Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pesuvõimalusi on erinevaid

    Käsipesula eeliseks võib pidada seda, et autot peseb inimene, kes näeb ja puhastab just need piirkonnad, mis vajavad erilist tähelepanu.
    Seega võib autoomanik peaaegu alati kindel olla, et ta saab puhta auto. Käsipesula miinuseks võib pidada pikka pesemisele kuluvat aega ja olenevalt pesu põhjalikkusest keskmisest kõrgemat hinda. Keskmiselt kulub pesemisele 20?30 minutit, kuid kui soovitakse autolt eemaldada asfaldi- ehk bituumeniplekke ning teha sisepuhastust või teisi protseduure, kulub selleks märgatavalt rohkem aega. Lisaks pakutakse käsipesulais muidugi rohkelt lisateenuseid, nagu sisepuhastus, mootoripesu, vahatamine, poleerimine.
    Tavalise autopesu hind erinevates käsipesulates on 80?200 krooni, maasturi ja väikebussi pesemisel lisatakse hinnale keskmiselt 50 krooni. Erinevates gaaraazides tehakse ka üsna odavalt aga siin tekib küsimus, kuidas see on võimalik? Eeskätt juhul, kui puudub heitvete puhastussüsteem ning pesuvedelik koos kemikaalide läheb otse linna kanalisatsiooni või settekaevudesse.
    Nagu nimigi ütleb, peseb autot masin ja kõik ettemääratud pesuoperatsioonid (leotus, pesu, vahatamine, kuivatus) toimuvad automaatselt. Masinpesulad jagunevad just pesemismeetodi poolest kaheks, ehk siis harja- ja laserpesulateks. Need mõlemad omakorda jagunevad portaalpesulateks ja konveierpesulateks ehk pesutänava tüüpi pesulateks.
    Pesuoperatsioone tehakse seisvale autole ja pesemine toimub survestatud veejugadega. Laserpesula eeliseks harjapesula ees võib pidada seda, et puudub otsene kontakt auto pinnaga. Talvisel mustemal perioodil toimib aga harjapesula võrreldes laserpesulaga paremini, kuna hari pühib mustuse paremini lahti, kui seda teeb veejuga.
    Portaalpesula nõrgemaks küljeks võib pidada vähest jõudlust, kuna iga auto pesemiseks kulub keskmiselt 8 minutit ja põhjalikuma pesuprogrammi puhul veelgi rohkem.
    Kõiki pesuoperatsioone (leotus, survepesu, harjapesu, loputus, vahatamine, kuivatus) tehakse seisvale autole.
    Pesemine toimub pöörlevate harjadega, mis liiguvad ühtlaselt mööda auto pindu. Pesuseadmed liiguvad ümber auto niikaua, kuni kõik eelpool nimetatud toimingud on teostatud.
    Seda tüüpi autopesulas toimuvad pesemise operatsioonid (leotus, survepesu, harjapesu, loputus, vahatamine, kuivatus) liikuval konveieril.
    Auto liigub ühtlase kiirusega konveieril ning läbib kõik eelpool nimetatud operatsioonid järjestikku. Pesemist sooritavad pöörlevad harjad, mille vahelt auto konveierit mööda ühtlasel kiirusel läbi sõidutatakse.
    Pesemine toimub nagu harjadega pesutänaval, kuid harjade asemel töötavad auto ümber survestatud veejoad.
    Pesutänava eeliseks on suur jõudlus ehk iga järgnev auto saab pesulasse siseneda keskmiselt kahe minuti möödudes. Ühe auto pesutsükkel kestab keskmiselt viis minutit ja neile, kellel on aeg eriti kõrgelt hinnas, on selline variant üsna mugav.
    Masinpesulates maksab autopesu sõltuvalt teenuse liigist 75?130 krooni.
    Autor: Tanel Tark
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.