Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Riiga Baltikumi autode ringrajaspordihooaega avama
Hooaja jooksul, mis vältab sedapuhku maist septembri lõpuni, leiab aset 11 etappi neljas erinevas riigis ? Eestis, Lätis, Leedus, Soomes ja Venemaal. Arvestust peetakse Baltimaades peamiselt kahele suuremale tiitlivõidule ? need on Baltimaade meistritiitel ja Läänemere karika võitja. Lisaks on veel Eesti-siseselt ees ootamas Eesti lahtised meistrivõistlused, kus võivad soovi korral kaasa lüüa ka kõik välisvõistlejad, sellest tulenevalt võib nii mitmeski võistluklassis rajal näha vägagi rahvusvahelist seltskonda ? eestlasi, lätlasi, leedulasi, soomlasi ning ka venelasi.
Võistlusklasse, milles paremaid piloote selgitama hakatakse, on eelseisval hooajal kokku koguni kuus ? Vormel Baltic, Gislaved Golf 1600, Schenker B 2000, Super 1600, Yaris Cup ja Hansa Leasing Baltic GT. Esmapilgul küllaltki suures klassidevalimis on korraga stardijoonel olenevalt klassist kuni 20 võistlusmasinat, mis peaks omakorda tagama meeltköitva etenduse igaks osavõistluseks.
Algava hooaja peamisteks magnetiteks on kahtlemata eelkõige Vormel Balticu ja Hansa Leasing Baltic GT võistlusstardid, kuna just nendes klassides saab näha kõige rahvusvahelisemat seltskonda ning tihedaimat konkurentsi. Samuti on kahe eelpool mainitud klassi näol tegemist konkurentsitult kiireimate autodega Baltikumi ringradadel.
Vormel Balticu klassis on rajal eelmise aasta Balti meister Ramunas Capkauskas, algavaks hooajaks uue ja konkurentsivõimelise tehnika soetanud 2002. aasta Balti meister Jaak Pipar ning ka möödunud hooaegadel Soome vormel-3 meistrivõistlustel kihutanud Urmas Uusneem.
Hansa Leasing Baltic GT klassis on rajale oodata piloote kõikidest Balti ringrajaspordiga seotud riikidest ning hea õnne korral ka külalisvõistlejaid Rootsist ning mujalt Skandinaaviast.
Pealtvaatajatele peaks rajal toimuv võidusõit olema samuti vägagi köitev, kuna rajale toodavatest autodest on nii mitmedki Soome võistlejad stardis spetsiaalselt GT tingimuste järgi ehitatud projektautodega, mis nii väliselt kui ka oma sooritusvõimelt vägagi efektsed.
Eesti au on kiireimas võistlusklassis kaitsmas Tõnu Soomer, esimest hooaega uues võistlusklassis sõitev Saksa Auto AMK piloot Erki Lehiste ja taas kord võistlusautosse istuv Rain Pilve.
Eelseisva nädalavahetuse ajakava näeb ette, et laupäeva pärastlõunal saavad kõikides võistlusklassides toimuma kvalifikatsioonisõidud ning pühapäeval alates kella 12st algavad võistlusstardid. On oodata üle aastate ühe huvitavaima hooaja algust.
Autor: Keijo Kaasik