab moodustuv ühtlaselt sile põrand Corollale kõrgeima kaubaruumi tagaistmete kohal. Pisut segavad Corolla tagaosas asuvad amordikannud, mis moodustavad 9 × 13 cm suurused mügarikud. Pagasiruumi põhja all on täismõõdus varuratas ning kohad võtmete jms hoidmiseks.
    + Juhil on keskkonsoolis käetugi
    + Tagaistmete seljatoed alla lastes moodustub sile kaubaruum, mis on tagaistmete kohal kõrgeim+ Tagaistmel lahedalt ruumi ka suuremat kasvu inimesele
    - Väikseim pagasiruum istmed üleval asendis
    - Rooli tagant väljumist segab roolisammas- Istmete kokkupakkimisel peab eemaldama kaks peatuge
    Juhikoht on Honda Civicul küll stiilse välimusega, kuid ergonoomilisus jätab soovida. Rooli sisse-välja liigutada ei saa ning pedaalide ja rooli vahe on suhteliselt väike. Suuremat kasvu inimesel on selle tõttu põlv tihedalt roolisamba ja keskkonsooli vahele surutud. Samuti puudub tal standardis tugi paremale käele, ehkki see on seda enam vajalik, et käigukang ei asu põrandas, vaid kõrgemal keskkonsoolis.
    Seevastu tagaistujatel on Civicus vastupidiselt mugavam olemine kui mis tahes teises võrreldud autos. Põlveruumi on koguni 10 cm jagu, põrand on sile ning ka kolmekesi saab end tagaistmel mugavalt tunda. Ja erinevalt juhikohast on tagaistujatel käetugi täiesti olemas. Autosse sisse-välja käimine on mugav ja nii pole midagi imestada, et paljud Tallinna taksojuhid just sedasorti autot reisijate vedamiseks kasutavad.
    Pagasiruum on tehniliste andmete järgi Civicul suurim, kuid vahe Mazda3ga seisneb üksnes selles, et ta on pisut kõrgem. Raske öelda, mitu liitrit täpselt 5 cm lisakõrgust Civicule annab, kuid kindlasti mitte 70 liitrit, sest pikkuses jääb ta Mazda3-le alla nii ülevalt kui alt.
    Tagaistmete seljatugede allalaskmisel tuleb Civicul samuti peatoed eemaldada ja istmepadjad üles tõsta. Moodustuv kaubaruum on 146 cm pikkune, põrand on küll enam-vähem tasapinnaline, vaid tagaistmete kohal on kõrgem mügarik, mis näiteks matkal olles teeb autos magamise üsna ebamugavaks.
    Millega Civic veel ebameeldivalt üllatab, on pagasiruumi põhi, milleks on vaid tükk Soome pappi tagavararatta süvendi kohal. Päris kindlasti ei kannata see välja raskemat kaupa (eriti kui peaks veel niiskust saama). Tagavararatas ise on sellel isendil väike ?võrriratas?, kuid vähemalt silma järgi tundub, et süvendisse mahub ära ka täismõõdus ratas. Aga ei mingeid laekaid ega panipaiku ning kogu viimistlus jätab üsna õnnetu mulje.
    + Tagaistujatel kõige rohkem ruumi
    + Üks mahukamaid pagasiruume
    - Juhikoha ergonoomilisus
    - Pagasiruumi põhi nõrgast materjalist, viimistlus jätab soovida
    Renault Megane?i juhikoht on oma ergonoomilisuselt võrreldav Mazda3 omaga. Rooli saab liigutada ka sisse-välja, juhiistme kõrgust saab reguleerida, juhile on käetugi kõikides varustusastmetes jne. Esimese hooga on veidi harjumatud istmete liigutamise juhthoovad, millest vasakpoolne liigutab istet edasi-tagasi, parempoolne aga seljatuge. Kui oleks vastupidi, oleks loogilisem. Aga inimesele, kes selle auto ostab, ei saa see mingiks probleemiks.
    Megane?i tagaistmel tunneb täismõõtu meesterahvas aga end üsna ebamugavalt. Põlveruumi sisuliselt polegi ja ehkki esiiste on täpselt sellises asendis nagu kõikidel teistel, tundub ta kuidagi eriti taga olevat ning et väljumisel jalga esiistme alt kätte saada, tuleb parasjagu ponnistada.
