Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroliit pole koll

    Euroopa Liiduga kaasnenud automüüki puudutavad seadused olid esmapilgul üsna ehmatamapanevad, kuid Äripäeva hinnangul pole asi kaugeltki nii hull.
    Sisuliselt ainus negatiivne nähtus on 1. maist kehtima hakanud aktsiis väljaspool Euroopat toodetud autodele. Kuid siingi on paljuski tehtud sääsest elevant. Võtame näiteks kümme Eestis enimmüüdud autot. Nende seas on vaid Mazda6 ja Mazda3 need, mida ei toodeta Euroopas. Nende mõlema hind jäi aga samaks, seega sisuliselt ei puuduta see seadus eestlaste lemmikautosid üldse.
    Laiatarbesõidukite seas puudutab aktsiis peaasjalikult vaid Korea autosid. Nende hind on aga suhteliselt madal ning ega keegi autofirmade kasumit aktsiisiga maksusta. Teisisõnu, aktsiisi võetakse sissseostuhinnalt, mis on oluliselt madalam kui see, mida ostja autokaupluses näeb. Teiseks on konkurents turul jätkuvalt tihe ning suurem jagu müüjaid on sunnitud osa aktsiisit oma marginaali arvele kirjutama. Seega võib selliste autode juures rääkida reaalselt 5000?7000 krooni suurusest hinnatõusust, mis on sama suur summa, kui jooksule uutele rehvidele kulub.
    Tõsi, ka mõned Jaapanis toodetud kallimad maasturid on sunnitud hinnatõusuga kaasa minema, kuid nende osa automüügis on suhteliselt väike ning kes sellist autot osta tahab, see teeb seda nii ehk naa. Autoturgu tervikuna see seadus igatahes ei mõjuta.
    Märksa enam võib ELi saabumises näha positiivset. Võib julgelt öelda, et Eesti autosalongid on Euroopa ühed moodsamad ning eestlastele omase püüdlikkusega on siinsed firmad täitnud miljoneid kroone kulutades kõik etteantud reeglid. Hoopis suurem probleem on euronõuetega Lääne-Euroopas, kus aastakümneid tegutsenud automüüja peab ühtäkki hakkama investeerima asjadesse, milleta ta siiani edukalt hakkama on saanud. Selge see, et ta ei tee seda kuigi suure rõõmuga.
    Peamine kasu meie autoostjatele lisaks mugavatele ja moodsatele autosalongidele on aga tihenev konkurents. Ehkki grupierandi määrus ei sea enam piire territooriumile ja igaüks võib teoreetiliselt müüa kus tahes, näeb enamik tootjaid siiski iga piirkonna jaoks ette kindla arvu esindajaid vastavalt reaalsele turumahule. Et kõik esindused suudaksid end normaalselt ära majandada ja et iga klient saaks selles piirkonnas korralikult teenindatud. See tähendab aga, et kui üks müüjatest ei peaks mingil põhjusel hakkama saama, on kohe keegi teine, kust iganes pärit ja kordi paksema rahakotiga müüja valmis tema kohta endale haarama. Klientide poolehoiu võitmise nimel läheb tõsiseks rabelemiseks ja sellest võidab ei keegi muu kui meie autoostja.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.