Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teravnenud konkurents hoiab Euroopas lennupiletid odavad

    Nii hoiatas Euroopa ühe suurema odavlennukompanii EasyJeti tegevjuht Ray Webster, kelle sõnul on praegune lennufirmade hinnapoliitika Euroopas ebarealistlik. Ryanairi ja EasyJeti ärimudeli edu ahvatleb aga järele tegema ning Euroopa Liidu laienemisega kasvab konkurents veelgi.
    ?Euroopas on täna juba 50 odavlennukompaniid, mõnel vaid 6?8 lennukit. Kõik tahavad olla nagu EasyJet ja Ryanair, aga neil pole mingit lootust. On juba hilja,? ütles Webster sel nädalal EasyJeti poolaastatulemusi avalikustades.
    Need olid aga oodatust kehvemad. Kahjum oli küll väiksem kui mullu ja reisijate arv kasvas 14%, kuid täituvus vähenes ja piletihinnad alanesid 5%. EasyJeti aktsia kukkus börsil seepeale viiendiku.
    Sarnase vabalanguse tegi aasta alguses EasyJeti põhikonkurendi Ryanairi aktsia, kui firma andis esimese kasumihoiatuse. Klientide hoidmiseks lubas Ryanair siis hindu veel kolmandiku võrra alandada. Survet hindadele ja teravat konkurentsi kordas Ryanair ka eilses pressiteates.
    Hindu on tugevalt kärpinud ka ELi uute liikmesriikide lennufirmad, sealhulgas Estonian Air, kellele 25 ELi liikme lennundusturu avanemine loob uue konkurentsiolukorra.
    Läti lennufirma Air Baltic näiteks on alandanud odavaimate ühe otsa piletite hinnad Euroopa sihtkohtadesse 780?1000 kroonini. Madalate hindadega püüab atraktiivsust välisinvestori kaasamiseks lisada ka Leedu Lietuvos Avialinijos, kes alandas ühe otsa pileti hinda Euroopa lendudel 700 kroonile. Sarnase hinnaga pakub Bloombergi teatel suvest Vilniusest lende Euroopasse Air Baltic.
    Ryanairi kõrval hakkas Belgia Charleroi lennuväljale lendama ka Poola esimene odavlennufirma Air Polonia ning sama plaanib Ungari Wizz Air. EasyJet omakorda on alustanud lende Ungarisse ja Sloveeniasse ning uusliikmete turust on huvitatud vähemalt tosinkond odavaid lende pakkuvat firmat, kirjutas WSJ.
    Tihenev konkurents ja ülepakkumine ? Londoni suunal näiteks on 38 miljonit odavat piletit ? tõrjub osa firmasid turult välja. Viimati lõpetas läinud nädalal lennud Duo Airways, pankrotti on läinud Soome Flying Finn, SAS Braathensi jõuline pealetung Norras viis kriisi firma Norske Norwegian, ajalehe Börsen teateil on raskusi ka Taani firmal Sterling. SASi enda odavate lendude firmale Snowflake on antud aastane katseaeg end õigustada.
    Samal ajal otsivad EasyJet ja Ryanair edumaa hoidmiseks uusi võimalusi. Potentsiaalne kokkuhoiu koht on lennujaamatasud, samuti pole välistatud, et reisijatel tuleb edaspidi oma kotid ise lennukisse viia.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.