    Ehkki viieukselise Megane?i välimus eeldab, et ega seal õiget pakiruumi olla saagi, on see tegelikkuses täiesti arvestatav. Pikkuselt on ta istmed üleval asendis tõesti üks lühemaid, kuid seevastu on ta kõige laiem ning kõrguselt kuni katteni jääb ta mõne sentimeetri jagu alla vaid Golfile, olles isegi kõrgem kui Honda Civicu oma.
    Tagaistme seljatugede allalaskmiseks peab istmepadjad üles tõstma, kuid patjade pea olematu polsterdus põhja all ei mõju küll kuigi esteetilisena. Peatugesid ei pea ära võtma, sest need saab seljatugede sisse suruda. Küll aga on Megane ainus selles valikus, mille seljatuge ei saa maha enne, kui pole esiistet ettepoole nihutanud.
    Moodustuv kaubaruum on sama pikk kui Corollal ja selle kõrgusele pole vähimatki ette heita. Kaubaruumi põrand on tagaistmete kohal üsna järsu üleminekuga ja päris ühtlaselt siledat põrandat siit ei saa. Millega aga Megane teistele pikalt ära teeb, on pagasiruumi põhi. Tegemist on toekast materjalist topeltpõhjaga koos rohkete panipaikadega.
    + Juhikoht üks ergonoomilisemaid
    + Pagasiruumi põhja alune kõige paremini ära kasutatud+ Tagaistmetel praktilise lahendusega peatoed, mida ei pea eemaldama
    - Tagaistmel kõige kitsam
    - Tagaistme põhja viimistlus jätab soovida- Tagaistme seljatoe allalaskmiseks peab esiistet ettepoole liigutama
    VW kontserni autode juhikoha ergonoomilisus on teada-tuntud. Iste liigub üles-alla koguni nii suures ulatuses, et sobiva istumisasendi leidmiseks peab istet tagasi ülespoole kergitama, mis on selle autoklassi puhul suurele mehele suisa haruldus. Rool liigub ka sisse-välja ja ainsaks miinuseks siin on parema käetoe puudumine juhikohal. Juhikohale sisenemisel pisut häirib roolisammas, aga jalga ettepoole sirutades ei ole ta suisa segav nähtus.
    Tagaistmel on põlveruumi 3 cm jagu ning ukseposti ja istme vaheline kaugus ulatub üle 30 cm, mis on üks laiemaid selles valikus. Teisisõnu, Golfi sisse-välja käimine on üks mugavamaid.
    Golfi pagasiruum on istmed üleval asendis kõige kõrgem ja pikkuselt sama, mis Mazda3-l, ehk selles valikus üks pikimatest. Pakiruumi pikkus katte kohal jääb alla vaid Mazda3-le, samal ajal on Golfi pakiruum sentimeetri jagu Mazda omast laiem.
    Nagu ka Mazdal, nii on ka Golfi tagaistmete allalaskmine ühe liigutuse küsimus, istmepatju üles tõstma ei pea. Samas on moodustuv kaubaruum Mazdal siledam, Golfil jäävad allalastud seljatoed üsna vildakasse asendisse ning seljatugede kohal on kaubaruumi põrandal ca 8 cm kõrgune üleminek. Meeldiv on, et pakiruum on ühtlase laiusega ning luugi ülaserva ja pakiruumi põhja vaheline kõrgus on selle valiku suurim. Veel on Golfi eripäraks kõige kõrgem pakiruumi serv.
    Korralikust materjalist pagasiruumi põhja all on Golfil tagavararatta asemel spetsiaalne süvendeid sisaldav rõngas, kus muu hulgas asuvad rehvi täitmiseks mõeldud abivahendid. Selle asemele saab aga soovi korral paigaldada ka väikese varuratta.
