Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Isiklik kutse mõjub alati kõige paremini

Christel Karits 10. mai 2004, 00:00

Enamik ettevõtetest kutsub oma töötajaid pidutsema e-kirja teel. Personalijuhid annavad informatsiooni siselehes ning intranetis on üleval foorum. Mõnel pool riputatakse kutsed ka stendidele. Vaatamata sellele jääb ikka hulk töötajaid peole saabumata. Suur osa puudumise põhjustest on subjektiivsed, kuid alati jääb õhku küsimus: ?Kas ma ei osanud õigesti kutsuda??

?Kui ettevõtte töötajad pole huvitatud firma enda üritusest, siis on firma suhteliselt haiges olukorras ja tuleks kogu sisekommunikatsioon üle vaadata,? ütleb Nägu ja Tegu OÜ juht Raul Kalev. Ta ei leia põhjust, miks ei peaks oma ettevõtte suvepäevadel osalema, kui kõik kinni makstakse. Iseasi on see, kui tuleb raha oma taskust välja käia. Siis tulevad mängu valikud.

?Kui juhtkond organiseerib ürituse, siis peaks ikka lähtuma töötajate huvidest,? toob Kalev ühe põhireegli peo õnnestumiseks. Nii saab kokku panna formaadi, mis enamikule huvi pakub. ?Kui pakkuda näiteks kolm päeva kestvat üritust, kuhu kohale sõidetakse rongiga, ööbimiseks mõeldud puhkekeskust pole juba aastaid renoveeritud ja õhtuseks teemaks on vestlus, kuidas tõsta firma tulemuslikkust, ning kõige selle eest tuleb maksta 1500 krooni, siis on kahtlane, et keegi töötajatest soovi avaldab,? peab ta tähtsaks õiget valikut.

Kõik e-kirjad ja kutsed töötavad hea abimehena. Kui firmas on sadakond töötajat, siis enamasti oma inimesi isikliku kutsega peole ei paluta. See läheks lihtsalt väga kalliks. ?Mõte puudub ka firma logoga kutsekaardi vahele eraldi konkreetse peokutsega lehe trükkimisel, sest see mõjuks samamoodi, kui üldine e-kiri,? ütleb Kalev. ?Ise olen võimalikult isikliku suhtlemise pooldaja.?

Kutsel peab olema vähemalt kaks emotsiooni: esiteks see, et inimene tunneks, et just tema on üritusele väga oodatud ja teiseks info selle kohta, millest ta üritusest loobudes ilma jääb. See on kõige lakoonilisemalt esitatud kava ja märge, et tulemas on sinu parimad sõbrad.

Kutse kingitusega jääb pigem üritusturunduse valdkonda, kuid miks ka mitte seda võimalust omaenda firma töötajate peal proovida. Mõistagi nõuab see suuremaid ressursse.

Siin peab arvestama sellega, et pole ühtki üritusturundusfirmat, kes asja lihtsalt ära teeks. Selline kutse peab andma üritusele lisaväärtust ja kandma endas sõnumit, muidu pole asjal mõtet. ?On ettevõtteid, mis tegelevad firmakingitustega. Kaupa saab kataloogist valida. Konseptsioon peab aga ikka endal olema,? selgitab Kalev. Ta toob näite, et suveürituse kutse juurde võib panna kõigile sobivad lõbusad päikeseprillid, mida kohale tulles kanda. ?Pärast prillide saamist hakkab kripeldama, et võtsin prillid ju vastu ja kuidas ma nüüd minemata jätan,? naerab ta. ?Muidugi tuleb korraldajal jälgida, et kaupa valides ta pakkuja juurest lisaks prillidele veel kaabu, seljakoti ja õngega ei lahkuks. See läheb lõpuks jube kalliks. Samas, naiste kollektiivis oleks ju lõbus kutse juurde õng anda.?

Kalev rõhutab, et eelkõige tuleb julgeda, mõelda, tahta ja teha. Asjal ei pruugigi olla materiaalset väärtust, kuid oluline on see, et inimene tunneb, et tema peale on mõeldud. ?Neile päikeseprillidele jääb emotsionaalne aura aegadeks. See oli see suvi, kui firma ei pidanud paljuks minule mõelda.?

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:41
Otsi:

Ava täpsem otsing