Ja siis ma olen nagu sangar...

Christel Karits 10. mai 2004, 00:00

?Ja siis ma olen nagu sangar seiklusfilmis,? laulab noor Ivo Linna ning seltskond tunneb end tõepoolest ühtse ja võitmatuna. Osatäitjate nimistu lõppeb 1200. numbriga. Just nii palju on Eesti Ühispangas töötajaid.

?See on nagu kõikide ise tegemistega, omadel vahvam vaadata kui võõrastel,? jääb Eesti Ühispanga sisekommunikatsiooni juht Kai-Riin Meri tagasihoidlikuks. Ometi ei oska ta nimetada ühtki teist firmat, mis on oma jõududega mängufilmi vändanud, kus tippjuhid töötajaid pidupäevadel oma bändiga lõbustavad, osad naiskolleegidest elukutseliste tantsijatega võrdselt kankaanis jalgu loobivad ning teised jälle jäähokinaiskonnas koduliigasse pürivad.

?Unistuste rannik? on olnud aga vaieldamtult üks erakordsemaid ettevõtmisi. Filmi tehti vaheaegadega ühtekokku kaks kuud, kuigi täis võttepäevi oli neist vaid kaks. Lugu algas stsenaariumi välja mõtlemisega, siis ?kohendati? inimesed rollidesse, tehti grimmiproovid ja pildistamise seansid ning lõpuks võeti loodu kaameraga üles.

?Filmis lõid kaasa kõik. Alustades telleritest ja lõpetades tippjuhtidega,? ütleb Kai-Riin Meri, et edu aluseks on teha tahtmine. ?Unistuste rannikus? sai autohjuhist firma boss ja panga presidendist autojuht. Ain Hanschmidt kehastas linateoses nafta?eigi limusiini juhti.

?Paljud ideed sünnivad juhuslikult,? ütleb Eesti Ühispanga kommunikatsiooni-spetsialist Marge Roosileht. ?Alguses teeb asi nalja ja siis saab naljast reaalsus.?

Omaette legendiks on saanud Eesti Ühispanga tantsutrupp Muchas Mamas Grandes. Algselt kuulus rühma kümmekond tüdrukut, nüüd on vastavalt vajadusele trupi suurus varieeruv. Tahtjatest puudust ei ole.

?Tüdrukud tahtsid teisi peol üllatada ja õppisid selgeks kankaani,? naerab Kai-Riin Meri. ?Nad tantsisid nii kiftilt, et keegi ei tundnud neid ära. Kui ära tabati, ei tahtnud ovatsioonid lõppeda.?

Selle aasta jaanuaris aga seadsid pankurid lati eriti kõrgele ja otsustasid oma firma aastavahetuse peol üles astuda numbritega maailmakuulsast muusikalist ?Cabaret?. Veerandtunnist kava aitas lavastada Royal Service?i loovjuht Mart Mikk.

?Prooviesinemine rollidesse valikuks toimus Eesti Muusikaakadeemias,? räägib Sally osatäitja Tiina Kukk. ?Rene Eespere saatis klaveril.?

?Inimesed käisid puhkuse ajast tantsuproovides. Üritasime ?Cabaret?d? saladuses hoida,? ütleb Marge Roosileht. Muidugi kroonis veerandtunnist etteastet tohutu menu.

?Ma ei saanud laulma hakata, sest publik plaksutas ja naeris,? meenutab Tiina Kukk etenduse algust. Ikka juhtub äpardusi. Tiina ei leidnud pimedas üles auku, kust lavale pääseb. ?Uskumatu! See oli nagu komöödiafilmis,? naerab ta.

Ikka ja jälle kostub rääkijate suust, et kõige aluseks on hea tahe ja väga lahe seltskond. Kui alguses tuli inimesi pehmeks rääkida, siis viimasel ajal on küsimus, keda võtta ja keda jätta. Õnneks jagub Ühispangas erinevaid inimesi. On neid, kes kuuluvad tuumikusse, neid, kes hea meelega kaasa teevad ja neid, kes pealtvaatamisest rõõmu tunnevad.

Ainult üks probleem on: tase ja ootused on muutunud nii kõrgeks, et ei teagi enam, millega üllatada.

Vastab Royal Service?i loovjuht Mart Mikk

Millise nipiga on õnnestunud pankurid panna filmis esinema ja muusikalis laulma?
Viis aastat kestnud koostöö on loonud meie vahele äärmiselt usalduslikud ja sõbralikud suhted. Kui filmi osatäitjate leidmisel tekkis veel mõningaid probleeme, siis muusikali tehes oli pigem probleem kõik soovijad lavale ära mahutada. Samas on tunduvalt kasvanud publiku ootused. Pigem seisab meie ees väljakutse mõelda tulevikus välja midagi sellist, millega nad nii lihtsalt hakkama ei saaks!

Kas EÜP on erand või saaksid teised firmad ka hea tahtmise korral hakkama?
Midagi võimatut etteantud ülesannetes esmapilgul otseselt ju ei olnud. Oluline kaal oli casting?ul ehk osatäitjate valikul, mis sündis tihedas koostöös pangaga. Siiski on selline ise-teha-tahtmine ning piiritu entusiasm omadused, mida ei kohta just kõikides firmades. Tähtis on ka eesmärk, mille tarvis selline projekt üldse ette võtta. Filmi tehnilise teostuse osas olid loomulikult mõned olulised võtmeküsimused, mille jätaksime pigem enda teada.

Kui palju selline tegevus tellijalt raha nõuab?
Inimene on suurim väärtus, mis tööandjal kasutada on. Sisekommunikatsioon on kujunemas uusimaks trendiks turunduses. Suurfirmade arvukad töötajad peavad aru saama, mille nimel tehakse igapäevaselt tihtipeale suuri pingutusi. Nende pingutuste motiveerimiseks ei ole ükski vahend liiga kallis. Juba ainuüksi proovide käigus töötajate kulutatud vaba aeg ja nähtud vaev on tegelikult suureks tunnustuseks tööandjale. Seda kõike on raske üle hinnata.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:41
Otsi:

Ava täpsem otsing