    + Juhiistmel ja roolil palju reguleerimisvõimalusi
    + Tagareisijatel sisenemine ja väljumine mugav+ Tagaistmete kvaliteetne viimistlus+ Kõrgeim ja üks mahukamaid pakiruume
    - Allalastud tagaistmed jäävad liiga viltusesse asendisse ja kaubaruumi põrand on järskude üleminekutega
    - Juhikohal puudub käetugi
    Oma väike-keskauto, mida mujal maailmas tuntakse eeskätt kompaktklassi nime all, on pea igal autotootjal. Just see klassi autosid on müüdud enim, sest nad on kõige praktilisemad. Väike-keskauto on taskukohane, samas üsna ruumikas, ökonoomne ja temaga võib lisaks igapäevasele töölkäimisele ka reisile või suvilasse sõita. Just seetõttu on ka Eestis hakatud eelistama luukpäramudeleid ning senine sedaanilembus on hakanud alla jääma praktilisele meelelaadile.
    Erinevaid luukpäraga väike-keskautosid on Eestis müügil ligi paarkümmend, kuid kõiki neid võrrelda ei võimalda lihtsalt lehepind. Otsustasime võtta vaatluse alla nn TOP 5 ehk viis müüduimat autot väike-keskautode seas. Sestap jäid kahjuks välja sellised menumudelid nagu Nissan Almera, Peugeot 307 ja Ford Focus, mida on samuti tänavu müüdud üle poolesaja.
    Äripäev võttis nõuks uurida, kuivõrd väike-keskauto sobib ainsaks autoks noorele perele, ja võrdles, kuidas sinna sisse mahub üle 180 cm pikkune pereisa (nii esi- kui ka tagaistmele), kui mugav on pereemal suvilasse sõites tagaistmeid kokku pakkida, kui suur kaubaruum moodustub jms.
    Testi alustasime esiistmelt, kus sai iste ja rool pikale mehele sobivalt paika sätitud, vaatasime, kui tihkelt käib väljudes jalg vastu roolisammast või sõiduasendis vastu keskkonsooli. Seejärel istusime juhi taha tagaistmele ja mõõtsime põlveruumi ning seda, kui palju on ruumi keskmise ukseposti ja tagaistme vahel (et nr 46 jalg vaevata välja mahuks). Siis juba asusime istmeid kokku pakkima, jälgisime, kas peatugi tuleb eemaldada või mitte, kas istmepadi tuleb eelnevalt üles tõsta või ei, mõõtsime ära kaubaruumi pikkuse jne, jne.
    Näiteks selgus, et müüduimas väike-keskautos, Toyota Corollas, on suuremat kasvu inimesel juhikohal täiesti mugav hoolimata sellest, et rooli ei saa pikisuunas liigutada, kuid rooli tagant väljasaamisega on tükk tegu. Roolisammas jääb väljudes lihtsalt paremale põlvele ette, jalg tuleb lükata nii sirgeks kui vähegi võimalik. Samas pole Corolla tagaistmele sisse-välja käimisel vähimatki probleemi ja ka põlveruumi on täiesti lahedalt.
    Honda Civic on aga tagaistme ruumikuselt võrreldav suisa limusiiniga, kuid juhikoha ergonoomilisus on teistega võrreldes tagasihoidlikum.
    Pisut sõltus ruumikus tagaistmel ka sellest, kas autol sai rooli sisse-välja liigutada või mitte. Neil mudelitel, millel see oli võimalik, sai juhiistet tahapoole lastes tekitada mugavaim sõiduasend. Kui seda võimalust polnud, tuli leida kompromiss kõverdatud põlvede arvel, mis aga tagaistujatele veidi enam ruumi jättis.
    Tagaistmeid on kõige mugavam kokku pakkida Mazda3-l ja Volkswagen Golfil, millel ei pea istmepatju üles tõstma ega peatugesid eemaldama. Piisab ühest liigutusest. Moodustuva kaubaruumi kõrgus selle tõttu küll pisut kannatab, olles mõlemal ca 10 cm väiksem kui teistel mudelitel, kuid samas hoiab see kokku sama palju sentimeetreid pikkuses, ehk mõlema autoga saab vedada kuni 1,5 meetri pikkuseid asju.
    Igal autol on omad plussid ja miinused ning teadlikult ei hakanud me koostama mingit edetabelit. Auto soetamine on juba kord rohkem emotsionaalne tegevus, kus praktilisus sageli teisejärguline.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.